Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-03-22, 00:38
Medlem
Tja,

Jag håller på att bygga en hemsida där jag säljer olika tjänster och vill kunna ta betalt på hemsidan. Någon som vet vilket sätt som är billigast när man vill ta betalt på nätet? Tex paypal tar 3,24 % per betalning vilket låter mycket för mig som precis ska starta ett företag.

Ska jag istället köra e-faktura som skickas till mejl och låta kunder själva gå in och betala det?

Önskar att få all tips
Citera
2017-03-22, 01:03
Medlem
Drdeoos avatar
Företags Swish tror 2kr per köp
Citera
2017-03-22, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Företags Swish tror 2kr per köp

Personer som inte har swish då?
Citera
2017-03-22, 03:07
Medlem
briefings avatar
Hej !

Jag kör själv en web-butik och erbjuder Paypal, Payson och faktura. Vet att SEB erbjuder företags Swish för 500kr per år men vet ej om de även tar betalt per betalning ?

Funderade ett tag på Klarna men de skulle ha c:a 3500kr/helår samt en %-sats per köp.

Det finns många som vill ha ens pengar tyvärr men de skall ju överleva dom med.
Citera
2017-03-22, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av briefing
Hej !

Jag kör själv en web-butik och erbjuder Paypal, Payson och faktura. Vet att SEB erbjuder företags Swish för 500kr per år men vet ej om de även tar betalt per betalning ?

Funderade ett tag på Klarna men de skulle ha c:a 3500kr/helår samt en %-sats per köp.

Det finns många som vill ha ens pengar tyvärr men de skall ju överleva dom med.

Fungerar Payson bra? Faktura är väl alternativet som man slipper dessa avgifter som företag annars ska ha?
Citera
2017-03-25, 09:22
Medlem
blink21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morotskakan55
Fungerar Payson bra? Faktura är väl alternativet som man slipper dessa avgifter som företag annars ska ha?
Payson fungerar bra men är relativt dyrt.

Skulle inte rekommendera dig att köra på en faktura lösning i egen regi där du själv tar kreditrisken, finns för många oärliga människor tyvärr. Nu har jag ingen aning om vilka dina kunder är men förskottsfaktura kanske skulle fungera om dina kunder har högt förtroende för dig/ditt företag.
Citera
2017-03-25, 11:13
Medlem
briefings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blink21
Payson fungerar bra men är relativt dyrt.

Skulle inte rekommendera dig att köra på en faktura lösning i egen regi där du själv tar kreditrisken, finns för många oärliga människor tyvärr. Nu har jag ingen aning om vilka dina kunder är men förskottsfaktura kanske skulle fungera om dina kunder har högt förtroende för dig/ditt företag.

Faktura eller förskottsfaktura. Jag lämnar aldrig ut några varor innan jag ser att de är betalda. Men det är kanske fel att göra så. Att lämna ut en faktura och skicka varor innan betalning är gjord innebär ju i praktiken att jag erbjuder kredit. Det är ju en risk.
Citera
2017-03-25, 12:24
Medlem
Citat:
Faktura eller förskottsfaktura. Jag lämnar aldrig ut några varor innan jag ser att de är betalda. Men det är kanske fel att göra så. Att lämna ut en faktura och skicka varor innan betalning är gjord innebär ju i praktiken att jag erbjuder kredit. Det är ju en risk.

Du skriver "faktura eller förskottsfaktura", första alternativet innebär väl att du lämnar varan utan att betalning influtit?
Citera
2017-03-25, 18:13
Medlem
briefings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Du skriver "faktura eller förskottsfaktura", första alternativet innebär väl att du lämnar varan utan att betalning influtit?

Det var väl inte så jag menade. Man kan välja "faktura" i min web-shop men jag skickar aldrig något innan jag vet att betalningen är gjord eller på väg.
Citera
2017-03-25, 20:15
Medlem
Citat:
Det var väl inte så jag menade. Man kan välja "faktura" i min web-shop men jag skickar aldrig något innan jag vet att betalningen är gjord eller på väg.

Så egentligen handlar det om förskottsbetalning då?
Citera
2017-03-26, 23:43
Medlem
mbrodins avatar
Jag använder Stripe (kortbetalning) för mina internettjänster. De tar 1.4 % av orderbeloppen samt 1.80kr/order, alltså ingen stor avgift och du betalar bara när det används och inga andra avgifter tillkommer.
Citera
2017-03-26, 23:46
Bannlyst
Paypal billigt och säkert.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem