Citat:
Ursprungligen postat av
johnsven
Vi kommer att översköljas av såna här snyfthistorier ända till dess att regeringen beslutar att alla får stanna. Och det drivs av samma människor som i miljöfrågor tycker att vi ska ta ansvar för kommande generationer, barn och barnbarn. I invandringsfrågor saknar de konsekvensanalys helt och hållet. Att de äventyrar våra barns välfärd tycks inte ha gått upp för dom.
Ja jag har nu faktiskt insett att det inte går göra sin röst hörd. Jag förstår nu hur de känner som i årtionden varnat för problemen.
Jag är åtminstone intelligent, välutbildad och ej hatisk. Så jag hoppas att andra som mig ser samma saker. Men på det hela taget är det svårt att känna till saker man inte har fått kännedom om.
Troligen får man luta sig bak tills kollapsen är ett faktum. Då kommer folk börja lyssna, på samma sätt som jag började lyssna på allvar hösten 2015. När jag kollar in "vi står inte ut"s facebooksida är det uppenbart att de kommer vinna denna kampen och de skäggiga mongobarnen kommer skapa en massa ofog i Sverige under lång tid framöver.
När man växte upp fick man uppfattningen att "sanningen kommer fram", "rättvisan vinner i slutändan", "den som har bäst argument vinner" eller "politiker tar hand om landet" och "pressen skriver om det som händer". Nu vet man bättre att pressen handlar om att kuva oliktyckande, och sanning och rättvisa tar åratal innan någon gräver i. Alla tittar på sin lilla plätt och "gör det de ska". Det är precis som i en bok jag läser som handlar om varför tyskar tillät nazismen och många vanliga människor t.o.m. deltog i utrensningarna. Ondskan, liksom lögnen, är banal. Alla gör det de måste för att hålla rent framför egen dörr. Den allmänne medborgaren tittar på sina TV-serier och tänker inte alltför mycket på situationen, de antar att någon annan har koll på den. Så länge de kan handla sitt rödvin på fredagskvällen.