2017-03-23, 00:10
Medlem
Jag har nu skrivit 11 inlägg i rad i tråden. Man skulle kunna tro att jag spammar men jag har skrivit 11 inlägg under 7 dagar…

Det tyder på att andra kanske borde bli aktiva?

Oavsett möter Gli Azzurri Albanien i VM-kval den 24:e. Alla räknar med en säker seger. Och det borde det bli även om nägra spelare saknas. Ju fler oerfarna spelare som startar desto bättre. Hungriga spelare som vill bevisa sitt värde. Och de unga offensiva spelarna har kvalitet.
Citera
2017-03-23, 00:16
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Venturas Gli Azzurri:

Portieri:*Gianluigi Buffon (Juventus), Gianluigi Donnarumma (Milan), Alex Meret (Spal 2013);

Difensori:*Davide Astori (Fiorentina), Andrea Barzagli (Juventus), Leonardo Bonucci (Juventus), Matteo Darmian (Manchester United), Danilo D’Ambrosio (Inter), Mattia De Sciglio (Milan), Alessio Romagnoli (Milan), Daniele Rugani (Juventus), Leonardo Spinazzola (Atalanta), Davide Zappacosta (Torino);

Centrocampisti:*Daniele De Rossi (Roma), Roberto Gagliardini (Inter), Marco Parolo (Lazio), Marco Verratti (Paris Saint Germain);

Esterni:*Federico Antonio Candreva (Inter), Lorenzo Insigne (Napoli), Matteo Politano (Sassuolo), Nicola Sansone (Villarreal), Simone Verdi (Bologna);

Attaccanti: *Belotti (Torino), Eder Citadin Martins (Inter), Andrea Petagna (Atalanta), Ciro Immobile (Lazio).

Jag förstår inte varför Eder har en plats. Gabbiadini gav Petagna en möjlighet, men kanske borde Ventura dessutom gett Balottelli en möjlighet? Oavsett ser jag Eder som onödig….

Jag hade hellre sett en spelare som El Shaarawy istället för Eder. Vad har han spelat, fem matcher den här säsongen? Vad jag förstår kan Alejandro Gomez också representera Italien. Hade inte varit helt fel det heller.
Citera
2017-03-23, 01:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag hade hellre sett en spelare som El Shaarawy istället för Eder. Vad har han spelat, fem matcher den här säsongen? Vad jag förstår kan Alejandro Gomez också representera Italien. Hade inte varit helt fel det heller.

På tal om Alejandro så tycker jag att han har varit ligans bästa offensiva spelare den här säsongen. Ingen annan har blandat mål+assist+överlägsenhet i spelet som han har gjort. Varje match jag sett med Atalanta är han dominant i.
Citera
2017-03-23, 20:45
Medlem
Germanofils avatar
Vad tycker ni Calciofiler om att Michael Essiens fru köpt Como? Bra att klubben får en investor eller bara "fel"?

Målet är att gå upp i Serie B så snart som möjligt. Värt att nämna är också att Comos president inte är någon annan än världsmästaren Gianluca Zambrotta.

Läste nyheten i tysk media men antar att ingen här kan tyska så jag länkar till Gazetta som också skriver om det hela:
http://www.gazzetta.it/Calcio/16-03-2017/como-acquistato-moglie-essien-190111056096.shtml
Senast redigerad av Germanofil 2017-03-23 kl. 20:49.
Citera
2017-03-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
På tal om Alejandro så tycker jag att han har varit ligans bästa offensiva spelare den här säsongen. Ingen annan har blandat mål+assist+överlägsenhet i spelet som han har gjort. Varje match jag sett med Atalanta är han dominant i.
Jag gillar El Shaarawy, och har blivit imponerad av Gomez. Men om man ser till anfallare denna säsong så har Belotti gjort 22 mål, Immobile 17, samt Borriello och Insigne 12 mål. Lägg till att Borriello gjort 4 mål i Coppa Italia.

Rimligen är det Borriello som borde ha en självklar plats i gli Azzurri!

Oavsett, en bild på Gigi Riva där han signerar en Panini från 1966/1967 samtidigt som han njuter av en cigarett.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17426290_1489482577742593_590600420018947441_n.jpg ?oh=8c97449fe61f7999dce12ea38fd12330&oe=5954C5D0
Citera
2017-03-23, 21:47
Medlem
anteri17s avatar
Gomez har 11+6 i ett förmodat mittenlag. Gomez har visserligen en ganska fri roll, men tar varken straffar eller spelar som toppforward. För mig är han bättre än såväl Belotti, Immobile som Higuain den här säsongen.

Däremot bör han inte spela i Gli Azzurri med tanke på att han såklart inte är italienare.
Citera
2017-03-23, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Vad tycker ni Calciofiler om att Michael Essiens fru köpt Como? Bra att klubben får en investor eller bara "fel"?

Målet är att gå upp i Serie B så snart som möjligt. Värt att nämna är också att Comos president inte är någon annan än världsmästaren Gianluca Zambrotta.

Läste nyheten i tysk media men antar att ingen här kan tyska så jag länkar till Gazetta som också skriver om det hela:
http://www.gazzetta.it/Calcio/16-03-2017/como-acquistato-moglie-essien-190111056096.shtml
Como spelade sin senaste säsong i Serie A 2003. Just nu spelar man i Serie C tillsammans med andra gamla Serie A lag Cremonese, Livorno, Picenza, Siena och för mig så är Olbia viktigt där Cossu är kapten.

Oavsett så är Zambrotta från Como, och om han håller ett vakande öga så är det vackert. Investeringar utifrån är positivt om det finns lokala hjältar som vaktar tröjan. Dock har jag noll koll på Como förutom att de ligger på övre halvan av tabellen.

PS
Jag behärskar nog tyska på nästan samma nivå som italienska...
Citera
2017-03-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Gomez har 11+6 i ett förmodat mittenlag. Gomez har visserligen en ganska fri roll, men tar varken straffar eller spelar som toppforward. För mig är han bättre än såväl Belotti, Immobile som Higuain den här säsongen.

Däremot bör han inte spela i Gli Azzurri med tanke på att han såklart inte är italienare.
Jag håller med. Och han behövs inte eftersom det nu finns många unga talanger. Det som saknas är någon med lite mer erfarenhet.

Borriello är den enda tilsammans med Higuain i topp tio i skyttligan i Serie A som inte gjort något straffmål.

Och när man snackar om lagen de spelar i så tror jag att vi alla inser att Cagliari tyvärr är uselt. Jag skojar såklart om att Borriello borde spela i gli Azzurri, men jag kan nog skapa ett ganska bra case.
Citera
2017-03-24, 07:30
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det gick ju rätt vilt till 1988 efter att dom slagit ut Brage & Malmö FF & stötte på ditt Bayern München. Inter hade med sig en 2-0 seger från München men sedan vann Jupp Heynckes mannar likväl med 3-1 på San Siro.

Inter hade värvat både Andreas Brehme & Lothar Matthäus från Bayern men Brehme bars ut skadad & Bayern tog ledningen genom Roland Wohlfahrt. Det brann på läktarna & Giuseppe Bergomi satte in en ful armbåge mot Wohlfahrt. Johnny Ekström var på planen i tröja nummer 11. Raimond Aumann med mustasch & hockeyfrilla i mål. Klaus Augenthaler & Jürgen Wegmann stod för Bayern övriga mål. Aldo Serena (som vanligt) målskytt för Inter.

San Siro 1988 (4.55 min)
https://www.youtube.com/watch?v=6gllwhatyms

Den där matchen kommer jag ihåg.
Citera
2017-03-24, 19:52
Medlem
snillet_1s avatar
Buffon gör sin tusende match i karriären ikväll när han startar mot Albanien.

https://pbs.twimg.com/media/C7tFkHnW0AEZvob.png

Undrar hur länge till han spelar? Han har ännu inte uppvisat några tecken på att han skulle ha tacklat av nämnvärt.
Citera
2017-03-24, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag har nu skrivit 11 inlägg i rad i tråden. Man skulle kunna tro att jag spammar men jag har skrivit 11 inlägg under 7 dagar…

Det tyder på att andra kanske borde bli aktiva?

Oavsett möter Gli Azzurri Albanien i VM-kval den 24:e. Alla räknar med en säker seger. Och det borde det bli även om nägra spelare saknas. Ju fler oerfarna spelare som startar desto bättre. Hungriga spelare som vill bevisa sitt värde. Och de unga offensiva spelarna har kvalitet.

Det blev en säker seger. Tyvärr saknades skärpa i många avslut.
Förmodligen så hade spelarna matchen på tisdag i huvudet.
En träningsmatch mot Holland är betydligt mer intressant än att möta Albanien i en kvalmatch.
Var trevligt att se Insigne och Verratti i landslaget.
Om Buffon får lika lite att göra i resterande matcher kan han spela tills han blir hundra år.
Skulle han få yrsel i slutet av matchen p.g.a sin höga ålder,kan han bara ställa ut rullatorn framför målet.
Citera
2017-03-24, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Det blev en säker seger. Tyvärr saknades skärpa i många avslut.
Förmodligen så hade spelarna matchen på tisdag i huvudet.
En träningsmatch mot Holland är betydligt mer intressant än att möta Albanien i en kvalmatch.
Var trevligt att se Insigne och Verratti i landslaget.
Om Buffon får lika lite att göra i resterande matcher kan han spela tills han blir hundra år.
Skulle han få yrsel i slutet av matchen p.g.a sin höga ålder,kan han bara ställa ut rullatorn framför målet.

Lite kul att Verratti, Insigne och Immobile spelade tillsammans i Serie B 2011/2012 i Zemans Pescara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in