Citat:
Ursprungligen postat av
Nrebellion
Känslofattiga lågutvecklade människor som saknar helt förmågan att tänka längre än näsan räcker. De är tragiskt egentligen hur många dem är, och att många av dem förmodligen anses vara normala ungdomar utan särskild diagnos, men som på grund av smärre utvecklingsfel eller curlande föräldrar blivit individer utan empati och förmåga att ta ansvar.
Gosiga antaganden du gör. I och med att du kallat in mig i den generaliseringen jag nu citerar så finner jag mig skyldig att försvara eller dementera dina påståenden.
Jag har Marcels sympati, jag förstår Marcel, det kan inte vara lätt att se ett land gå så pass åt helvete & SAMTIDIGT veta att han förväntas bidra ekonomiskt till eländet, ifall han inte bidrar till ett helvete för samhället. Det är motargumentet att jag är utan empati.
Dessutom så tar jag ansvar igenom att uppfostra barn, "dina" barn (igenom att vara fritidspedagog) samt mina barn igenom att vara förälder. Dessutom är jag en ekonomisk stöttepelare i familjen igenom att bidra med A) Ett sparkonto till alla mina barn, B) Ett bidragsunderhåll till de som är ansvariga för mina barn samt C) skatt på det förvärv jag tjänat ihop under min livstid igenom arbetslön.
Att "vi" är många, tyder snarare på att "ni" är många & "vi" (vilka det nu är, generaliseringsmupp) är "ni"...
Citat:
Ursprungligen postat av
Krakem
Wow vilken hög iq! Spred han falska uppgifter? Oooohhh. För sånt lär man sig ju inte i valfri deckare.
Tror att personen som antydde att Marcel har hög IQ menade mer på att denne antagit en alternativ världsbild där idiotin i handlingar suddats ut för att ge plats åt syften, IQ & EQ är direkt paralella, extremhög IQ = extremlågt EQ samt extremhög EQ = extremlågt IQ. För att dra parallell emot verkligheten så kan vi se på diagnoser som kan antyda på hög IQ (Schizofreni) samt som kan antyda på hög EQ (Bipolär störning)
Citat:
Ursprungligen postat av
tyskakuten
Är du haj på Tyska, kan du i så fall översätta för oss mindre duktiga i språket? Som jag tolkar hemsidans brödtext så har Marcel blivit fångad?