2017-03-16, 07:18
  #54361
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
SD får 22,2% (+0,7) i Aftonbladet/Inizio senaste mätning

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/PQmze/ny-motgang-for-akb-rasar-i-ny-matning



Mätningen tyder som förväntat på att SD kommer att bli största partiet med råge 2018!!!

2017-03-16, 08:56
  #54362
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Fin retorik. Antingen så skäms de eller så är de fega, eller hur? Hur man än vrider och vänder på det är det alltid SD-väljarnas fel att OI inte kan mäta dem?

Åsiktsregistrering+uthängning på första sidan, medias stigmatisering, etablissemangets propaganda att SD:are är rasister-nazister-fascister. Media skriver det, till och med statsministern sitter i "mys-Skavlan" och säger det, talmannen tar demonstrativt, inte ens Åkesson i handen, Nobelkommittén vägrar bjuda in Åkesson men alla andra får komma osv.

Du behöver inte fundera över hur det förhåller sig, jag vet att du vet. Du tror kanske det kommer sluta lyckligt för 7K? Det tror inte jag.


Edit: Glömde det famösa uttalandet från ärkesvinet och landsförrädaren Reinfeldt apropå att SD-politiker misshandlats i sina hem. "Man ska inte bli förvånad över att sådant händer när man delar in folk i vi och dem".
Vänta nu, NI delar ju in folket i vi och dem, där dem är sverigevänliga rörelsen. Då vet ni vad ni har i vänten och bli nu inte förvånade...

Möjligen håller några tyst av genuin skräck, men se det så här:

Opinionsundersökningar finns i flera varianter, några helt frivilliga (paneler man anmäler sig till), några tillfällighetsrekryterade (VALU är en sådan, man kan som bekant inte se på folks utsida hur de röstat) och några rekryterade på traditionellt sätt (dragningar ur ett mycket stort, samhällstäckande register).

Då finner vi (om vi skall ta två mätpunkter för gott) att självrekryterade webbpaneler (där är alla frivilliga, även om de sorteras i strata) mäter SD väl, traditionella mätningar fungerar "sådär" och tillfällighetsrekryterade mätningar (fråga folk som röstat, "på stan") fungerar direkt dåligt (närmast uppseendeväckande dåligt).

Sedan kan man givetvis fråga sig om det beror på att folk skäms för att gå ut med att de sympatiserar med SD eller om de känner skräck för att göra det.

Den simplistiska offerkofteförklaringen, som går ut på att det är "de andras fel - det är de som är de onda, inte vi" behöver inte vara fel, den är fullt möjlig. (Vi hör den ganska ofta i andra sammanhang, en del reagerar rätt kraftfullt mot den då de får höra den).

Men är det möjligt att det finns en genuin insikt hos en del sympatisörer att delar av SD:s framtoning, åsikter och beteenden helt enkelt inte ÄR (eller har varit, förändringens vindar blåser ju även här) rumsrena?
2017-03-16, 09:01
  #54363
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Mätningen aktualiserar ytterligare händelseutvecklingen med ett mycket starkt SD och det naturliga samarbetet med M inför 2018.

Allt tyder som tidigare på att M börjar inse behovet av att snarast byta ut sin partiledare...

2017-03-16, 09:05
  #54364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Möjligen håller några tyst av genuin skräck, men se det så här:

Opinionsundersökningar finns i flera varianter, några helt frivilliga (paneler man anmäler sig till), några tillfällighetsrekryterade (VALU är en sådan, man kan som bekant inte se på folks utsida hur de röstat) och några rekryterade på traditionellt sätt (dragningar ur ett mycket stort, samhällstäckande register).

Då finner vi (om vi skall ta två mätpunkter för gott) att självrekryterade webbpaneler (där är alla frivilliga, även om de sorteras i strata) mäter SD väl, traditionella mätningar fungerar "sådär" och tillfällighetsrekryterade mätningar (fråga folk som röstat, "på stan") fungerar direkt dåligt (närmast uppseendeväckande dåligt).

Sedan kan man givetvis fråga sig om det beror på att folk skäms för att gå ut med att de sympatiserar med SD eller om de känner skräck för att göra det.

Den simplistiska offerkofteförklaringen, som går ut på att det är "de andras fel - det är de som är de onda, inte vi" behöver inte vara fel, den är fullt möjlig. (Vi hör den ganska ofta i andra sammanhang, en del reagerar rätt kraftfullt mot den då de får höra den).

Men är det möjligt att det finns en genuin insikt hos en del sympatisörer att delar av SD:s framtoning, åsikter och beteenden helt enkelt inte ÄR (eller har varit, förändringens vindar blåser ju även här) rumsrena?

Förklara nu vilket parti som är rumsrent. Att media inte tar upp de andra partiernas nazist-sympatier eller kommunistiska massmord gör inte de andra partierna mer rumsrena.
2017-03-16, 09:20
  #54365
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen

Men är det möjligt att det finns en genuin insikt hos en del sympatisörer att delar av SD:s framtoning, åsikter och beteenden helt enkelt inte ÄR (eller har varit, förändringens vindar blåser ju även här) rumsrena?


Mycket beklämmande eller komiskt, att just en K-amrat använder orden rumsrena vindar i samband med SD, som snart även bland mindre trovärdiga mätinstitut blir Sveriges största parti...

2017-03-16, 09:45
  #54366
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Möjligen håller några tyst av genuin skräck, men se det så här:

Opinionsundersökningar finns i flera varianter, några helt frivilliga (paneler man anmäler sig till), några tillfällighetsrekryterade (VALU är en sådan, man kan som bekant inte se på folks utsida hur de röstat) och några rekryterade på traditionellt sätt (dragningar ur ett mycket stort, samhällstäckande register).

Då finner vi (om vi skall ta två mätpunkter för gott) att självrekryterade webbpaneler (där är alla frivilliga, även om de sorteras i strata) mäter SD väl, traditionella mätningar fungerar "sådär" och tillfällighetsrekryterade mätningar (fråga folk som röstat, "på stan") fungerar direkt dåligt (närmast uppseendeväckande dåligt).

Sedan kan man givetvis fråga sig om det beror på att folk skäms för att gå ut med att de sympatiserar med SD eller om de känner skräck för att göra det.

Den simplistiska offerkofteförklaringen, som går ut på att det är "de andras fel - det är de som är de onda, inte vi" behöver inte vara fel, den är fullt möjlig. (Vi hör den ganska ofta i andra sammanhang, en del reagerar rätt kraftfullt mot den då de får höra den).

Men är det möjligt att det finns en genuin insikt hos en del sympatisörer att delar av SD:s framtoning, åsikter och beteenden helt enkelt inte ÄR (eller har varit, förändringens vindar blåser ju även här) rumsrena?

Vad hos SD anser du ej vara rumsrent?!

Personligen tycker jag SD är på tok för mjäkiga. En del av mina åsikter och ibland tankar kan jag villigt erkänna är under stundom inte helt rumsrena. Dessa har uppstått som en reaktion på ditt och ditt anhangs bemötande av sund förnuftig politik. När tidningar har storm i krigsrubriker varje gång det blåser mer än 15 sekm går det ju till slut inflation i värdet på ordet. Samma sak har skett med rasist och håller på att ske med nazist. Helt plötsligt är det inga problem att vara rasist eller snart ej heller nazist. Din och ditt anhangs beteende och retorik på förnuftig politik driven av normala men oroliga människor har "radikaliserat" vanliga människor. Ni kommer få skörda vad ni sått.

Trump pekar på Sverige och säger att de har problem de inte trodde var möjliga. Nej, det har vi inte alls, fake news fake news skriker statsministern. Han har rökt på skriver tidigare stats och utrikesministern Bildt. Samma kväll brinner 15 bilar, skottlossningar, kravaller i NoGo-zonerna, morden ligger som ett pärlband ett par dagar till Regeringen extrainkallar det nybildade Säkerhetsrådet. Stabilt.


OnT: Vad motsvarar Inizios 22,2% med inkompetensfaktorn?
2017-03-16, 10:48
  #54367
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vad hos SD anser du ej vara rumsrent

OnT: Vad motsvarar Inizios 22,2% med inkompetensfaktorn?


22,2 % hos Inizio för SD är en mycket hög siffra och bör korrigerad mot verklighet motsvara ungefär 29 procent!

Vilket med stor sannolikhet kommer att bekräftas av Sentio denna månad...

__________________
Senast redigerad av Mac-Arthur 2017-03-16 kl. 10:53.
2017-03-16, 11:36
  #54368
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
22,2 % hos Inizio för SD är en mycket hög siffra och bör korrigerad mot verklighet motsvara ungefär 29 procent!

Vilket med stor sannolikhet kommer att bekräftas av Sentio denna månad...



Det vore gött att spräcka 30% gränsen. Det är dags för det nu.

Ner med M och framför allt S i källaren. Ut med MP och helst L. C lär ju få svårt att fullfölja sin planerade interna strategi, att polarisera en fråga för att skapa utrymme för sig själva. Det försöket kommer gå som en löpeld i alternativa media att de beundrar och endast härmar SD.

Intressant att nederländska valet verkar sluta med att regeringspartierna VVD och PvdA halverar sina mandat från 79 till 40. PvdA (sossarna) är in i det närmaste utplånade från 38 mandat till 9! Trots det skickar Merkel gratulationer från Tyskland. Är rädslan från PK över nationalismen som breder ut sig över Europa så monumental att en regering som bara halverar sitt stöd gratuleras att det inte blev större förlust? Jag gissar att det råder panik hos partiledningen på Sveavägen. Samtidigt finns sannolikt motsvarande panik hos Ms dito. Härliga tider! Som många sagt, om inte förnuftet tvingar eliten att föra en politik som folket efterfrågar kommer verkligheten tvinga dem till det. Det eller utplånas.
2017-03-16, 11:53
  #54369
Medlem
Floragatans avatar
Som sagt 22,2 i Inizio är tangerat rekord. Nu är vi tillbaka på samma nivå som i december '15 och januari '16. Då tror jag SD:s siffror var en aning uppblåsta (i förhållande till Inizios vanliga nivå) - vissa människor kan ha uppgivit SD i ren frustration. Dagens siffror är nog betydligt mer gedigna och stabila även om man får lägga på några procentenheter.
2017-03-16, 11:58
  #54370
Medlem
Rosteres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Intressant att nederländska valet verkar sluta med att regeringspartierna VVD och PvdA halverar sina mandat från 79 till 40. PvdA (sossarna) är in i det närmaste utplånade från 38 mandat till 9! Trots det skickar Merkel gratulationer från Tyskland. Är rädslan från PK över nationalismen som breder ut sig över Europa så monumental att en regering som bara halverar sitt stöd gratuleras att det inte blev större förlust? Jag gissar att det råder panik hos partiledningen på Sveavägen. Samtidigt finns sannolikt motsvarande panik hos Ms dito. Härliga tider! Som många sagt, om inte förnuftet tvingar eliten att föra en politik som folket efterfrågar kommer verkligheten tvinga dem till det. Det eller utplånas.

VVD lyckades "vinna" med bara ca 10 förlorade mandat genom att i stort sett kopiera Geerts retorik och sakfrågor, medan Geert själv flyttade sig ännu längre ut på kanten.

Folk har röstat på Geerts politik, men på andra partier. Detta kan omöjligen ses som en seger för etablissemanget. Ifall VVD skulle gå ifrån sin nya hårda, invandringsfientliga retorik skulle väljarna flockas tillbaka till PVV igen.

Frågan är dock, är det detta vi kommer att börja se i Sverige?
2017-03-16, 12:03
  #54371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Möjligen håller några tyst av genuin skräck, men se det så här:

Opinionsundersökningar finns i flera varianter, några helt frivilliga (paneler man anmäler sig till), några tillfällighetsrekryterade (VALU är en sådan, man kan som bekant inte se på folks utsida hur de röstat) och några rekryterade på traditionellt sätt (dragningar ur ett mycket stort, samhällstäckande register).

Då finner vi (om vi skall ta två mätpunkter för gott) att självrekryterade webbpaneler (där är alla frivilliga, även om de sorteras i strata) mäter SD väl, traditionella mätningar fungerar "sådär" och tillfällighetsrekryterade mätningar (fråga folk som röstat, "på stan") fungerar direkt dåligt (närmast uppseendeväckande dåligt).

Sedan kan man givetvis fråga sig om det beror på att folk skäms för att gå ut med att de sympatiserar med SD eller om de känner skräck för att göra det.

Den simplistiska offerkofteförklaringen, som går ut på att det är "de andras fel - det är de som är de onda, inte vi" behöver inte vara fel, den är fullt möjlig. (Vi hör den ganska ofta i andra sammanhang, en del reagerar rätt kraftfullt mot den då de får höra den).

Men är det möjligt att det finns en genuin insikt hos en del sympatisörer att delar av SD:s framtoning, åsikter och beteenden helt enkelt inte ÄR (eller har varit, förändringens vindar blåser ju även här) rumsrena?

Vi fattar. Du saknar fortfarande empati och skuldinsikt. Vilket ju faktiskt är sämre än genomsnittlig aningslös, oinformerad regimkugge - du har ju ändå i flera år utsatt dig själv för motsidans faktabaserade argumentation och känslor inför repressionen och demoniseringen du vet är saklös.

Du vet att SD som parti är ett misshandlat barn som saknar självförtroende och goda förebilder, att dess sympatisörer drivs av oro och kärlek de själva eller partiet saknar förmågan att uttrycka eller kanalisera salongsfähigt elegant - och att det är din sida som bär ansvaret. De är övergivna av en vårdslös överhet av skitstövlar.

Vad händer när den märkvärdiga klassens grupptryck hindrar städad demokratisk representation för svensk folkrätt? När den märkvärdiga klassens hela mission blev att indoktrinera, förtiga och förvränga? Att avtvinga ett folk historiskt självskadebeteende istället för att visa omsorg.

SD händer. Yxiga, ängsliga SD. Vars demokratiska brister INTE är något du har täckning att kritisera, utan till stor del är resultatet av att de närmat sig dig. Demokratisk rumsrenhet är att vara konsekvent och kritisera både din sida och SD när ni går i takt.
2017-03-16, 12:05
  #54372
Medlem
DigiFlaxs avatar
Skönt att vi ligger på rekordnivåer nu igen. Bara att kämpa på nu så att vi säkrar förstaplatsen i nästa val.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in