2017-03-17, 18:54
Medlem
Trumps dotter sitter alltså i ett möte med Trump och Merkel.

Man har sett mycket i historian men det tar nog priset, Trump ger ett otroligt seriöst intryck.
2017-03-17, 18:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
I avvaktan på presskonferensen så kommer en länk från independent: http://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/donald-trump-angela-merkel-shake-hand-refuse-a7635911.html

Idioten förnekar sig aldrig, ser han inte lite rädd ut?

Jag tänkte precis säga det, något ser fel ut med hans minspel, kan det vara så att han genuint har tagit sig vatten över huvudet och stressen börjar komma på riktigt eller är det något annat?

Hoppas det inte är något genuint farligt för honom som oroar honom så här...
2017-03-17, 19:01
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Vad är alternativet? Hade du hellre sätt någon annan som president? Vem då?

Problemet är att i Usa har politiken vulgariserats och marginaliserats under lång tid. Vi är på samma väg i Europa. Enkla floskler med banal lösningar ses som lösningar på hur komplexa problem ska hanteras. Den politiker som kan hitta häftigaste sloganen vinner; lock her up , who´s gonna pay for the wall. . Det visar sig nu att Trumpeten inte har en susning om vad han ska göra. Han började med att förolämpa ett antal företrädare för andra nationer och vägra se hur komplex politik är jämföört med att driva en golfklubb.

Men Hillary var antagligen inte framtiden. Hon hade bättre koll på vad som krävdes av en internationellpolitiker. Men hon är en del av problemet till varför Usa ser ut som det gör.

Jag vet ärligt talat inte vem jag skulle röstat på om jag skulle haft möjlighet att rösta i valet. Om jag som svensk och europe skulle använda min inställningtill ett civiliserat samhälle så tror jag att Sanders skulle varit aktuell. Men jag kan för lite om honom och Usa inrikespolitiska situation för att vara säker.

Det jag vet är att jag reste runt i ca en månad i Usa 2015 i från New york till sydstater till kalifornien och de flesta berättade om splittringen och var oroade . Jag tror att Trumpeten splittrar ännu mer
2017-03-17, 19:15
Medlem
E.Merckxs avatar
Angela Merkel gav 5 miljoner us$ av dom tyska skattebetalarnas pengar till Häxans fond innan valet.

Between July and Sept. 2016, the German government gave up to $5M to the Clinton Foundation

http://www.globalresearch.ca/clinton-foundation-received-millions-from-merkel-government/5567107

Häxan: Angela Merkel är bäst:

Hillary Clinton: Favorite World Leader is Angela Merkel

https://www.youtube.com/watch?v=jIG4bzJDLVY
2017-03-17, 19:22
Medlem
Citat:
Det kan vara värt att påminna om att vi inte ska tro på det Trumpeten säger. Det måste tolkas av Spicer och Conway först så att vi inte tror att Trumpeten menar det han säger eftersom han antagligen inte riktigt vet vad han ska tycka innan Bannon gett instruktioner

Vad menar du? Trump är ju Putins marionet. Nej justdet, Trump är psykiskt sjuk. Hur var det nu, vilket narrativ håller ni på? Ni får ta och bestämma er för annars ser alla hur genomskinligt ert Trump-hat är.

Citat:
Problemet är att i Usa har politiken vulgariserats och marginaliserats under lång tid. Vi är på samma väg i Europa. Enkla floskler med banal lösningar ses som lösningar på hur komplexa problem ska hanteras. Den politiker som kan hitta häftigaste sloganen vinner; lock her up , who´s gonna pay for the wall. . Det visar sig nu att Trumpeten inte har en susning om vad han ska göra. Han började med att förolämpa ett antal företrädare för andra nationer och vägra se hur komplex politik är jämföört med att driva en golfklubb.

Men Hillary var antagligen inte framtiden. Hon hade bättre koll på vad som krävdes av en internationellpolitiker. Men hon är en del av problemet till varför Usa ser ut som det gör.

Jag vet ärligt talat inte vem jag skulle röstat på om jag skulle haft möjlighet att rösta i valet. Om jag som svensk och europe skulle använda min inställningtill ett civiliserat samhälle så tror jag att Sanders skulle varit aktuell. Men jag kan för lite om honom och Usa inrikespolitiska situation för att vara säker.

Det jag vet är att jag reste runt i ca en månad i Usa 2015 i från New york till sydstater till kalifornien och de flesta berättade om splittringen och var oroade . Jag tror att Trumpeten splittrar ännu mer

Trump splittrar inte, det är vänstern som gör det. Det är de som motsätter sig och fördröjer allt han gör, det är de som tror att de på något vis protesterar mot Trump när de går ut och skapar upplopp, slår ner människor till höger och vänster, stoppar lokaltrafik och därmed flitiga skattebetalande invånare som bara vill komma fram till sitt jobb och göra sin plikt. Jag kommer ihåg hur det lät innan valet, då snackade ni om att Trump och högern inte skulle acceptera en förlust, ni pratade om "When they go low, we go high". Istället är det precis tvärtom, det är vänstern som inte kan acceptera en förlust "He's not my president, wääääää" och som hittar på historier om att Ryssland skulle ha manipulerat valet istället för att bara erkänna att Hillary var en helt bedrövlig kandidat. Patetiskt är ordet.
Senast redigerad av TheStriptease 2017-03-17 kl. 19:31.
2017-03-17, 19:23
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Hur ska USA se ut? Tycker du att de borde få en välfärdsmodell såsom något skandiviskt land? Tycker du att de ska minska försvarsbudgetten? Är det något i konstituionen du vill ändra?
2017-03-17, 19:24
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ok, hur smart är det att presidenten förolämpar Storbrittanien. Vågar inte republikanerna dra i nödbromsen då.
Hur mycket kostar dessa förolämpningar?
2017-03-17, 19:25
Medlem
Merkel stortrivs i feministen Trumps sällskap, Tyskland och USA kommer att ha starka band med varandra och göra upp många bilaterala avtal.
2017-03-17, 19:26
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tänkte precis säga det, något ser fel ut med hans minspel, kan det vara så att han genuint har tagit sig vatten över huvudet och stressen börjar komma på riktigt eller är det något annat?

Hoppas det inte är något genuint farligt för honom som oroar honom så här...
Enkelt: Han är sur över Hawaii-domaren.

Detta är en människa som på intet sätt kan hantera eller handskas med motgångar, för att han under hela sitt liv omgetts av underdåniga ja-sägare. Han kan inte släppa att människor har mage att sätta sig upp mot honom, han är ju den högste bossen! Lagar och regler kan väl inte ställa upp hinder för honom, det är ju VD:n som styr bolaget?

Och han tror han kommer kunna köra på så som han alltid har gjort, nu som ledare för världens mäktigaste nation. Han har aldrig behövt visa respekt, takt och ton eller ens tänka efter ett par sekunder innan han öppnar truten (eller mobiltelefonen) för att han aldrig har träffat ledare för världens nationer i någon sorts officiell kapacitet förut (lol, Kina-samtalen...).

Vilket också förklarar varför han vantrivs så jävla mycket med rollen han nu befinner sig i: Det han som måste ta ansvar för saker och ting, och än värre kommer ställas till svars för dem! Han vill ju bara stå framför folk och få suga i sig deras beundran och applåder, är det för mycket begärt egentligen?
Citat:
Så kan det väl aldrig bli? Han lovade ju att ena nationen!
https://twitter.com/realdonaldtrump/status/815185071317676033
Citat:
Happy New Year to all, including to my many enemies and those who have fought me and lost so badly they just don't know what to do. Love!
2017-03-17, 19:27
Medlem
Merkel= Vi har inte talat om ekonomiska saker

Trump viker inte en tum för att USA ska bli våldtaget längre.
2017-03-17, 19:35
Medlem
Trump om wiretaping:

Jag och Merkel har något gemensamt.

Vilken jävla galning.
2017-03-17, 20:01
Medlem
Hoppas Trump är medveten om att britterna och Obama avlyssnat hans möte med Merkel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in