2017-03-09, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Vad snackar du om EHVS har haft rätt hela tiden, Det är du och andra som krånglar till alla fakta! Är det med flit eller?
Citat:
Ursprungligen postat av EnHeltVanligSnubbe
En av dom skjutna är född 99.
Yonathan är/var
född 1996. Hur menar du att EnHeltVanligSnubbe hade rätt där?
Senast redigerad av DilsNacke 2017-03-09 kl. 10:05.
Citera
2017-03-09, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juristakuten
Vem är BO, JG eller YR?

Ingen tycks ju "veta" så då försöker jag mig på en liten faktasammanställning.
1. Expressen skriver att båda brottsoffren är i 20-årsåldern.
2. JG är född 1999 (jag har dock inte hittat honom på Ratsit, Upplysning etc), alltså 17 eller 18 år.
3. YR är född 1996 och 20 år.
4. Den här länken http://imgur.com/g1lxaux pekar mot att BO är YR.
5. YR har en latinamerikansk (Chilensk?) far och en finsk mor.

I nuläget "oddsar" jag att YR är BO.
Husby guldrånar gäng som åkte dit i Täby kopplingar eller hur?
Citera
2017-03-09, 09:57
Medlem
Rip min bram, free min bram osv.... vilket jävla skitprat assså. Är dessa människor allvarliga? Märkeskläder och rolex klockor verkar vara deras död. Jävla snorungar hela bunten. Att dö så ung och dum för att vara cool med snackat "min bram" och försöka visa upp sig för sina vänner. Dra åt skogen!
Citera
2017-03-09, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Yonathan är/var född 99"]född 1996[/url]. Hur menar du att EnHeltVanligSnubbe hade rätt där?
Allvarligt? Tror du han är folkbokföringen eller?
Citera
2017-03-09, 10:04
Medlem
#FuckFenix som det står på en del av de aktuella instagram-kontona syftar alltså polisens specialinsats "Fenix" som pågår i Järva-området sedan ett par år:

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/fenix-forstarker-polisen-i-rinkeby-tensta
Citera
2017-03-09, 10:07
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrcoolbabito
Nej tydligen inte, men merhawi har skaffat sig ovänner runt om i sthlm detta va en tidsfråga och man kommer nog aldrig få reda på vem som på riktigt ligger bakom detta dubbelmord skulle jag tro... tror dock att YR va på fel plats vid fel tidpunkt och mördas enbart för att inte lämna kvar vittnen... det sägs att husbygrabbar ligger rätt pyrt till nu när deras favorit broder försvunnit från kartan...

Va det deras favvo bram ?

Va han ledare för nån gruppering ?

Hur ser deras våldskapital ut ?

Kommer hämnd utkrävas ?
Citera
2017-03-09, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Allvarligt? Tror du han är folkbokföringen eller?
Han har angivit att BO skulle vara född 1999. Du hävdar att han har rätt. Jag visar att det inte stämmer, då (den som tycks vara) BO är född 1996.
Inga konstigheter.
Citera
2017-03-09, 10:13
Medlem
Jag hoppas verkligen inte att polisen slösar bort mer resurser på det här fallet. De kommer inte att kunna sätta dit någon och de anhöriga vill förmodligen inte ha med polisen att göra i alla fall.

Det man kan hoppas på är väl möjligen att det utkrävs hämnd i någon form. De kriminella har mer koll än polisen på vilka som har gjort det.
Citera
2017-03-09, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungluder
Va det deras favvo bram ?

Va han ledare för nån gruppering ?

Hur ser deras våldskapital ut ?

Kommer hämnd utkrävas ?

Tydligen va han ledare för en gruppering kallad lejonen ursprungligen opererar dom från Hässelby om jag förstått det rätt... våldskapital finns och hämnd tror jag självfallet att dom kommer försöka utkräva, problemet här är vem ska dom hämnas på?? Merhawi har ju agerat solo i mångt och mycke, han fick något slags storhetsvansinne sägs det och fiender hade han runt om på olika platser... han tillhandahöll knark och vapen till husbybarnen och nu försvinner deras lilla backup...
Citera
2017-03-09, 10:17
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drkur
B.O #1 = Merhawi A.

B.O #2 = Yonte Reyna.

sluta förvirra mer i tråden!

yonte va troligtvis hangaround till den äldre o mer ledande Merhawi, så låt oss sikta på att Merhawi var måltavlan och vad motivet va som ledde till hans död var.

ett troligt scenario är väl att BO kände GM då de är en skum plats att vistas på så antingen har dom träffats innan BO åkte iväg eller så skulle dom träffa BO och gömde sig i bakhåll.

Just så!

Utan att veta ett smack, men om man utifrån uppgifterna skulle sätta ihop en teori så skulle det kunna vara så här:
1. YR muckar (enligt uppgift).
2. Motparten kontaktar MA alternativt YR och säger ungefär så här: Skall vi sätta oss ner och diskutera läget.
3. Man bestämmer träff.
4. Istället för att motparten dyker upp så skickar han några GM för att "lösa" det hela.
5. MA och YR har antagligen meddelat ett antal personer att man har stämt träff med X.
6. Allierade med MA och YR kommer inte berätta ett smack för polisen trots att man vet hur det gick till.

Nästa akt blir hämnd! Mer skjutningar att vänta.
Citera
2017-03-09, 10:20
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emohitler
Husby guldrånar gäng som åkte dit i Täby kopplingar eller hur?

Det finns sannolikt kopplingar där och det kommer naturligtvis polisen att titta på.
Citera
2017-03-09, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
En av de avlidna verkar vara användaren "yyontereyna" på Instagram. Yonte Reyna.

http://imgur.com/g1lxaux

Du menar att han fortsätter att posta bilder efter han har dött då? Är väl snarare så att han är vän med den döde i sådant fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in