Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-04, 19:56
  #9169
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Transan på tåget!! Tror det är SJ.

Har ingenting emot transvestiter och reklamen gör inte en nödvändigtvis dålig poäng; att alla är välkomna. Den är bara så galet långdragen och tråkig. Att gång på gång se denne herre sminka sig och måla naglarna i realtid. Inte intressant på något enda sätt.
Citera
2017-03-05, 09:46
  #9170
Medlem
Ravix_04s avatar
Pekås reklamerna. Mannen som talar... Jag förstår inte vitsen med att försöka ha en dryg, kaxig mansäckels röst som ska sitta och fälla "coola" skämt om sin fru i bilen hela tiden?
Eller vad exakt är det jag inte fattar med reklamen?
Vill bara skjuta tvn.
Citera
2017-03-05, 09:54
  #9171
Medlem
mahutma_homos avatar
Har sagt det förr men dressman har verkligen gått ner sig. Deras "modeller" blir bara fulare och fulare. I senaste reklamen har de någon som ser ut som Salem Al Fakir's efterblivna kusin från landet. Stort krull och tjocka läppar. Flinande med någon fjantig dans. Hiskelig syn att se den där i närbild.
Citera
2017-03-05, 16:17
  #9172
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Har sagt det förr men dressman har verkligen gått ner sig. Deras "modeller" blir bara fulare och fulare. I senaste reklamen har de någon som ser ut som Salem Al Fakir's efterblivna kusin från landet. Stort krull och tjocka läppar. Flinande med någon fjantig dans. Hiskelig syn att se den där i närbild.

Dressman fick ju kritik för att de var för vita, medelålders och heterosexuella. Så de har försökt anpassa sig med lite skitnödigt inkvoterade afrikaner av yngre snitt än de övriga. Bara en tidsfråga innan de börjar kyssa varann antagligen.
Citera
2017-03-06, 12:46
  #9173
Medlem
_Strebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Jag stör mig på Berocca.

En kille med kontorsjobb tycker att hans liv är stressigt och jobbigt för att han ska "skriva en presentation och hålla den på andra sidan stan, sedan hinna till gym och ha middag med Annas föräldrar".

Förlåt men att gå på gym är väl ändå hans eget val, som han gör på sin fritid? Att äta middag på restaurang låter faktiskt inte heller jättejobbigt. Men här har alltså reklammakarna, säkert ett gäng högutbildade vitskjortor som aldrig haft ett hederligt arbete, brainstormat om det jobbigaste de kunde komma på och detta var resultatet.

Jag som haft både sk. arbetar-jobb och nu kontorsjobb vet att det senare är rena semestern i jämförelse. Prova att jobba i fabrik eller i kollektivtrafiken så får ni känna på äkta stress.

Helt riktigt. Men det är väl flashigare att sälja sina apelsinbrustabletter till vitskjortor med lyxproblem än till sönderstressade småbarnsföräldrar med handläggarjobb på försäkringskassan som ska hämta snoriga ungar från dagis på andra sidan stan medelst knökfull 4:ans buss, hem och steka svettig korv och därefter stressa till friskis innan ungarna ska i säng men helst hinna se bolibompa också.
Citera
2017-03-06, 15:45
  #9174
Medlem
swebarbs avatar
Comviq som nu ska haka på idiotiska snapchat trenden...
Citera
2017-03-08, 20:52
  #9175
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Telia-reklamen just nu.

"Din man är intressant, men inte lika intressant som andra män på nätet. Se därför till att du har ett bra bredband att surfa med."

I princip, köp vårt bredband om du vill vara otrogen mot den du är gift med.
Citera
2017-03-08, 21:03
  #9176
Medlem
Stör mig otroligt på reklamen för Min Doktor. Själva produkten och tjänsten tror jag kommer revolutionera sjukvården och det är just därför det är så synd att de schabblar bort allting med reklamen. Problemet de har är att ändra folks beteenden gällande sjukhusbesök och att folk inte känner till att företaget finns eller hur tjänsten fungerar. Istället för att då lägga reklamtiden på att pedagogiskt förklara hur tjänsten fungerar så skämtar de bort hela reklamen och har någon jävla riddare i ett väntrum. Hade inte jag redan vetat vad tjänsten innebär så hade jag knappast förstått någonting alls av reklamen.
Citera
2017-03-09, 09:06
  #9177
Medlem
Tove.Lo-Vs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Telia-reklamen just nu.

"Din man är intressant, men inte lika intressant som andra män på nätet. Se därför till att du har ett bra bredband att surfa med."

I princip, köp vårt bredband om du vill vara otrogen mot den du är gift med.

Det hade varit intressant att se reaktionerna ifall de bytt ut "man och män" mot "kvinna och kvinnor"; "Din kvinna är intressant, men inte lika intressant som andra kvinnor på nätet. Se därför till att du har ett bra bredband att surfa med."

Oavsett en riktigt jävla dålig reklamfilm.
Citera
2017-03-09, 20:03
  #9178
Medlem
poxers avatar
Telias reklam är vidrig, jag skiter fullständigt i att dom "försöker skildra det verkliga livet". Att trycka upp sånt här i ansiktet på folk som varit med om detta är ju helt idiotiskt och man har inget att vinna, förhoppningsvis får personerna som beställt denna skit sparken. Dåliga och löjliga reklamfilmer kan jag ta men detta, nä.
Citera
2017-03-10, 15:51
  #9179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Telia-reklamen just nu.

"Din man är intressant, men inte lika intressant som andra män på nätet. Se därför till att du har ett bra bredband att surfa med."

I princip, köp vårt bredband om du vill vara otrogen mot den du är gift med.

Ja? Det är väl ganska glasklart att det är det dom menar och att dom försökt skoja till det.. inte helt moraliskt kanske, men inte heller helt seriöst.
Citera
2017-03-10, 17:17
  #9180
Medlem
Enzymes avatar
"Så jag frågade min tandläkare...." Hatar den reklamen och hur tjejen malligt håller upp eltandborsten. Finns det verkligen någon som inte vet att eltandborste är överlägset??!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback