Afrikanerna brukar ibland blockera vägarna där med stenar eller trädstammar, och stoppar alla fordon och kräver dem på "tull" eller "vägskatt", och då ligger man illa till. Utpressning alltså.. Det brukar ju vara lättare att snacka sig ur eller betala mindre om man kommer i en tuktuk jämfört att komma i en bil, I vissa distrikt är det ju bara dumt att inte vara beväpnad - då blir man bara rånad på tex bilen, och man får gå hem...
Citat:
Ursprungligen postat av
Augenblick
vadå plötsligt tycker jag att USA är ett bra land, sen när har jag påstått att USA är ett dåligt land? Sluta dra förhastade slutsatser. Bara för man inte pratar som en gris är man inte kulturmarxist.
Förlåt

- Nej, det var ett generellt påstående om att USA-hatet är så utbrett här i Sverige, det är väl alltid någon som känner sig träffad kan tro ?
Ursäkta för påhoppet,

- Men det är så konstigt ibland i media att plötsligt är USA världens bästa land,
Å man får se om de om hur det utvecklas
Citat:
Ursprungligen postat av
Augenblick
Det är väl väldigt bra att chansen då ökar för vår svenska att fritas?
Javisst - Franska och brittiska specialstyrkor är också duktiga på sådana här manövrer, men USA har väl bättre möjligheter att få fram trupper dit,
Jag kan inte regionen alls - Det kan ju tänka sig att det är en Boko Haram-inspirerad grupp som tagit gisslan och i såfall är ju utsikterna rätt så mörka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Augenblick
Det är så sjukt sinnessjukt att om man inte önskar att en egen medborgare som skiljer sig åsiktsmässigt från ens egen, döden på det mest groteska sätt, då är man per automatik en vänstertomte som hatar Sverige? När ska ni inse att man har lika mycket anledning att skämmas för er som för vänsterfalangen?
Thug.
Nej jag hoppas naturligtvis att hon klarar sig ifrån detta med en erfarenhet rikare. Mitt inlägg är grymt, jag vet, men de här babianerna är inte så mycket bättre än de pyjamasklädda IS-tomtarna, Jag önskar ingenting - jag bara beskrev om vad man kan hitta i rapporter och dokumentärer om Afrika och avgivna vittnesmål om hur grymt gangsternegrerna beter sig och bedriver krig där. Ni får bedöma detta själva om ni inte tror på det, tex kan ni resa dit själva och se med egna ögon.
Citat:
Ursprungligen postat av
-98-
Som dom flesta människor på vänsterkanten tycks en viss naivitet finnas när de rör sig i länder med dysfunktionella kulturer, det går helt enkelt inte att röra sig fritt på gatorna som kvinna där.
Det stämmer, har ju några vänner som varit runt i Afrika lite överallt och på många ställen går det inte att resa ensam som vit kvinna, trots att vi är inne på 2000-talet.
Tex Tanzania verkar ju också ha stått still sedan 1970-talet, trots massor av bistånd mm.
Afrika är dock ju väldigt stort och det finns ju lugna områden där man kan resa omkring som vit man och relativt tryggt.
Citat:
Ursprungligen postat av
bergsturk
Min poäng är att västvärlden och FN inte brukar se så milt på att regeringar börjar skjuta av påtända barn med spjut, hur effektivt det än kan vara.
Nej, det är ju vedervärdigt, men det är tydligen så det har bedrivits krig där, Rebellerna brukar tex göra rent hus, våldta de de kan, skjuta alla inklusive barnen, plundra allt som är av värde, plus att bränna ner byn.
Vad gäller regeringsmilisen så vet jag inte men de har ju inte tillgång till mängder av helikoptrar som tex USA hade i Vietnam att snabbt kunna evakuera skadade till sjukhus.
Kongo är ett land där mycket av det vi är vana vid att allt fungerar, inte fungerar alls.
Det är alltså inget oväntat att barnen dör i dessa sammandrabbningar. Som jag skrev tidigare så finns det vanligen inga resurser att ta hand om svårt skadade
De får antingen ligga kvar och bli uppätna av rovdjuren på natten eller att man skjuter dem till döds för att förkorta lidandet. Tex om det finns tex stora sår så klarar man sig inte ändå, pga bla blodförlusten.
Citat:
Ursprungligen postat av
bergsturk
I så fall kan jag trösta tråddeltagarna med att hon knappast våldtas i en hydda, hon och kumpanerna ligger i så fall redan i en grund grav. Vad som gäller kommer avgöras snart av om det alls kommer krav på lösensumma.
Det är ju svårt att veta vad tystnaden här betyder, man tycker att det borde ha dykt upp någonting mera än vad som hittills framkommit. Inte vet jag om det är möjligt att spåra tex mobiltelefoner i området
Citat:
Ursprungligen postat av
asamera
Självklart för att en hel del svenska kvinnor vill hitta sig en afrikansk man att leka runt med i sänghalmen. Det humanitära blir för dem ett extra plus. Att DRC-män toppar listan vad det gäller k-k-storlek (
http://bulawayo24.com/index-id-news-sc-international-byo-20827.html) blir ju också något för Zaida att ta i beaktande.
Ja, naturligtvis, men det ryktas om att hon är lesbisk - Fast detta fattar väl inte kidnapparna, -
Håhåjaja de sitter väl vid lägerelden nu och sjunger "We shall overcome" och "Cumbaya"