2017-03-10, 14:13
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Kan autisterna i tråden förklara vad som säger att Marcel skulle vara så förbannat smart? För att han kan både mörda och uppdatera på internet eller?

Det är massa autistiska töntar som själva leker med tanken eller letar efter anledningar att glorifiera någon "superskurk". Den sortens avskum som sitter och hetsar till sådana här saker på nätet och 4chan
Citera
2017-03-10, 14:16
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, det skulle jag kunna tänka mig om honom: att han spred lögner på nätet för att inte kunna bli spårad. Han verkar ha en för hög IQ för sitt eget bästa.

Wow vilken hög iq! Spred han falska uppgifter? Oooohhh. För sånt lär man sig ju inte i valfri deckare.
Citera
2017-03-10, 14:29
Medlem
Nrebellions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Det är massa autistiska töntar som själva leker med tanken eller letar efter anledningar att glorifiera någon "superskurk". Den sortens avskum som sitter och hetsar till sådana här saker på nätet och 4chan

Känslofattiga lågutvecklade människor som saknar helt förmågan att tänka längre än näsan räcker. De är tragiskt egentligen hur många dem är, och att många av dem förmodligen anses vara normala ungdomar utan särskild diagnos, men som på grund av smärre utvecklingsfel eller curlande föräldrar blivit individer utan empati och förmåga att ta ansvar.
Citera
2017-03-10, 15:01
Medlem
tyskakutens avatar
Presskonferens live kl 16
http://meedia.de/2017/03/10/hier-koennen-sie-die-pressekonferenz-zur-verhaftung-von-marcel-hesse-live-im-tv-und-im-web-sehen/

Verkar som om http://www.bild.de också ska sända.
Citera
2017-03-10, 15:12
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Saknar ord. Detta måste vara ett av Tysklands värsta monster.

Om man räknar bort slutet 30-tal början 40-talet kanske.
Citera
2017-03-10, 15:50
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nrebellion
Känslofattiga lågutvecklade människor som saknar helt förmågan att tänka längre än näsan räcker. De är tragiskt egentligen hur många dem är, och att många av dem förmodligen anses vara normala ungdomar utan särskild diagnos, men som på grund av smärre utvecklingsfel eller curlande föräldrar blivit individer utan empati och förmåga att ta ansvar.
Gosiga antaganden du gör. I och med att du kallat in mig i den generaliseringen jag nu citerar så finner jag mig skyldig att försvara eller dementera dina påståenden.

Jag har Marcels sympati, jag förstår Marcel, det kan inte vara lätt att se ett land gå så pass åt helvete & SAMTIDIGT veta att han förväntas bidra ekonomiskt till eländet, ifall han inte bidrar till ett helvete för samhället. Det är motargumentet att jag är utan empati.

Dessutom så tar jag ansvar igenom att uppfostra barn, "dina" barn (igenom att vara fritidspedagog) samt mina barn igenom att vara förälder. Dessutom är jag en ekonomisk stöttepelare i familjen igenom att bidra med A) Ett sparkonto till alla mina barn, B) Ett bidragsunderhåll till de som är ansvariga för mina barn samt C) skatt på det förvärv jag tjänat ihop under min livstid igenom arbetslön.

Att "vi" är många, tyder snarare på att "ni" är många & "vi" (vilka det nu är, generaliseringsmupp) är "ni"...
Citat:
Wow vilken hög iq! Spred han falska uppgifter? Oooohhh. För sånt lär man sig ju inte i valfri deckare.
Tror att personen som antydde att Marcel har hög IQ menade mer på att denne antagit en alternativ världsbild där idiotin i handlingar suddats ut för att ge plats åt syften, IQ & EQ är direkt paralella, extremhög IQ = extremlågt EQ samt extremhög EQ = extremlågt IQ. För att dra parallell emot verkligheten så kan vi se på diagnoser som kan antyda på hög IQ (Schizofreni) samt som kan antyda på hög EQ (Bipolär störning)
Citat:
Ursprungligen postat av tyskakuten
Presskonferens live kl 16
http://meedia.de/2017/03/10/hier-koennen-sie-die-pressekonferenz-zur-verhaftung-von-marcel-hesse-live-im-tv-und-im-web-sehen/

Verkar som om http://www.bild.de också ska sända.
Är du haj på Tyska, kan du i så fall översätta för oss mindre duktiga i språket? Som jag tolkar hemsidans brödtext så har Marcel blivit fångad?
Senast redigerad av JuristGross 2017-03-10 kl. 15:58.
Citera
2017-03-10, 16:08
Medlem
tyskakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuristGross
Är du haj på Tyska, kan du i så fall översätta för oss mindre duktiga i språket? Som jag tolkar hemsidans brödtext så har Marcel blivit fångad?

Jo det finns ju tidigare i tråden, igår kväll gav han upp.

Just nu har polisen presskonferens, jag ser live på N24

Polisen började med att berätta om det stora spaningstryck de byggt upp med målet att han skulle förstå att han inte hade en chans förutm att ge upp och anmäla sig själv. Vilket han gjorde.
Citera
2017-03-10, 16:21
Medlem
tyskakutens avatar
Åklagaren sa just att de i den brinnande lägenheten hittat ett manligt lik och att kroppen med till visshet gränsande sannolikhet är den 22-årige lägenhetsinnehavaren. Han var mördad med 68 knivstick, även i halsen. (Detta bör bara bilden han publicerade av den korpulente)

Nu berättas i stor detalj om vad Marcel H har berättat och vad de funnit. Kommer i tidningarna snart alltså.
Citera
2017-03-10, 16:29
Medlem
tyskakutens avatar
Det andra mordoffret var en dataspelskompis som han gick hem till på kvällen efter att ha dödat pojken. Han sov över där. På morgonen dök alla rubriker upp ( när denna tråd startades) o kompisen såg ju att det var han och ville ringa polisen. Då blev han mördad.
Citera
2017-03-10, 16:32
Medlem
tyskakutens avatar
Svar på en journalistfråga på presskonferensen:
Ett spaningstryck som syftade till att bara lämna två alternativ: Ta livet av sig eller ge sig tillkänna.
Citera
2017-03-10, 16:47
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyskakuten
Det andra mordoffret var en dataspelskompis som han gick hem till på kvällen efter att ha dödat pojken. Han sov över där. På morgonen dök alla rubriker upp ( när denna tråd startades) o kompisen såg ju att det var han och ville ringa polisen. Då blev han mördad.
Då är det alltså troligtvis Marcel som skrev inlägget om att Marcel är "absolut nihilist" som postades på /b/ samt här någonstans i tråden. Ska bli spännande att se om så är fallet, åhhhhh - vad jag hoppas att detta barn ska bli objekt för studier, åhhhhh - vad jag vill följa, studera & läsa om de psykologiska triggers som finns inom pojken, bara han knäcks rent psykiskt, vilket kommer ta sin lilla tid om det ens kommer ske inom Tysklands gränser. Hoppas fortfarande på att Marcel inte ska behandlas som alla andra mördare.
Citera
2017-03-10, 16:52
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ja, ja, ett poäng till dig.
Den här killen hade gjort bäst i att inte tänka alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in