2017-03-08, 19:33
Medlem
Zaedrewss avatar
En feminist är en sjuk person som anser att kvinnor mer värda än män. De mest sjuka är män som kallar sig feminister.

Annars är för mig en typiskt svensk feminist en kvinna högavlönad och med en bra jobb då förmodligen i någon form av chefsställning. Är runt medelålders men klagar likförbannat på att hon aldrig haft några möjligheter i livet när nu hon pga just feminisn fått sjukt mer fördelar än män i hennes ålder. Detta kommer liksom visa sig om en 20 år när nu de som gett denna fortsatta löneskillnaden undersköterskor födda -50, -50 och -60 talen nu går i pension och pendeln kommer svänga över enormt på att de kvinnor som klagar faktiskt är de som tjänar bäst och har det lättast att nå chefspositioner pga att feminism handlar om ojämlikhet.
Citera
2017-03-12, 18:13
Medlem
Man brukar tala om nazister som förnekar förintelsen. Undrar om man inte på samma sätt borde tala om feminister som förnekar jämställdheten i samhället.
Citera
2017-03-16, 19:35
Bannlyst
en ful tjock hårig tjej som vill se ut som en kille
Citera
2017-03-16, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Vilka jävla protester?!

De så kallade feministerna var absolut dödstysta efter de systematiska övergreppen i exempelvis Köln och på musikfestivaler och badhus här i Sverige.

De så kallade feministerna var absolut dödstysta efter uppdagandet av pakistanska våldtäktsligor som systematiskt och i åratal våldtagit brittiska småflickor i städer som Rotherham.

Ni sa inte ett ord era fega ynkryggar!

Yup. Typiskt feminister. Sila mygg och svälja kameler.
Citera
2017-03-17, 00:06
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Yup. Typiskt feminister. Sila mygg och svälja kameler.
Idag har vi lärt oss att det allra värsta man kan göra är att tycka det är okej att skämta om bröst/män.
Hur ska de få till så mycket intersektionalitetspoäng i UF nu, när både den inkvoterade mannen och negern lämnade styrelsen på en och samma gång?

Han verkade förresten vettig i Opinion Live.
Citera
2017-03-19, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjejkvinna
Jag tycker att begreppen feminism och feminist har fått kontroversiell klang.

Jag vill gärna få reda på vad har bilden av en feminist blivit? Hur illa är det alltså?
Vad är era tankar kring FEMINISTEN? Vem är feminist för dig? Vad får du i huvudet när du tänker FEMINIST?

Allas tankar är välkomna, även feministernas.

Feminism är ett gäng puckade människor som påstår sig vilja ha jämställdhet då dom ser orättvisa mellan oss kvinnor och män, så dom försöker förändra världen genom att hylla kvinnorna som Free the nipple, ge oss kvinnor en hyllodag, jag ska få klä mig som en hora utan att bli våldtagen med mera.. och spotta på Alla män. / skäms över att vara kvinna 😀😀
Citera
2017-03-19, 19:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Feminist är den som gått på myten att kvinnan lever under patriarkatets förtryck och med sina röster bidrar till att några få ruggugglor som inte ville bli batikhäxor kan roffa åt sig miljoner av pappa staten som tycker synd om dem.

Feministen är således en nyttig idiot.

Män och kvinnor som är för jämställdhet kallar sig något annat.
Citera
2017-03-19, 20:47
Medlem
Alla kvinnor är feminister. Inga män kan vara feminister.
Citera
2017-03-20, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
En feminist är en sjuk person som anser att kvinnor mer värda än män. .
Kvinnor är mer värda än män.
Citera
2017-03-23, 20:22
Medlem
Sir Dwains avatar
Att vara feminist är att anse att kvinnor inte är mindre värda än män för att de är kvinnor.

Jag tror man gör bäst i att ignorera ryggdunkarklubbens finurliga idéer om vad man ska kunna kalla den hemska fienden, det är inget de tror på riktigt och det är ändå personer som inte är nåbara.
Citera
2017-03-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Att vara feminist är att anse att kvinnor inte är mindre värda än män för att de är kvinnor.

Det är ju såklart en lögn.
Man behöver inte vara en ideologiskt hjärntvättad dumbom för att anse att kvinnor och män har samma värde.
Citera
2017-03-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Det är ju såklart en lögn.
Man behöver inte vara en ideologiskt hjärntvättad dumbom för att anse att kvinnor och män har samma värde.
Nej men man behöver både vara hjärntvättad samt dumbom för att tro de inte skulle vara det.
Och den klicken hittar du ju på FB bland antifeministerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in