2017-03-10, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Vi måste ha sett olika klipp. Det är väl helt uppenbart vilka som är den lilla gläfsande hunden och vilken som är den stora hunden som bestämmer när det kommer till kritan.

Vem bestämmer här tycker du: https://www.youtube.com/watch?v=Wx_UjZCPcJI ?

Fantastiskt polisarbete skulle jag säga. Imponerande.
Citera
2017-03-10, 09:07
Medlem
Jag blir lite fundersam på hur man ska kunna bedriva något arbete bland folk som inte bryr sig om det är en polis eller inte.
Polisen verkar inte kunna sätta sig i respekt inför dessa individer.
Utlänningarna står och bokstavligt talat, stångar polisen huvud mot huvud, de knuffas, skriker könsord och bråkar. Polisen gör ingenting annat än ber om ursäkt?

Är det bara mot svenskar som polisen vågar bete sig som svin och bryta av armar på någon 17-åring som dricker öl på stan?

Är det inte dags att polisen har nolltolerans mot brott?
Knuffar man en polis så ska man väl få åka in till polishuset. Slänger man en reklamskylt mot polisen så ska man bli tagen för skadegörelse och upplopp eller liknande.
Polisen kommer aldrig kunna lösa detta om de inte börjar bokföra folk för brott de faktiskt begår.
Är det så att gärningsmännen är 20 stycken, ja ring in 40 poliser då.
Är gärningsmännen 100 stycken så ring in 200 poliser.
Det är inte svårare än så.
Citera
2017-03-10, 09:44
Medlem
Svejks avatar
Frågeställningen berör inte direkt I&I, så vi provar att flytta tråden .

Integration och invandring --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2017-03-10, 10:13
Medlem
Dollmens avatar
https://m.youtube.com/watch?v=U_8g0cmeN9E
Citera
2017-03-10, 10:53
Medlem
SmokeOns avatar
Så här är det att jobba som polis i förorten

En video som skildrar polisens arbete i Rinkeby.

https://www.youtube.com/watch?v=aoyXbd5-XXI

Tänkte att vi kunde fylla på med fler videos så att vanliga medborgare får se hur det är att arbeta som polis i no go-zonerna.

Heder och medalj till er poliser som dagligen arbetar med att röja upp i djungeln!

Diskutera videoklippens innehåll, främst med fokus på arbetsmiljön.
Senast redigerad av SmokeOn 2017-03-10 kl. 11:37.
Citera
2017-03-10, 11:12
Medlem
Troians avatar
Verkar vara lite halvtråkig ton från båda sidorna.

Exempelvis:

Rinkebykille: Varför ska vi bli filmade?

Polis: Jag vet inte. Varför skulle man inte vilja bli filmad?

Fattar inte riktigt varför han i vitt ska ut ur lokalen, men det kanske finns skäl för det.
Citera
2017-03-10, 11:40
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Exempelvis:

Fattar inte riktigt varför han i vitt ska ut ur lokalen, men det kanske finns skäl för det.

Jag kan förstå att man som polis till slut möter tjafs med tjafs. Det går nog inte att ha den där formella, robotlika masken på hela tiden. Man har haft med de där individerna att göra ända sedan de var små och till slut så landar nivån på en nivå som båda sidor orkar med i längden.
Citera
2017-03-10, 11:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Jag kan förstå att man som polis till slut möter tjafs med tjafs. Det går nog inte att ha den där formella, robotlika masken på hela tiden. Man har haft med de där individerna att göra ända sedan de var små och till slut så landar nivån på en nivå som båda sidor orkar med i längden.

Ja, naturligtvis, och även ömsesidigt.
Citera
2017-03-10, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn

Finns en enkel lösning på det. Ge polisen fler hundar. Specialhundar som bara jobbar med skydd. Lovar att buset backar alla dagar i veckan.
Citera
2017-03-10, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Exempelvis:

Frågan är då varför man filmar just dessa ungdomar, kända av polisen sedan tidigare kanske?
Citera
2017-03-10, 12:08
Medlem
Thraxxs avatar
Varför ska man bära tjänstevapen om man inte använder dom? Hade detta varit i Usa så hade hela invandrargänget blivit nedskjutna om dom inte lyder order och det är så det ska vara.

Hade jag varit polisen i klippet så hade jag matat in ett par skott i knäskålarna på dom direkt om dom betedde sig sådär aggressivt. Dom måste lära sig vem som har befäl!
Citera
2017-03-10, 12:23
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Varför ska man bära tjänstevapen om man inte använder dom? Hade detta varit i Usa så hade hela invandrargänget blivit nedskjutna om dom inte lyder order och det är så det ska vara.

Hade jag varit polisen i klippet så hade jag matat in ett par skott i knäskålarna på dom direkt om dom betedde sig sådär aggressivt. Dom måste lära sig vem som har befäl!

När en no go-zon är ens arbetsplats så ser man nog gärna att våldet ligger på en hanterbar nivå.

Det skulle faktiskt inte förvåna mig om polisen är mindre hårdhänta mot respekterade kriminella och mer hårdhänta mot kriminella individer som saknar status (i situationer där både beter sig likvärdigt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in