2017-03-09, 22:43
  #54229
Medlem
SD större än Moderaterna

Nu finns inte längre någon anledning för SD att fjäska för M, ett parti som är mindre än vad SD är.

Hoppas verkligen SD byter kurs nu och går till val som ett eget block. De har mycket att göra för att öka i det blodröda Norrland.
2017-03-09, 22:44
  #54230
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Vill man ha en rättvisande bild av hur Demoskop´s siffror ser ut i verkligheten så lägger man på 5-8%.
SD ligger för tillfället i spannet 24%-27%.

Det finns ingen anledning att inte tro på Sentios mätning 26.9%. Majoriteten av av alla SD sympatisörer skulle inte ens velat vara med i en webbpanel. (Egna erfarenheter, fyra av fem av mina SD-kompisar skulle aldrig på något vis skylta med sina åsikter) Det är nog en rikstäckande bild
2017-03-09, 22:50
  #54231
Medlem
Jag tillhör fortfarande pessimisterna man jag har ökat på i mitt tänk. Ja jag vet att Yuogov och Sentio varit bäst att förutspå SD men man måste ändå lägga sig i mitten av alla undersökningar.

26--27% är lite för bra och jag är ingen powergirl utan röstar SD.... ...read my lips: 22--23% men eftersom valarbetat går mycket bra nu både i Sverige och Tyskland??..ökar det. Men frågan är, finns det en gräns?

Hur stort kan SD bli? Det finns ju så många som sover och tror på statskontrollerad media och vänsterutbildade journalister. Men jag förbereder en fest valnatten 2018.
2017-03-09, 22:52
  #54232
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Nja. Tänker man lite logiskt så finns det fog för det hela. De 5%-10% ultraliberala i M klarar inte av det faktum att M flörtar med SD, de går till Centern och C ökar. Inte heller får M tillbaka några SD-väljare, för har man en gång gått till SD går man inte tillbaka.
Så många ultraliberala har inte M och C har inget att komma med.
Fake news och är riggat för att pressa M från SD.
__________________
Senast redigerad av Sonnenwende 2017-03-09 kl. 22:58.
2017-03-09, 22:59
  #54233
Moderator
Lobengulas avatar
Inget märkligt. M blöder till SD och C.

Gammelmoderater väljer SD och nyliberalerna går till C, varför är det så sensationellt? Det är en naturlig utveckling då M inte längre är trovärdiga och har en färglös papegoja till partiledare.

Vad gäller de siffror som presenteras så ska de givetvis tas med en nypa salt. Telefonintervjuer blir mer och mer opålitliga på gränsen till värdelösa.
__________________
Senast redigerad av Lobengula 2017-03-09 kl. 23:03. Anledning: typo
2017-03-09, 23:15
  #54234
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drygeman
Jag vill inte förstöra feststämningen men SD har väl till och med varit störst av alla i YouGov?


Vi som är insatta vet givetvis att det reella stödet för SD är omkring 25 procent för tillfället!

Feststämningen uppstår därför när t.o.m. en spridd rikstidning, som aldrig publicerar mätresultat från Sentio och YouGov, tvingas att konstatera fakta om det ökade stödet för SD.

Det som nu återstår och som ytterligare ökar feststämningen är när SD passerar Sosseriet och publiceras i en rikstidning.

Även om SD sannolikt redan nu är största partiet...

2017-03-09, 23:26
  #54235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Vad gäller de siffror som presenteras så ska de givetvis tas med en nypa salt. Telefonintervjuer blir mer och mer opålitliga på gränsen till värdelösa.
Menar du att man inte kan lita på undersökningar med 50-80% svarsbortfall?

Men men man ska ändå vara glad för det lilla!
2017-03-09, 23:32
  #54236
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tillhör fortfarande pessimisterna man jag har ökat på i mitt tänk. Ja jag vet att Yuogov och Sentio varit bäst att förutspå SD men man måste ändå lägga sig i mitten av alla undersökningar.

26--27% är lite för bra och jag är ingen powergirl utan röstar SD.... ...read my lips: 22--23% men eftersom valarbetat går mycket bra nu både i Sverige och Tyskland??..ökar det. Men frågan är, finns det en gräns?

Hur stort kan SD bli? Det finns ju så många som sover och tror på statskontrollerad media och vänsterutbildade journalister. Men jag förbereder en fest valnatten 2018.
varför i helvete ska man göra det när 8 av 10 institut är fake news institut?? Då kan jag starta upp ett par institut och mäta 10% för högt 5 val i rad och ändå ska folk bry sig. Det är på den nivån det ligger. Sjukt beteende av folk i den här tråden. Demoskop har lika mycket trovärdighet som mona sahlin. Basta!
2017-03-09, 23:47
  #54237
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Vill man ha en rättvisande bild av hur Demoskop´s siffror ser ut i verkligheten så lägger man på 5-8%.
SD ligger för tillfället i spannet 24%-27%.

Tror du får lägga på mer. Vi kan naturligtvis spekulera, men personligen misstänker jag att SD inte legat under 30% sedan migrationskaosets dagar (sent 2015). Att de skulle ligga på 16-20% som vissa institut hävdar är rent löjeväckande med den nuvarande utvecklingen i landet. Nej, jag fortsätter att hävda att Liberalen Mauricio Rojas kommer att få rätt. I augusti 2015 sa han att SD blir största parti i valet 2018 - någonstans kring 30%. Han kommer att få rätt i sin gissning. Och Powergirl trodde för inte så länge sedan att "taket" för SD skulle ligga på ca 5%... det är humor det
2017-03-09, 23:50
  #54238
Medlem
greta75s avatar
Jag fattar inte hur Yougov kan få ihop ett statistiskt säkerställt resultat. Alla som signat upp där vet hur sinnesjukt tråkigt det är att svara på deras frågor. De som hänger i och gör deras undersökningar måste ju vara väldigt speciella människor.
2017-03-10, 00:59
  #54239
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tillhör fortfarande pessimisterna man jag har ökat på i mitt tänk. Ja jag vet att Yuogov och Sentio varit bäst att förutspå SD men man måste ändå lägga sig i mitten av alla undersökningar.

Varför då, verkligheten har aldrig legat i mitten av alla undersökningar utan där Sentio har angivit.
2017-03-10, 05:04
  #54240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
SD har aldrig varit större än man kommer vara i valet 2018 gumman! 23-25% har Sverigedemokraterna om det vore val idag och vi siktar på 25%+ på valdagen!

Över 30%, tack.
Annars tycker jag inte Landet som Sådant har något vidare existensberättigande. Kom igen nu. Ryck lite liv i sunt förnuft och naturlig självbevarelsedrift.

*det är så trist att man blir kodad som 'högerextrem' för att skriva sånt häringa skit*

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in