2017-03-16, 11:00
Medlem
ArseneLupins avatar
SVT Nyheter: Mördade – för att få stanna i Sverige
Citat:
Pojkvännen, som har erkänt sommarstugemordet i Arboga, blev lovad en framtid i Sverige om han mördade den 42-åriga kvinnans föräldrar. ”Hon lovade att försörja honom och ett giftermål skulle öka chansen att få uppehållstillstånd”.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/mordade-for-att-fa-stanna-i-sverige
Citera
2017-03-16, 11:21
Medlem
Lite märkligt att de inte visar hennes ansikte men hennes blivande man.

http://www.expressen.se/nyheter/arbogakvinnan-lovade-giftermal--for-mordet/
Senast redigerad av isv97tkn 2017-03-16 kl. 11:32.
Citera
2017-03-16, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
SVT Nyheter: Mördade – för att få stanna i Sverige

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/mordade-for-att-fa-stanna-i-sverige

"– Ja, hon har försökt förmå andra personer att mörda, tidigare affärskompanjoner stod på hennes dödslista, säger poliskällan.

Åklagarna i Arbogamorden har begärt förlängd åtalstid. Tingsrätten har beviljat det och nytt datum för åtal är 12 april. Utredningen är omfattande – förundersökningen är i dagsläget på över 4.200 sidor.
"
Citera
2017-03-16, 14:04
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isv97tkn

Beror nog på att han har erkänt och säkerligen blir dömd.
Citera
2017-03-16, 14:07
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isv97tkn

Han har erkänt och hon blånekar därför visar de inte hennes ansikte. men det finns ju bilder på henne överallt på nätet om man vill titta på aset
Citera
2017-03-16, 14:13
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
"– Ja, hon har försökt förmå andra personer att mörda, tidigare affärskompanjoner stod på hennes dödslista, säger poliskällan.

Åklagarna i Arbogamorden har begärt förlängd åtalstid. Tingsrätten har beviljat det och nytt datum för åtal är 12 april. Utredningen är omfattande – förundersökningen är i dagsläget på över 4.200 sidor.
"
det kommer att kosta en bra slant att få ut den FUPen
Citera
2017-03-16, 14:14
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Ska man lägga någon värdering i det?
JM "sprattlade" ju ganska vilt i början, med t.ex. överklagande av häktning. Ett par månader senare motsatte hon sig inte omhäktning. Kan det vara så enkelt att hennes advokat övertygat henne om att det inte var någon idé att ifrågasätta omhäktningen, eller kan det spegla en attitydförändring hos JM?

JJ agerade ju ungefär som JM och överklagade sin häktning. I övermorgon, på fredag (17/3), bör det väl vara dags för omhäktning av honom. Hur kommer han att reagera på en omhäktning?

Varför har JJ häktats två veckor i taget, men JM och MR fyra veckor?

Kan tänka mig att bevisläget mot JJ är lite knepigare
Citera
2017-03-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Jag kan tänka mig att slanta en del för lite intressant semesterläsning. Långt mer fängslande än ett gäng hittepå-deckare.
Citera
2017-03-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk

Jag är obotlig optimist och tror att det stora antalet sidor talar för en CD-version. Vi får se.
Citera
2017-03-16, 16:20
Bannlyst
Av läsningen att döma, kommer hon nog att få åldras på en anstalt av något slag.
Dessutom under en lång tid...

Hur kan man ens komma på att vilja döda sina föräldrar och sin man ?

Är det sexuella en sådan stor drivkraft, eller handlar det bara om oinskränkt makt ?
Citera
2017-03-16, 17:27
Medlem
Som det nu är, så är väl JM häktad för delaktighet e.d. i mordet och mordförsöket på far resp.mor.
Det är det enda häktingsskälet vi känner till, såvitt jag förstår.
Men med den ena efter den andra misstanken om brott som radats upp här (förutom mordet på Aki) så undrar jag hur många brott hon kan/skulle kunna åtalas för?
När det talas om de omänskligt långa häktningstiderna (jag håller med om att Sverige har fula ovanor här) så börjar jag undra om inte många tillkommande punkter var och en för sig motiverar en ny utredning och under andra omständigheter skulle rendera en alldeles egen häktningsperiod?
Just i fallet JM så kan jag inte annat än tycka att det är rimligt att hon sitter där hon sitter, men det är mer tveksamt för MR, att han inte kan få sin rättegång?
Hur ska man tänka om detta?
Citera
2017-03-16, 22:13
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag kan tänka mig att slanta en del för lite intressant semesterläsning. Långt mer fängslande än ett gäng hittepå-deckare.

Insamlingar till FUP har varit på tapeten förut, minns inte om det har funkat. Många är
angelägna om att förbli anonyma (hur löser man det??) och en gång var det någon som
drog med pengarna (eller det gick åt skogen på annat sätt )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in