2017-03-18, 21:07
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Den frågan kan vi skicka vidare till juristerna i USA, t ex de federala domare som upprepade gånger diskat hans Muslim-ban-orders för att de stred mot författningen.
Lol, nej, det är inte olagligt att utfärda EO som kanske strider mot konstitutionen
Citat:
Det jag påpekade var att du gång på gång säger - eller tja, ropar ut - att Trump inte behöver bry sig om några andra regler eller lagar än att det han gör ska gå hem hos hans ruffiga hejaklack; det kvittar t ex ifall han ljuger.
Menade du det? Verkligen? För att du skrev
Men jag noterar att du uppenbarligen anser att presidenten står över lagen, faktiskt över USA:s författning.
Men det kanske kvittar att du ljuger nu

Det är ju hela grejen. Det som får sådana som HepCat-X och zergush att gnälla/gråta är att Trump just följer lagen. Han är ofta på gränsen, ja, men han aldrig riktigt krossar den.

Det han inte ska följa är liberalernas oskrivna regler, presidential something-something (det vill säga liberala gnället) oavsett om kränkta liberaler skriver i Ny Times, CNN eller på flashback...

Citat:
Det är ett utpräglat caudillo-tänk. "Führerprincipen" talade man om i Tredje Riket: Ledaren är bara ansvarig inför dem som hör till hans fårahjord nere på marken, inte inför parlament, domstolar eller inför landet som helhet. I längden är han bara till för dem som lyder honom.
Halmgubbe och struntprat
Citat:
I likhet med Trump vann Hitler aldrig "the popular vote" i något fritt val över hela landet, vilket uppenbarligen nekymrade honom.
Men Hitler då! Det är sorgligt nog ditt bästa argument
2017-03-18, 21:12
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trmup börjar sätta in kniven i globalisterna en efter en.

Det behövs inte. När de förstår att han menar allvar (om Trump nu verkligen har makt att genomföra något allvarligt) kommer råttorna att förråda varandra och tävla om att bli Trumps lydigaste hund
2017-03-18, 21:34
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Msnbc:

Hillary Clinton: I Am Ready to ‘Come Out of the Woods’

Säger det igen hon kommer köra 2020 nästan 100% säker på det. Att vara maktgalen är en svår sjukdom och hon har haft det hela livet, till och med hennes relation med Bill handlar om det.
Ja då blir det en 72-åring som ställs mot en 73-åring. Jag tror inte ens USA önskar sig det pensionärsvalet.

Ja dvs om Trump ens tar sig i mål nuvarande mandatperiod. Det är ju minst sagt turbulent inledningsvis. Och sedan kan man fundera på om Trump kommer bli republikanernas kandidat 2020. Typiskt brukar ju ingen ställa upp som motkandidat om en sittande president vill köra en andra runda. Fast Trump har ju många motståndare i de högre republikanska leden så jag tror det är fullt möjligt att någon ställer upp emot honom. En annan variant är att Trump tackar för sig med motiveringen att nu har han uppfyllt alla vallöften, proklamerar att USA is great again och att det inte finns mer för honom att göra

Men fyra år av Cirkus Trump show har bara börjat så det är lite tididgt att spekulera i huruvida Trump är republikanernas kandidat 2020

Hillary tror jag knappast kommer kandidera 2020. Jag tror inte partiet eller folket vill ha henne igen. Men kul att hon är ute i rampljuset igen. Jag hoppas hon kan och vill bidra till att kraftsamla demokraterna samt kritisera Trumpadministrationen på effektiva sätt.
Senast redigerad av Madagascar 2017-03-18 kl. 21:42.
2017-03-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja då blir det en 72-åring som ställs mot en 73-åring. Jag tror inte ens USA önskar sig det pensionärsvalet.

Ja dvs om Trump ens tar sig i mål nuvarande mandatperiod. Det är ju minst sagt turbulent inledningsvis. Och sedan kan man fundera på om Trump kommer bli republikanernas kandidat 2020. Typiskt brukar ju ingen ställa upp som motkandidat om en sittande president vill köra en andra runda. Fast Trump har ju många motståndare i de högre republikanska leden så jag tror det är fullt möjligt att någon ställer upp emot honom. En annan variant är att Trump tackar för sig med motiveringen att nu har han uppfyllt alla vallöften, proklamerar att USA is great again och att det inte finns mer för honom att göra

Men fyra år av Cirkus Trump show har bara börjat så det är lite tididgt att spekulera i huruvida Trump är republikanernas kandidat 2020

Hillary tror jag knappast kommer kandidera 2020. Jag tror inte partiet eller folket vill ha henne igen. Men kul att hon är ute i rampljuset. Jag hoppas hon kan och vill bidra till att kraftsamla demokraterna samt kritisera Trumpadministrationen på effektiva sätt.

Trump slog ut 16 andra republikaner vilka finns kvar som vågar gå upp mot honom, Ted Cruz kom ju två som inte precis är motsatsen mot Trump.

Att inte folket vill ha Clinton bryr sig hon inte om, en sjukdom är en sjukdom, och så blodtörstig efter makt som Clinton varit genom historian så är risken stor att hon ställer upp igen.
2017-03-18, 21:46
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hillary tror jag knappast kommer kandidera 2020. Jag tror inte partiet eller folket vill ha henne. Men kul att hon är ute i rampljuset. Jag hoppas hon kan bidra till att kraftsamla demokraterna samt kritisera Trumpadministrationen på effektiva sätt.
Lol, Hillary (35/55) är nu mer hatad än Trump (45/47).
https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2017/03/08/good-news-for-donald-trump-your-poll-numbers-are-now-better-than-hillary-clintons
Citat:
effektiva sätt.

Trump skulle uppenbarligen gynnas om Hillary tog mer plats i TV-rutta. Att kritisera (utan bevis ) relativt populäre Obama är en sak, att kritisera Hillary eller att bli kritiserad av henne när det finns en extremt populäre och genuin Sanders (61/32 http://www.foxnews.com/politics/interactive/2017/03/15/fox-news-poll-315/)? Well, it is a good present...
2017-03-18, 21:47
Medlem
bernad_laws avatar
Så nu har vi källan till Napolitanos absurda uttalande att britterna spionerat på Trump, en fd CIA-agent som är mest känd för att ha hittat på historier om Michelle Obama:

Citat:
The source of a Fox News commentator's claim that then-President Barack Obama enlisted British intelligence to spy on Donald Trump during the recent election campaign is reportedly the same man who propagated the baseless claim that Michelle Obama used a racial slur against white people.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4326152/UK-spying-Trump-source-invented-Michelle-Obama-hoax.html#ixzz4biF01mcC

Samme man är dessutom ansvarig för att ha kallat John Kerry för en våldtäktsman, och lade som bevis upp en förfalskad Youtubefilm. Han framträder dessutom ofta på den ryska propagandakanalen RT.

Intressant med denna kanal är att man drog igång ryktet om britternas inblandning redan dagen efter att Trump twittrat sina famösa meddelanden:

Citat:
On March 5, the day after Trump tweeted that “Obama had my ‘wires tapped’ in Trump Tower,” RT broadcast an interview with Larry C. Johnson, once an analyst with the CIA.
https://trump-russia.com/tag/larry-c-johnson/
Senast redigerad av bernad_law 2017-03-18 kl. 21:58.
2017-03-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Så nu har vi källan till Napolitanos absurda uttalande att britterna spionerat på Trump, en fd CIA-agent som är mest känd för att ha hittat på historier om Michelle Obama:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4326152/UK-spying-Trump-source-invented-Michelle-Obama-hoax.html#ixzz4biF01mcC

Samme man är dessutom ansvarig för att ha kallat John Kerry för en våldtäktsman, och lade som bevis upp en förfalskad Youtubefilm. Han framträder dessutom ofta på den ryska propagandakanalen RT.

Ja du den där förre MI6 agenten som skrev Trump golden showers sagan hyllades här inne som 100% bevis för att Trump kollat på golden showers.
2017-03-18, 22:00
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ja du den där förre MI6 agenten som skrev Trump golden showers sagan hyllades här inne som 100% bevis för att Trump kollat på golden showers.

Om det är sant eller inte vet vi inte just nu, så att vara så tvärsäker kan leda till olyckliga konsekvenser. Däremot vet vi att Steele är känd som en samvetsgrann spion och ingen foliehatt med mystiska kopplingar till ryska statens propaganda.
2017-03-18, 22:00
Bannlyst
Citat:
Tror han menar när befolkningen är 90% mexikanare i CA, är ju ett o annat företag där som ägs av en vit man.

Går inte att bli 6e största ekonomin genom att plocka sallad som mexikanare är experter på.

Malmö var också en gång i tiden en stark stad ekonomiskt.

Du jämför alltså Malmö med en hel stat... Din världsbild av Mexicanare är ju också helt åt helvete. Prova med att åka dit istället för att tro på allt Breit skriver
2017-03-18, 22:01
Medlem
Citat:
Msnbc:

Hillary Clinton: I Am Ready to ‘Come Out of the Woods’

Säger det igen hon kommer köra 2020 nästan 100% säker på det. Att vara maktgalen är en svår sjukdom och hon har haft det hela livet, till och med hennes relation med Bill handlar om det.

Det vete fan om hon ens lever då. Om hon är tillräckligt frisk för att kandidera, vilket jag betvivlar, kommer DNC att tillåta det? De skulle ha större chanser med vilken annan kandidat som helst.
2017-03-18, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Herregud vilken idiot du är. Storleken på ekonomin, d.v.s. omsättningen är ointressant. Det intressanta är resultatet på sista raden, d.v.s. intäkter minus kostnader.

Kalifornien har stora problem med budgetunderskott:
http://www.cnsnews.com/commentary/hans-bader/california-budget-deficit-rising-wasteful-spending-minimum-wage-hike-blame

Jag kräver inte att de man debatterar har en magisterexamen i ekonomi (som jag har), men försök att höja er en bit över dagisnivå.

Din magisterexamen i ekonomi är lika liksom fake news. Poängen var att du tror att världens sjätte starkaste ekonomi skulle gå i konkurs pga av latinamerikaner. Att antyda det och sen komma och skryta med sin fake news ekonomi examen visar ju bara hur otroligt korkad du är.
2017-03-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Om det är sant eller inte vet vi inte just nu, så att vara så tvärsäker kan leda till olyckliga konsekvenser. Däremot vet vi att Steele är känd som en samvetsgrann spion och ingen foliehatt med mystiska kopplingar till ryska statens propaganda.

Men om han jobbade för CIA innan då har vi en jävla massa clowner där nu om din beskrivning av honom stämmer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in