2017-03-17, 06:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Jag undrar här hur många på forumet som faktiskt påverkats av vår invandring i reell bemärkelse och inte bara på något subjektivt känslostadium.

Har vår invandringspolitik påverkat dig:

- Ekonomiskt? (dvs, du har fått en löneminskning eller förlorat stora summor pengar pga invandringen=

- Bostadsmässigt? (din bostad, din boendesituation, bostadsområde har försämrats pga invandringen)

- Levnadsstandard? (invandringen har påverkat din vardag till det sämre?)

Ge gärna exempel, och om möjligt, var någonstans i Sverige detta har hänt. Inte direkt på adressnivå men gärna stad och område i staden. Om det inte känns bekvämt, så iaf område i Sverige?

1. Har suttit i evigheter på akuten som överbelastas av invandrare. Jag betalar mer för tandläkarbesök.

2. Jag betalar världens högsta skatt men får inte vara med om några reformer som förbättrar min situation. Alla förändringar som sker ökar mina kostnader på olika sätt. Nya avgifter tillkommer ständigt men ikga förbättringar på något sätt. Samtidigt lägger regering allt överskott på invandrare.

3. En.massa områden jag tidigare gärna besökte undviker jag nu helt. Jag håller mig till mitt bostadsområde och utvalda delar av Staden.

4. Jag har, i min ungdom, blivit helt oprovocerat attackerad av invandrargäng. Jag har gått i en skola med stor andel invandrare där man levde i ständig oro.

5. Jag har spelat 100-tals "hatmatcher" i fotboll där motståndarna är oerhört aggressiva och inte drar sig för att mordhota motståndare. Alla mot invandrarlag.

6. Vill jag gå och bada med mina barn undviker jag 99% av alla badhus. Som ung kunde jag utan problem besöka samtliga.

osv osv osv

Detta är bara ett litet axplock jag kan plocka fram top of mind.
Senast redigerad av flanders 2017-03-17 kl. 06:54.
Citera
2017-03-17, 07:40
Moderator
Tinuviels avatar
Politik: inrikes --> Integration och invandring
/Moderator
Citera
2017-03-17, 08:04
Medlem
Citat:

- Bostadsmässigt? (din bostad, din boendesituation, bostadsområde har försämrats pga invandringen)

Ge gärna exempel, och om möjligt, var någonstans i Sverige detta har hänt. Inte direkt på adressnivå men gärna stad och område i staden. Om det inte känns bekvämt, så iaf område i Sverige?

Bostadssituationen i Sverige är katastrofal, det finns inga lägenheter till svenskarna, det finns inga bostäder till studenterna och det finns inga - om Sverige inte tog emot invandare skulle bostadsköerna sänkas. Nu höjs dem i stället.

Kvinnor med eller utan barn som är eller har varit misshandlad får inte lägenhet i dag.
Hemlösa får inte lägenhet i dag - första hans kontakt är ovanligt.
Men invandare får lägenhet. Hur går det ihop ?

Visst påverkas ALLA i Sverige när dem kommer hit och ska ha bostad.
Svenskarna får inte bostad. Välkommen att ställa dig i kön, det tar 7 år.

Levnadsstandarden ska vi inte tala om, kan skriva en bok. Jag bor i sthlms län.
Citera
2017-03-17, 08:49
Medlem
Det andra jag tänker på när det gäller bostadssituationen.

Hur många har inte köpt sig en lägenhet för att komma i från invandare.

Hur många är det inte som frågar:
- var bor du ?
- Orminge.
Tänker högt:
- där bor en massa invandare. Dig vill jag inte bli ihop med.

Vem vill bo i ett invandare område ?

Hur många är det inte som söker bostad och konstant undviker invandrarområden i Sverige.

Hur många fastighetsägare försöker inte att locka till sig svenskar när majoriteten är invandare ?
Hur många fastighetsägare försöker inte att " piffa till lägenheterna " så att svenskar ska flytta dit ?

Men det lockar fortfarande inte svenskarna att söka sig dit där invandare bor, dem är inte trygga på gatorna, det är inte kul att åka buss när 90 % är invandare som ska av på samma hållplats.
När 80 % av alla i närmaste skola är invandare.
När barnen måste åka långt för att gå i en " svensk skola "

Hur många i Norsborg i sthlms län har inte placerat sina barn i en " svensk skola " där barnen ska lära sig svenska och inte blatte språket. Hur mår dessa barn egentligen ?

Hur många ggr har man inte klivit in i div olika gallerior i sthlm, där landsmännen håller sig till sina egna landsmän. ?

" Vi är alla svenskar " heter det. NEJ, det heter inte att alla är svenskar när man pratar chilenska, spanska och arabiska och alla vill prata på sitt språk, även om man bara råkar vara 14 år eller 35 år.

DO anmälningarna haglar.

Det tjafsas till höger och vänster, alla verkar bry sig om sina landsmän i första hand.

- du och jag kommer inte från samma land.
Hur många ggr har jag inte hört det.

Invandare mer eller mindre trakasserar varandra. Bråk mellan "olika länder" - i Sverige.

Svenska kvinnor får inte vara i fred på gator och torg.

Fördomar om andra sprids som en löpeld.

Rasist kortet dras i tid och otid. Det som andra säger och den andre håller inte med, då dras kortet.

Jag blev vittne till en händelse där en invandare satt och pratade med en annan invandare om Norrland att norrlänningar var kalla och tysta och mer eller mindre korkade. Svår att få kontakt med.
Inget rassekort drogs.

Jag är etnisk svensk och när jag sa att invandraren hade fel, tänkte jag:
- nu kommer rasist kortet flygandes.
Jag har varit för mycket i Norrland för att veta att han hade fel.

TS - hur tänkte du när du skrev detta inlägg ? Hur mycket vill du ha ?
Citera
2017-03-17, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Bostadssituationen i Sverige är katastrofal, det finns inga lägenheter till svenskarna, det finns inga bostäder till studenterna och det finns inga - om Sverige inte tog emot invandare skulle bostadsköerna sänkas. Nu höjs dem i stället.

Kvinnor med eller utan barn som är eller har varit misshandlad får inte lägenhet i dag.
Hemlösa får inte lägenhet i dag - första hans kontakt är ovanligt.
Men invandare får lägenhet. Hur går det ihop ?

Visst påverkas ALLA i Sverige när dem kommer hit och ska ha bostad.
Svenskarna får inte bostad. Välkommen att ställa dig i kön, det tar 7 år.

Levnadsstandarden ska vi inte tala om, kan skriva en bok. Jag bor i sthlms län.
Visst är det så. Ungdomar som vill flytta hemifrån får vänta här i min lilla stad och säkert är det likadant på många håll.

Man baxnar när man ser hur ett nybyggt, nästan cenralt jättefint område bebos snart enbart av nyanlända. Där en större trea går på 10000kr/mån i hyra. De infödda fick visst lägenhet när det var färdigbyggt men många har flyttat då de tycker att det inte känns riktigt bra att bo där en helt annan kultur råder än den man kan förvänta sig och som man är uppvuxen med.

Man kan tänka sig vad kalaset kostar med så dyra hyror, bidrag till kanske 4-5 barn och alla andra bidrag. Men det lär ju ska löna sig i längden säger di som säger att de vet. Fan trot.

Så särskilt tryggt känns det inte i alla fall och snart är "di dära" i majoritet och har tagit över känns det som negativa dagar. De är så många.

Visst har jag själv drabbats på diverse olika sätt. Blivit rånad bl a.
Arbetet har påverkats på flera sätt, negativt tyvärr, det stjäl väldigt myrket tid och är allmänt tröttsamt och påfrestande. (Undrar också hur man tänker när man ska ha hjälp och service men inte kan engelska eller förstår minsta ord på svenska, inte har någon tolk med sig utan säger till oss att prata arabiska och det upprepade gånger. Tyvärr, jag kan inte arabiska men vi får väl anpassa oss till dem som kommer hit och snällt lära oss det. Det är väl dåligt annars.)

Så varsågod då, här har ni vårt land. Slit det med hälsan. Ursäkta oss att vi finns, vi lovar att göra så lite väsen av oss som möjligt fram tills vi (äntligen) dör.
Citera
2017-03-17, 10:50
Medlem
deadsets avatar
Jag har hamnat i en rad hotfulla situationer genom livet. Blivit rånad, hotad och misshandlad av invandrare. Jag har nära anhöriga som blivit överfallna, misshandlade och rånade av invandrargäng. Har en ex-flickvän som blev sexuellt antastad av ett invandrargäng. Varit med om stölder. Arbetsplatsen är drabbad. Mitt eget kvarter har blivit otryggare.
Citera
2017-03-17, 10:55
Medlem
deadsets avatar
Har även nära anhöriga som varit en hårsmån från att hamna mitt i ett pågående terrorattentat - flera gånger. Men det är ju utomlands, så det kanske inte räknas.
Citera
2017-03-17, 10:58
Medlem
Citat:
Jag undrar här hur många på forumet som faktiskt påverkats av vår invandring i reell bemärkelse och inte bara på något subjektivt känslostadium.

- Ekonomiskt? (dvs, du har fått en löneminskning eller förlorat stora summor pengar pga invandringen=

Menar du invandringen från 1600-talet och framåt? Det är inte en särskilt intelligent fråga, så jag svarar på huruvida invandring från år 2000 framåt påverkat mig.

1. Nej.
2. Möjligt. Har planer på att flytta ihop med en person men är ju svårt med lägenheter.
3. Inte direkt. Men jag har blivit utsatt för brott (bedrägeri) som inte utretts ännu. Beror det på att polisen har hand om invandringsbrott?

Men sanningen är ju att det är som "frågan om grodan som kokades långsamt".
Att det sociala skyddsnätet rämnar märker man inte förrän man behöver det.
Visst kan man säga "ökade sexualbrott har inte drabbat mig eller mina närstående så därför är det inget problem". Tills den dagen det händer.
Man kan säga: "jag har inte behövt sjukvård så kaoset inom sjukvården bekymrar mig inte".
Man kan säga: "jag har fått in mina barn på en blattefri skola, så kaosskolor påverkar mig inte".
Man kan säga: "jag bor inte i eller i närheten av de ständigt större ghettoområdena, så det bekymrar mig inte".

Kan vi inte ge hjälp till svenska ungdomar för att hazarer tar alla HVB-hem får vi en sämre ungdomsgeneration. Har vi inte en fungerande polis ökar brottsligheten.
Långsiktiga förändringar.

Tänk att man på 80-talet och ofta även på 90-talet kunde gå in på akuten och få vård direkt. Där jag bor tar det numer ofta 12h eller mer.

Siffrorna för vad elever presterar i skolan går allt mer neråt. Jag gick själv i en skola där blattar förstörde. Vissa var avsiktligt destruktiva, men om inte annat för att de drar ner undervisningen för resten av klassen. Men visst är det inte något man märker DIREKT.
Citera
2017-03-17, 11:05
Bannlyst
Citat:

- Ekonomiskt?

Ge gärna exempel...

Som student på äldre dagar bor jag två städer ifrån den lilla staden med skolan. Månadskort krävs av den anledningen. Mer obekvämt, mer restid, högre utgifter. Problemet hade inte funnits om invandringen hade varit nära noll.

Ett litet exempel det där. På vägen till skolan uppehåll på annan invandrarbelastad mindre stad. De skäggiga män som kliver på där vill jag inte veta av, så blodtrycket uppåt. Väl framme ser jag afghaner och somalier. Knappast vad jag vill se. Jag vill se mitt eget slags folk istället, de vita!

Gärna inbördeskrig mot de skyldiga men det är sorgligt ty blodtörst saknade jag som ung.
Citera
2017-03-17, 11:08
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:

NORRLAND

Ekonomiskt ?
Indirekt eftersom kommunens kostnad för socialbidrag och ensamkommande barn i yngre medelåldern tar resurser från äldrevården vilket medför att vi anhöriga får betala mycket som kommunen egentligen skulle bistått min åldriga mor med .

Bostadsmässigt ?
Ett nytt boende för hazariska skäggbarn något kvarter bort höjer inte direkt bostadspriserna .
Tur att mina döttrar är vuxna och utflyttade , grannens 12-åriga blonda dotter har det inte roligt...

Levnadsstandard ?
När skolan lades ner för att istället inhysa nyanlända blev det inte direkt en vitamininjektion .
Nu bussas barnen miltals till en annan skola medan de mörkhyade passas upp dygnet runt med egna kokerskor och städerskor samt personal som ska hålla handen om de känner sig nere .
Fritidsgården lades också ned för att de nyanlända skulle ha lokalen till umgängesrum .

Knivbråk , slagsmål mellan folk från olika klaner och överfall på personalen tystas ned .
Det går inte en vecka utan polisutryckningar tyvärr .
Det är bara när de ger sig på bybor som det kan bli någon liten notis på sidan 17 .

Det enda positiva är några kurdiska grabbar som driver pizzeria tillsammans .
De jobbar som bävrar och gillar baconpizza och öl , verkar helt ointresserade av religion .
Senast redigerad av sealstryper 2017-03-17 kl. 11:18.
Citera
2017-03-17, 16:17
Medlem
retepm.s avatar
Mina skattepengar går till IS-terrorister där drar jag gränsen för vad jag ska tåla. Har upplevt ett flertal hotfulla situationer i så gott som samtliga har det varit berikare inblandade. Jag har utvecklat PTSD pga. detta och känner ständig otrygghet. Räcker det för TS?
Senast redigerad av retepm. 2017-03-17 kl. 16:21.
Citera
2017-03-17, 16:32
Moderator
Tystnads avatar
1: Har blivit nekad sjukvård pga stora delar av sjukvården under sådant enormt tryck att dom inte mäktar med (resuserna är samma som för 10-15 år sedan trots 1 miljon invandrare kommit hit sista 10 åren)
Läkare man träffat har gett extremt dålig vård pga dom knappt talat Svenska!
Man har i smyg försämrat läkemedelsförmånerna (för att bekosta massinvandringen) genom att många fler viktiga mediciner ej längre omfattas av läkemedelsförmånen)

2. Bostadssituationen är katastrofal! fick vänta i åratal för att få byta lgh pga massinvandringen, idag är det ännu värre.

3: Skatterna visserligen inte ökat, men du får inget för skatten längre tex sjukvård.

4. Vissa stadsdelar går ej besöka längre (no-go zoner)

5: blivit utsatt för grova hot och rånförsök av s.k Spännblattar.

6: Åkte till Göteborg (Blatteburg) och vi fick bilen stulen ( Hittades sönderkörd av polisen, med kvarglömda av tjuven Arab musik dvd:er i spelaren)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in