Citat:
Ursprungligen postat av
Nerikes
Tror BO M.A har koppling till Robert Mansour som dog under biljakten när han flydde rånet i guldsmedsaffären i Täby, 27 feb 2017. (
(FB) 2017-02-27 Rån guldsmedsaffär Täby).
Jag gick igenom denna instagram (
http://www.pictaram.com/user/adel164/3207027473) efter ovan nämnda rånet för 2 veckor sedan. En bild där föreställer den numera döda rånaren Robert Mansour. Bläddrade igenom fler bilder och noterade på en bild en kille som stod med fula Armanikläder i en bowlinghall. Inget mer med det då. Dock märkte jag nu att just den bilden har BO M.A som sin visningsbild. Ingen långskott att BO M.A och Robert Mansour således hade connections på ett eller annat vis.
För övrigt ett extremt suspekt instagramkonto där någon raketforskare från djupaste djungeln, numer uppenbarligen bosatt i någon ruffig Stockholmsförort, har Rolex-klockor och dyra bilar i överflöd. I och med att han öppet outar sig och sina hombres där finns det nog mycket gott att detektiva vidare i där.
Det bor inte så jättemycket folk i området. Alla kriminella har någon koppling på något sätt till varandra i det här området, tror jag. Om vi säger området Husby, Akalla, Kista, Rinkeby, Tensta, Hallonbergen, kan det bo högst 50.000 totalt? Om 50% är män så är vi nere på 25.000. Av dom är hur många 15-30 år? 5000? Av dom är 500 kriminella på något sätt, lite grann. Av dom 500 är 200 livsstilskriminella?
Alla siffror är tagna ur arslet, men ni förstår principen jag vill komma till.
Ditt långskott är inget långskott, det är troligen en väldigt bra gissning.
Mord, rån mot guldbutik = stor chans att kopplingar finns. Dom känner varandra åtminstone i periferin.