Wishbone Ash - Live Dates 2 (1980)
Bandet har flera live-album. De mest kända är nog Live Dates, Live Dates II och Live Dates III. Samtliga har gula omslag och just denna finns i två versioner. En kortare och en längre. Rörigt nog? Jag har köpt den kortare versionen. Då bandet är mest instrumentalt tycker jag den kortare räcker. Tycker att dubbelalbum och liknande har en tendens att bli sega också.
Lasse TennanderLars Vegas som är hans första skiv och innehåller en av hans kändaste låtar Ska vi gå hem till dig baserad på kortfilmen med samma namn. Skivan är betydligt rockigare än första spåret är. Skivan finns inte på Spotify eller youtube vilket var anledningen till att jag köpte den.
Damn Yankees - Damn Yankees (1990)
Ted Nugent, Tommy Shaw, Jack Blades, Michael Cartellone i samma band. De gjorde två album ihop. Det här är det mer kända!
Kansas - Kansas (1974)
Svante Thuresson - Jag är hip, baby: Svante Thuresson sjunger Beppe Wolgers (1995)
R.I.P. Svante Thuresson. Ingen jag känt till via mer än namn och ansikte. En kollega körde några låtar för att hylla honom och jag gillade det. Skön mix mellan pop och jazz. Tror många som normalt inte greppar jazz skulle digga hans musik.
Van Morrison - Inarticulate Speech of the Heart (1983)
Van Morrison är nu ute med en kontroversiell skiva. Den här skivan är nog inte kontroversiell, men har länge haft mina ögon på denna.
The Mar-Keys and Booker T. & the M.G.'s - Back to Back (1967)
Svensk Pop - På väg utför (2001)
I tidernas begynnelser skickade en bekant en låt till mig. Det tog ett tag innan jag lyssnade på den, men älskade den verkligheten. Den hette dock bara "Svensk Pop - Hon Bor i Farsta". Visste inte exakt vad det innebar. Är det bara någon slumpmässigt svenskt band? Är det ifrån någon greatest hits samling kallad "Svensk Pop"? Inte förrän nu fick jag svaret då jag slumpvis ramlade på denna skiva. Blev köp direkt. Upptempo melodisk pop-rock.. Påminner väl om Gyllene Tider, Magnus Uggla eller Noice, typ.