2017-03-11, 21:39
Medlem
DyslexiKungens avatar
Det är ingen idé att skicka folkkära kultfigurer till en final, när utlännigarna inte fattar någonting.Men jag hoppas nu att Nano vinner så då blir det lugnt en lördag i förorterna när finalen sen går.
Citera
Medlem
Swedenhielmss avatar
Owe vinner nu i svenskarnas röster!

Har ni adroidappen kan ni rösta 5 gratisröster på sympatiska Owe!
Citera
Medlem
Det verkar som att Wiktoria är chanslös nu. Håller tummarna för att Robin eller Nano tar hem det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Vem fan bryr sig? Det handlar om att det svenska folket betalar för denna skiten, vi borde åtminstone få ha ensamrätt på att välja vem som ska representera oss i något så pass subjektivt som en musiktävling.

Hade Sverige fått bestämma så hade Wiktoria eller Disneyjojken vunnit. Hellre Robin eller Nano än dessa två alla dagar i veckan
Citera
Medlem
Lillamig72s avatar
Jag tycker Robins låt varit underskattad av er på den här tråden. Jag och vovven har gillat den från början. Ser ut som fler gillar den.
Citera
2017-03-11, 21:40
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Är det inte dags att slopa den internationella juryn? Det är fullständigt poänglöst och de vet uppenbarligen inte vad de håller på med. En tävling för svenskar kan inte till 50% avgöras av utländska röster.

Hasse åkte också dit pga internationell jury, stor skandal
Citera
2017-03-11, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Så med andra ord är det som vanligt, några gossar sitter i sina elfenbenstorn och bestämma hur vi ska tycka?

Underbart att det är med "våra" pengar sådant här skit finansieras, hur fan kan vi inte ha en revolution i detta land ännu? Vi blir pissade på åt alla håll.
Vaaa .?? Australien ska bestämma vilken låt som ska vinna...det är 27 timmars flygtid till Australien..dom har väl inte ens samma datum som oss...
Skandal att andra länder ska rösta för oss.
Dom röstar ju klart på den sämsta låten ju...
Skandal...
Citera
2017-03-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Jävla utländska jurys! Trodde det var en svensk tävling för svenskar? Jävlar vad förbannad jag blir!!! Owe ska ju vinna!! Märks att andra länder inte har någon smak för musik!

Du vill ju att Owe ska vinna "för att det är kul". Men det här är ju en musiktävling, och låten kommer inte att gå hem i en sådan. Robin kommer som sagt att vinna, eller kanske Nano.

Oavsett vem som vinner Melodifestivalen i Sverige i år, så kommer dock inte Sverige att vinna ESC i år, så det är inte egentligen inte så jäkla viktigt.

Personligen har jag alltid gillat Jon Henriks låtar, men jag hade hellre sett honom vinna med någon av sina första två bidrag, det här bidraget känns ganska tjatigt och ansträngt. Och jag tror att han kommer hamna på trejde eller fjärde plats.
Citera
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Samma för mig. Svt har spärrat Owes nummer, jag kommer inte fram.

Vilket jävla fiasko det var i år, förstår varför tittarsiffrorna är i klass med Bingolott på söndagar.
Säker att alla nummer inte är blockerade för överbelastning?
Citera
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Är det inte dags att slopa den internationella juryn? Det är fullständigt poänglöst och de vet uppenbarligen inte vad de håller på med. En tävling för svenskar kan inte till 50% avgöras av utländska röster.

Jo jag börjar känna så med. Tidigare har jag ibland tyckt att det var lite mysigt o roligt att veta vad utländska jurys tycker, men blir ju att man påverkar svenska folket och helt plötsligt blir det en strid mellan robin vs Benjamin och en röst på Owe är totalt värdelös det visste man iofs innan med).

Svenska folket vill så gärna vinna det här så man tar in allt som man tror ska hjälpa.

Känns dock lite märkligt att någon jury från Armenien ska komma in o rösta. Får svenska juryn gå in o rösta på de franska bidragen? näää

Jag passar lite på det här men en del frustrerad blir jag över juryn. Känns som det är kört nu för Jon.

tråkigt pausnummer "din mamma jobbar inte här".
Citera
2017-03-11, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannexx
Vaaa .?? Australien ska bestämma vilken låt som ska vinna...det är 27 timmars flygtid till Australien..dom har väl inte ens samma datum som oss...
Skandal att andra länder ska rösta för oss.
Dom röstar ju klart på den sämsta låten ju...
Skandal...

Det gör dom ju uppenbarligen inte då vi vunnit 2 gånger sen vi införde juryn.
Citera
2017-03-11, 21:42
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangsi
Du vill ju att Owe ska vinna "för att det är kul". Men det här är ju en musiktävling, och låten kommer inte att gå hem i en sådan. Robin kommer som sagt att vinna, eller kanske Nano.

Personligen har jag alltid gillat Jon Henriks låtar, men jag hade hellre sett honom vinna med någon av sina första två bidrag, det här bidraget känns ganska tjatigt och ansträngt. Och jag tror att han kommer hamna på trejde eller fjärde plats.
Spelar det någon roll hur det går i Eurovision när det handlar om subjektiva röster? Man ska rösta på det man tycker bäst om, inte nödvändigtvis på det man tror kommer funka i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in