2017-03-11, 23:04
Medlem
Synd att Wiktoria blev dissad av juryn, vilket resulterade i en oförtjänt dålig placering. Annars är jag relativt nöjd med resultatet. Hade inte haft nånting emot om Nano hade vunnit, men Robin är helt klart en värdig vinnare.
Citera
2017-03-11, 23:07
Medlem
Flamezons avatar
Sverige är som vanligt förutsägbart när det gäller vårt val av musik. Jag skäms för fan. Av 10 kopior fanns det bara ett original och det var Jon Henrik.
En till tramslåt i mängden utan originalitet eller känsla skickas istället vidare som kommer glömmas om ett år precis som alla andra mediokra kopior.
Samma sak som när Timoteij inte gick vidare 2010.
Det märks hur det svenska folkets mentalitet är för det avspeglas i vårt val av musik. En mil brett men en centimeter djupt. Ungefär som Zara Larssons huvud.
Jag begår hellre harakiri och kölhalas i två timmar än att se den här smörjan igen. Men grattis till den kommande förlusten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Jag är besviken på er, Wiktoria eller Lisa Ajax förtjänade förstaplatsen.

Hade inte Wiktoria sjungit så jäkla illa så hade hon kunnat ta förstaplatsen. Till skillnad från svenska folket så hörde den internationella juryn hennes sura toner. Tacka fan för det.
Citera
Medlem
Hela röstningssystemet är så ofattbart dåligt och fel. Att det skiljer 27 poäng mellan Nano och Ajax (folkets 1a och 12a) visar ju hur jävla meningslösa dessa hjärtröster är, folk röstar helt enkelt för mycket. Att internationella krafter sedan ska ha 50% av makten orkar jag inte ens kommentera.

Tydligen hade dessutom Klister Björkman innan tävlingen uppmanat de internationella juryerna att inte rösta på det bidrag de faktiskt tyckte var bäst, utan på det med störst chans i Eurovision. Detta är så genomdumt att jag spyr. Avgå, Björkman.
Citera
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nu måste väl Robin göra om låten också tror jag, tror inte man får ha svordomar i finalen (på riktigt)

Han har redan gjort det, sjöng "fricking beautiful". Lilla backfishhoppan Lisa Ajax däremot hade ändrat igår när hon sjöng inför jurygruppen, men ikväll var det fucking minst 10 ggr igen....

Vill meddela att jag icke kommer att heja på Sverige i år.

Dessutom, bort med appen och bort med jurygrupperna, eller åtminstone halvera deras makt.
Citera
2017-03-11, 23:08
Medlem
frozenbeachs avatar
Bästa låten vann , och snyggaste!! Wohooooo
Citera
2017-03-11, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dfdfdg
Synd att Wiktoria blev dissad av juryn, vilket resulterade i en oförtjänt dålig placering. Annars är jag relativt nöjd med resultatet. Hade inte haft nånting emot om Nano hade vunnit, men Robin är helt klart en värdig vinnare.

Tur att inte Nano vann. Bra låt, bra röst räcker inte. Han rör sig knappt på scen, har utseendet emot sig. Ingen show. Går hem i Sverige men inte utomlands.
Citera
2017-03-11, 23:09
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nu måste väl Robin göra om låten också tror jag, tror inte man får ha svordomar i finalen (på riktigt)
Lyssnade du på låten idag?
Citera
2017-03-11, 23:10
Medlem
Alla som klagar på att folkets trea vann totalt sett. Lär er lite matematik. Det skiljer 1 procentenhet mellan Nano och Robin. Enda anledningen att det är så förbaskat jämnt stavas appen.
Citera
2017-03-11, 23:11
Medlem
Given vinnare. Bra men inte bäst.
De som är mest intresserade och de som inte drar sig för att rösta är unga tjejer och de röstar förståss fram en "hot kille".
Den andra gruppen är 50+ tanter som blir lite våta av skönsjungande unga grabbar.

Så lär det bli i kommande mellos oxå.

Vi män som gillar vackra sångerskor med heta låtar är inte alls lika intresserade av att följa mellon och är betydligt snålare med röstandet....
Citera
2017-03-11, 23:11
Medlem
hagsatras avatar
Gått inflation i uttrycket dressmankostym. Säga vad man vill om låten men Robin klär säg snyggt. Det här är en dressmankostym:https://s.yimg.com/lo/api/res/1.2/mpmuNU.x9hnvgBuvJLV1wg--/YXBwaWQ9eWlzZWFyY2g7Zmk9Zml0O2dlPTAwNjYwMDtncz0wME EzMDA7aD0zODU7dz01ODA-/http://www.radioislam.org/islam/svenska/fildok/filer/tutti/zionit-bilder/Isak_Nygren-SDL-SD-UppdragGranskning-SVT-dec-2011.jpg.cf.jpg
Citera
2017-03-11, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Hela röstningssystemet är så ofattbart dåligt och fel. Att det skiljer 27 poäng mellan Nano och Ajax (folkets 1a och 12a) visar ju hur jävla meningslösa dessa hjärtröster är, folk röstar helt enkelt för mycket. Att internationella krafter sedan ska ha 50% av makten orkar jag inte ens kommentera.

Tydligen hade dessutom Klister Björkman innan tävlingen uppmanat de internationella juryerna att inte rösta på det bidrag de faktiskt tyckte var bäst, utan på det med störst chans i Eurovision. Detta är så genomdumt att jag spyr. Avgå, Björkman.

Allt är riggat men svenskarna tror att de sitter och påverkar. Wiktoria borde vunnit. Bästa låten. Fast Robin kommer inte göra bort sig. Topp 8.. garanterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in