2017-03-13, 17:36
Medlem
Jag har ätit Sertralin i lite drygt ett år, för typ tre veckor sen tog jag mitt sista piller, efter nedtrappning från 100 mg. Jag fick mens idag och har nu helt fruktansvärd mensvärk och ingenting hjälper!!
Jag hade tidigare väldigt mycket mensvärk men inser nu när jag tänker efter att jag inte haft det under tiden jag ätit sertralin.

Någon som har liknande erfarenhet?
Citera
2017-03-17, 15:01
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.K.
Jag har ätit Sertralin i lite drygt ett år, för typ tre veckor sen tog jag mitt sista piller, efter nedtrappning från 100 mg. Jag fick mens idag och har nu helt fruktansvärd mensvärk och ingenting hjälper!!
Jag hade tidigare väldigt mycket mensvärk men inser nu när jag tänker efter att jag inte haft det under tiden jag ätit sertralin.

Någon som har liknande erfarenhet?
SSRI har på senare år börjat förskrivas mot pms och mensvärk. Hur effektiv Sertralin är vet jag inte, men av SSRI så skall Cipralex och Citalopram ha visat sig bra mot just mensverk. Ett ex till mig tog Cipralex efter läkarens ordination mot mensvärken. Så att du nu upplever kraftig mensvärk har förmodligen mycket med att du slutat med Sertralin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in