2017-03-10, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
hitta filmen!
Vad ska du med den till, onanera? Visa den dödade lite respekt!
Citera
2017-03-10, 19:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ändå. Polisen har en punktlista som dom ska följa i såna här ärenden. Dom verkar ha hoppat över några punkter. Kan inte påstå att jag är särskilt impad över deras "arbete".

Om datakillen haft en frys full med mat hemma, så hade nog Herne fortfarande varit kvar där och polisen hade fortfarande stått och stampat på samma fläck.

Verkar lite underligt som sagt, trots de vilseledande bilderna. "Kompisen" kunde ha vaskats fram:

http://www.bild.de/news/inland/kindesmord/marcel-hesse-pressekonferenz-livestream-50785236.bild.html

Citat:
According to Lipphaus, Christopher W. and Marcel Heße went to the same professional college by 2016. Afterwards, they kept in touch with the Internet.

Förmodar ändå att det är detta som förvillat:

http://www.bild.de/news/inland/kindesmord/marcel-hesse-pressekonferenz-livestream-50785236.bild.html

Citat:
Who put the picture of the corpse on the Internet - unclear
Still, the police do not know how the picture of the body of Christopher W. put on the Internet. He had removed the SIM card from his own cell phone, says Lipphaus. Heße claims that he himself did not have anything on the Internet - that others would have done for him. The police doubt this claim. Christopher W. had access to the internet via the PC of Christopher W.
Not all of the news published on the Internet had actually been from Heße. There had been many "faked" shows, which made the work of the police very difficult.

Citat:
Lipphaus: It's really cold, unemotional. "He dictates to his colleague."
Citera
2017-03-10, 19:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Han säger i förhör att motivet var dels frustration över att inte blivit antagen till militärtjänst, dels att han var rädd för att bli av med tillgång till internet (eftersom resten av familjen flyttade ur huset och han inte längre skulle få tillgång till internet).

http://www.deutschlandfunk.de/herne-mord-aus-frust.1939.de.html?drn:news_id=719831
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-03-10 kl. 19:28.
Citera
2017-03-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuristGross
Gosiga antaganden du gör. I och med att du kallat in mig i den generaliseringen jag nu citerar så finner jag mig skyldig att försvara eller dementera dina påståenden.

Jag har Marcels sympati, jag förstår Marcel, det kan inte vara lätt att se ett land gå så pass åt helvete & SAMTIDIGT veta att han förväntas bidra ekonomiskt till eländet, ifall han inte bidrar till ett helvete för samhället. Det är motargumentet att jag är utan empati.

Dessutom så tar jag ansvar igenom att uppfostra barn, "dina" barn (igenom att vara fritidspedagog) samt mina barn igenom att vara förälder. Dessutom är jag en ekonomisk stöttepelare i familjen igenom att bidra med A) Ett sparkonto till alla mina barn, B) Ett bidragsunderhåll till de som är ansvariga för mina barn samt C) skatt på det förvärv jag tjänat ihop under min livstid igenom arbetslön.

Att "vi" är många, tyder snarare på att "ni" är många & "vi" (vilka det nu är, generaliseringsmupp) är "ni"...

Tror att personen som antydde att Marcel har hög IQ menade mer på att denne antagit en alternativ världsbild där idiotin i handlingar suddats ut för att ge plats åt syften, IQ & EQ är direkt paralella, extremhög IQ = extremlågt EQ samt extremhög EQ = extremlågt IQ. För att dra parallell emot verkligheten så kan vi se på diagnoser som kan antyda på hög IQ (Schizofreni) samt som kan antyda på hög EQ (Bipolär störning)

Är du haj på Tyska, kan du i så fall översätta för oss mindre duktiga i språket? Som jag tolkar hemsidans brödtext så har Marcel blivit fångad?

Du får gärna hitta citat för dina "fakta".

Mig veterligen korrelerar låg "EQ" och låg IQ kraftigt med varandra, typ autism.

Att Bipolär störning skulle korrelera med hög "EQ" känns ju också helt befängt, vid tanke på hur det yttrar sig. Snabb sökning visade snarare att det korrelerar med låg "EQ":

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19359453
Citera
2017-03-10, 23:21
Medlem
Nrebellions avatar
Citat:
Gosiga antaganden du gör. I och med att du kallat in mig i den generaliseringen jag nu citerar så finner jag mig skyldig att försvara eller dementera dina påståenden.

Jag har Marcels sympati, jag förstår Marcel, det kan inte vara lätt att se ett land gå så pass åt helvete & SAMTIDIGT veta att han förväntas bidra ekonomiskt till eländet, ifall han inte bidrar till ett helvete för samhället. Det är motargumentet att jag är utan empati.

Dessutom så tar jag ansvar igenom att uppfostra barn, "dina" barn (igenom att vara fritidspedagog) samt mina barn igenom att vara förälder. Dessutom är jag en ekonomisk stöttepelare i familjen igenom att bidra med A) Ett sparkonto till alla mina barn, B) Ett bidragsunderhåll till de som är ansvariga för mina barn samt C) skatt på det förvärv jag tjänat ihop under min livstid igenom arbetslön.

Att "vi" är många, tyder snarare på att "ni" är många & "vi" (vilka det nu är, generaliseringsmupp) är "ni"...

Tror att personen som antydde att Marcel har hög IQ menade mer på att denne antagit en alternativ världsbild där idiotin i handlingar suddats ut för att ge plats åt syften, IQ & EQ är direkt paralella, extremhög IQ = extremlågt EQ samt extremhög EQ = extremlågt IQ. För att dra parallell emot verkligheten så kan vi se på diagnoser som kan antyda på hög IQ (Schizofreni) samt som kan antyda på hög EQ (Bipolär störning)

Är du haj på Tyska, kan du i så fall översätta för oss mindre duktiga i språket? Som jag tolkar hemsidans brödtext så har Marcel blivit fångad?

Mina barn? Har Marcels sympati? Så sjukt osammanhängande intetsägande inlägg. Tog du dig all din tid till att skriva så mycket som säger så lite? Fantastiskt.

OT: Hur många BO?
Citera
2017-03-10, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Intressant nog visar det sig faktiskt att han poserar framför just en Yu-Gi-Oh-affisch på en av sina bilder, och han håller en kniv i handen.

(se avsnittet under 16.18 Uhr där det framgår "Am 8. März sieht man ein Bild von ihm und einem Yu-Gi-Oh-poster und einem Messer". https://www.siegerlandkurier.de/deutschland-welt/herne-marcel-h-gesteht-zwei-morde-motiv-war-mordlust-zr-7586998.html

Tänk om han verkligen gjorde någon sjuk koppling till karaktärena Jaden och Marcel i fantasyspelet när han valde just Jaden till sitt första offer?

Kan ni animeoskulder sluta tramsa ner varje tråd med era konspirationsteorier?
Citera
2017-03-11, 00:23
Medlem
JuristGrosss avatar
Appropå bipolär & eq så trollade jag lite med röcen där. Är inte insatt i specifika diagnoser men är bekant med ett psykstört beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av Nrebellion
Mina
barn? Har Marcels sympati? Så sjukt osammanhängande intetsägande inlägg. Tog du dig all din tid till att skriva så mycket som säger så lite? Fantastiskt.

Japp, bara för dig, dig och ingen annan. All min tid tog jag mig definitivt inte, det vore miserabelt.
Citat:
OT: Hur många BO?
OnT ska det stå, OT=off topic.

BO beräknas väl vara tre? Nioåringen, kompisen och "flickan"..
Citera
2017-03-11, 01:42
Medlem
Vilken sjuk j*vla människa! Obegripligt..
Hoppas han får smaka på karma...
Citera
2017-03-11, 03:25
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Appropå bipolär & eq så trollade jag lite med röcen där. Är inte insatt i specifika diagnoser men är bekant med ett psykstört beteende.
Japp, bara för dig, dig och ingen annan. All min tid tog jag mig definitivt inte, det vore miserabelt.

OnT ska det stå, OT=off topic.

BO beräknas väl vara tre? Nioåringen, kompisen och "flickan"..

"Flickan" var ett villospår. Han har bara dödat Jaden och kompisen.
Citera
2017-03-11, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Han säger i förhör att motivet var dels frustration över att inte blivit antagen till militärtjänst, dels att han var rädd för att bli av med tillgång till internet (eftersom resten av familjen flyttade ur huset och han inte längre skulle få tillgång till internet).

http://www.deutschlandfunk.de/herne-mord-aus-frust.1939.de.html?drn:news_id=719831

Nu fick man lite förståelse för killen. Nej men riktigt sinnes att något sådant utlöser en psykos men dessa människor med autism och anime-fetisch verkar faktiskt bara ha internet, minecraft och 4chan som sin verklighet. Blir fundersam över hur autism såg ut för 50 år sedan när inte internet var den gemensamma nämnaren för nästan alla med samma diagnos.
Citera
2017-03-11, 13:49
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clida
Nej men riktigt sinnes att något sådant utlöser en psykos men dessa människor med autism och anime-fetisch verkar faktiskt bara ha internet, minecraft och 4chan som sin verklighet. Blir fundersam över hur autism såg ut för 50 år sedan när inte internet var den gemensamma nämnaren för nästan alla med samma diagnos.
Fy vilket (delvis irrationellt) hat jag har för den karaktären du målar upp där. Jag undrar också vad de gjorde för 50 år sedan. Deras oförmåga att inse att det de håller på med på inte är okej på internet när de tittar på mord, anime (det mest idiotiska som finns i dagens samhälle) och annat skit lär ha varit räddat för 50 år sedan eftersom det inte hade tillgång till internet. Jag tror att de levde bättre då och även om de var konstiga så hade de väl något de var bra på som de arbetade med och levde så skulle jag tro.

Edit: Och JuristGross du är ju för fan ett solklart fall av samma typ. Du är så jävla hjärntvättad av din alternativa högerextrema bild av världen men du hävdar att det är vi som är hjärntvättade. Du sitter säkert inne stora tider av ditt liv och läser på om hur blattar begår alla brott och är sämst och du fokuserar och intresserar dig för det för att ha något att skylla på när ditt egna liv inte ser ut som du vill. Tycker du ska klippa dig och skaffa ett jobb istället för att dra fjärde runken för dagen.
Edit2: Otippat att gå igenom din historik och se att du har dissociativa störningar och knarkar. Om du får psykos och känner dig sugen på mord en kväll kan du vara vänlig att mörda dig själv först men innan dess ber jag dig söka hjälp om du upplever några problem. Hoppas på ett framtida trevligt liv där du slutar uttrycka dig idiotiskt. Att stödja en autistisk idiot som precis mördat en slumpmässig 9-åring? Håll bara tyst.
Senast redigerad av AA-suited 2017-03-11 kl. 14:01.
Citera
2017-03-11, 13:53
Medlem
AA-suiteds avatar
Hur såg GMs liv ut? Vilka var hans föräldrar? Missbrukare? Psykiskt sjuka? Slog de honom? Utsatt för övergrepp? Hade han syskon? Bröder eller systrar? Hur många?

Mata på med så mycket info vi kan hitta om honom.

Anser för övrigt att det är väldigt bra att idioten åkte in till polisen istället för att vara feg och begå självmord som alla de där nördarna gör. Deras liv är så jävla tragiska att vi inte hade fällt en tår om de begick självmord istället för att förstöra andras vardag innan dess. Om man ändå är mordbenägen kan man väl bara försöka inse att man gör en tjänst om man hoppar ut från fönstret istället för att ta hissen ner ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in