I lördags förmiddag talade hon i telefon med sin son Gert Lindgren, 43 – det blev deras sista samtal.
Bara några timmar senare misstänks trebarnspappan ha mördats av en 29-årig kvinna, hemma i sin egen bostad.
– Det värsta är att jag inte vet om han led eller om det gick fort, säger mamman Aleidy Dahlberg, 61.
Citat:
Mamman känner väl till den mordmisstänkta kvinnan, som är skriven på en adress i norra Sverige:
– Jag trodde inte att hon skulle kunna göra något sådant här även om hon kunde flippa ut ibland. Hon ställde till mycket svartsjukedramer med andra killar.
Fröken Granv*ld då, vad vet vi om henne?
Skriven i Hammarstrand, Ragunda kommun, Jämtlands län.
Vi har några stycken med samma efternamn som MGM.
Kommer hon ursprungligen från trakten?
Hon misstänks ha mördat sjukpensionären Gert Lindgren, 43, utanför Kopparberg.
Sedan tidigare är kvinnan dömd för att ha lurat till sig tusentals kronor i kontanter genom en falsk lägenhet på Blocket. Hon har också stulit pengar från en tidigare granne.
Efteråt skrev 29-åringen ett ångerfullt brev: "Jag vill i alla fall be om ursäkt för det jag har gjort mot er när jag stal pengar från er."
Citat:
Hon förnekar brott och bestrider ansvar, dels på grund av nödvärn, dels på grund av bristande uppsåt, säger försvararen Torben Setterlund.
Ännu är mycket av vad som skedde i lägenheten på eftermiddagen den 11 mars höljt i dunkel. Men samma dag som det misstänkta mordet på Gert Lindgren skedde, lade kvinnan ut intima bilder på sig själv på en känd blogg.