• 1
  • 2
2017-03-18, 17:32
Medlem
Hej! Finns det någon sida nu man kan se vem som äger bilen om man har registreringsnumret, kostnadsfritt?
Citera
2017-03-18, 17:35
Medlem
Krusensnorres avatar
https://biluppgifter.se/
Oklart om du kan se vem som är ägare, men en jävla massa uppgifter kan du få iaf.
Citera
2017-03-18, 17:40
Medlem
transportstyrelsen
Citera
2017-03-18, 17:42
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb

Bara söka här. Du måste logga in med e-leg dock (typ mobilt bankid), sen får du ägaruppgifter på mail.
Citera
2017-03-18, 18:15
Medlem
paerras avatar
Skicka ett sms med regnr. till 72503 (kostar väl ca 2kr)

Då får du svar med bilmodell årtal färg och namn. Även status om den är avställd etc.
Citera
2017-03-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb

Bara söka här. Du måste logga in med e-leg dock (typ mobilt bankid), sen får du ägaruppgifter på mail.

Är från en jobbdator utan bank-id, finns det annat sätt att gå?
Citera
2017-03-18, 19:43
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mailaren

Har du bank-id på mobilen spelar det ingen roll vilken dator du använder.
Citera
2017-03-18, 19:46
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av mailaren
Har du kollat Transportstyrelsens hemsida överhuvudtaget? Allt du vill veta står att läsa där. Kort; sök fordonsuppgifter med regnummer, begär att få ägaruppgifter på mail.

Om man ska vara lite sån, det hade varit mindre jobb för dig, och gått fortare, att göra på det sättet från början. Är du 90-talist måntro?

Edit: Ja, du måste ha bank-id, mobilt eller på annat sätt, men hade du läst där hade du ju vetat det.
Senast redigerad av Generalknase 2017-03-18 kl. 19:50.
Citera
2018-02-28, 12:14
Medlem
Kapar den här tråden och ställer en fråga om bilregistret.

Jag har sett på Ratsit och på Merinfo att en person, en man, som jag tänkte kolla upp, äger en bil.

När jag ringde Transportstyrelsen och frågade vad det var för bil fick jag svaret: han äger ingen bil alls.

Kollar jag hans registrerade fordon på sajen Biluppgifter.se kan jag se precis allt om bilen UTOM registreringsnumret!

Jag vet inte hur det här går till men bilen är ca 15 år gammal, dom här sajterna kanske inte har uppdaterad information?

Finns det nått sätt för mig att kolla upp det här fordonet? När jag frågade handläggaren på Transportstyrelsen om det verkligen inte gick att kolla upp ett gammalt fordon var det som att hon tvekade först men sa ändå nej, det går inte. Finns det några ägarpapper i Transportstyrelsens arkiv kanske?
Citera
2018-02-28, 12:15
Medlem
Tack på förhand till alla kloka Flashback-användare som kan kasta ljus över min ovanstående fråga.
Citera
2018-03-16, 11:26
Medlem
Är det ingen som vet det här?
Citera
2018-03-16, 15:02
Medlem
Biluppgifter uppdaterar inte dagligen utan ett par gånger i månaden. Snubben har troligtvis sålt bilen efter biluppgifters senaste datakörning. Transportstyrelsen däremot uppdaterar varje kväll runt halv åtta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in