2017-03-17, 19:34
Medlem
cattivos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Varför gör ni inget för att jäklas tillbaka då?
Gå dit en kväll med en ketchupflaska och spruta ut över honom eller liknande.
De är ju bara ha en halsduk framför ansiktet.
Istället för att folk håller på att snacka här i tråden, se till och gör nått istället.

Som någon annan sa, varför sjunka till hans nivå? Alla bor inte i Stockholm, jag bor över 100+ mil bort och skulle aldrig åka till korvgubben i det syftet.

Däremot är jag i Stockholm vid något tillfälle och han fortsätter hålla på med sin snuskiga verksamhet och beteende så kommer jag verbalt sätta honom på plats. Skulle aldrig använda våld mot korvgubben då jag inte vinner något på detta.

EDIT: Skulle inte korvgubben låsa in sig i en stuga eller liknande i två dagar och studerar till körkort? Hur blev det med det?
Senast redigerad av cattivo 2017-03-17 kl. 19:42.
2017-03-17, 19:59
Medlem
Någon som vet om han får kalla hans korv för "världens starkaste korv" ur marknadsföringssynpunkt. Tex måste MAX hamburgare göra en årlig undersökning för att få kalla sig "Sveriges godaste hamburgare"
Någon som vet hur detta funkar?
2017-03-17, 20:12
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XVIII
Någon som vet om han får kalla hans korv för "världens starkaste korv" ur marknadsföringssynpunkt. Tex måste MAX hamburgare göra en årlig undersökning för att få kalla sig "Sveriges godaste hamburgare"
Någon som vet hur detta funkar?
Fast smak är ju väldigt subjektivt, vad du tycker är gott kanske någon annan tycker är äckligt. Så givetvis måste utföra någon typ av undersökning för att komma fram till vad folket tycker är godast.

Om tidigare starkaste korven låg på 1.8 miljoner scoville, och harakiri på 2 miljoner så är harakiri världens starkaste korv. Behövs liksom ingen marknadsundersökning för att komma fram till det.

Ska väl säga att jag inte känner till styrkan i korven, så 2 miljoner kanske är helt fel. Men det var bara ett exempel.
Senast redigerad av SilentVictory 2017-03-17 kl. 20:17.
2017-03-17, 20:25
Medlem
Hm kanske måste stå världens starkaste korvsås, för korven i sig är ju knappast 2 miljoner scoville
2017-03-17, 21:21
Medlem
cattivos avatar
Ja. Jag tycker att det helt klart går att diskutera huruvida Helldog gör sig skyldig till falsk marknadsföring eller inte.
Senast redigerad av cattivo 2017-03-17 kl. 21:47.
2017-03-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XVIII
Hm kanske måste stå världens starkaste korvsås, för korven i sig är ju knappast 2 miljoner scoville

Nej, vet inte vad du får 2 miljoner från.
2017-03-18, 01:14
Medlem
Någon som vet varför han blev bannad på twitch?
2017-03-18, 01:47
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulavinter
Någon som vet varför han blev bannad på twitch?

Han sade något olämpligt (tror det var när han spelade FarCry) som de tolkade som ett hot.
Senast redigerad av ercy 2017-03-18 kl. 01:57.
2017-03-18, 01:54
Medlem
Började nyss titta på live. Hur gammal är hon tjejen? Kan inte vara kul stå trängas i en liten korvvagn med Jesper. Bara han inte ska hålla på skälla å jävlas med henne.

Man äter ju bara harakiri korven pga vinna. Inte för den är god , hålla på att reklamera som om "starkt är gott" ingen bryr sig. Lär ju inte vara god alls fett onödigt om man inte lyckas
Senast redigerad av Ufc123 2017-03-18 kl. 01:59.
2017-03-18, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Han sade något olämpligt (tror det var när an spelade FarCry) som de tolkade som ett hot.

Hört att det är ett svepskäl som han och hans mods har spridit. De har ju försökt sprida disinfo om Jesper och hans admin tidigare.
Kan ju så klart vara så att det var därför han blev bannad på twitch. Men att ifrågasätta och misstänka lögn när det gäller korvsnusk börjar bli mer regel än undantag.
2017-03-18, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Varför gör ni inget för att jäklas tillbaka då?
Gå dit en kväll med en ketchupflaska och spruta ut över honom eller liknande.
De är ju bara ha en halsduk framför ansiktet.
Istället för att folk håller på att snacka här i tråden, se till och gör nått istället.
Allvarligt?
Varför skulle jag ens vilja gö dit och kasta t.ex ketchupflaska på honom?!

Det är betydligt mycket bättre att anmäla han, till polis, hygienverket, eller vad de nu heter och till miljöförvaltningen.

Allt på lagliga grunder för att få bort hans rätt att sälja korvar. Det hjälper ingenting att kasta en ketchupflaska.

Sen kan jag kanske tycka att det är kul när någon står upp för sig, och kasta senapflaska. Men det är en annan sak. Jag personligen skulle inte göra det, och jag tycker absolut att man skall anmäla honom när han gjort något fel. Svårare än så är det inte.
2017-03-18, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulavinter
Hört att det är ett svepskäl som han och hans mods har spridit. De har ju försökt sprida disinfo om Jesper och hans admin tidigare.
Kan ju så klart vara så att det var därför han blev bannad på twitch. Men att ifrågasätta och misstänka lögn när det gäller korvsnusk börjar bli mer regel än undantag.

Detta.

Jag är mycket tveksam till att Twitch bannat honom för att han skrikit något i stil med "jag ska döda dig din jävel" till en npc i ett spel. Det händer väl i stort sett varje dag att folk kommer undan med värre.

Min tes är att Twitch tröttnade på att han hänger ut individer med telefonnummer efter det att han blivit arg på folk som ringer hans telefon upprepade gånger utan att ha något vettigt att säga. Det var nämligen det han precis gjort minuter innan hans konto slocknade. Om ni sett "trolljakten" och dylikt förstår ni vad jag pratar om.

Det verkar också som att kontot är avstängt på obestämt tid vilket bekräftar min tes ytterligare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in