2017-03-06, 00:15
Medlem
Om du är så hård i magen så kan ju en tanke vara att din avföring är för stor och hård så den gör små sprickor i analen, då kan det blöda.

Prova köp Movicol och justera dosen efter hand du ser effekt, det brukar vara effektivt mot hård mage och är också snällt mot magen.
Citera
2017-03-06, 06:02
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Självklart kan du inte ha det såhär. Du måste söka vård igen.
Börja med att söka dig till din VC igen. Där kan de utföra en rektoskopi och låta dig lämna lite labtester för att se om du har någon inflammation och utesluta blodbrist då du blöder ofta.

Med en rektoskopi kan de se ev hemorojder men även se hur din ändtarm mår om om det kanske skulle vara påtal om en proktit. De kan då välja att remittera dig vidare eller fastställa om det är just hemorojderna som blöder.
Det tar inte lång tid och du behöver inte fasta eller rensa tarmen innan.
Citera
2017-03-06, 06:55
Medlem
Min kompis Peter sket blod för ca 1 år sedan. I somras begravde jag honom. Det gick fort. KOLLA UPP DETTA!!!
Citera
2017-03-08, 15:07
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Fan va alla har hemorrojder nu för tiden - jag vill med ha min alldeles egna hemorrojd att pyssla med!!

Det du beskriver låter väldigt obehagligt TS - har du "bara" dina druvor invändigt lr brukar de ploppa ut också?

Satsa på att få ordning på din kosthållning o avföring - ät nyttig o fiberrik mat O god förstås! men först ska tycker jag att du ska uppsöka läkare igen.

Lycka till!!
Citera
2017-03-08, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banankaka12
De gjorde ju det förra gången. Och då tittade de runt lite, men de hittade typ ingen självklar orsak utan antog att det var hemirojder eftersomjaf hade "lite" sådana. Efter det så rann allting ut i sanden, och det blev ingen behandling. Problemet kvarstår dock, har haft det här problemet i perioder sedan gymnasiet, men nu är det värre eftersom det gör så satans jävla ont varje gång man skiter. Brukar ta en handduk och bita i när jag är hård i magen och det är riktigt illa.

Jag skiter typ tegelstenar ibland.

Blöder du bara är du är hård i magen?

Kan rekommendera Movicol/Moxalole, det räddade mig när jag åt järntabletter, blev förstoppad och inte orkade med Laktulos som fuckade up magen totalt.
Citera
2017-03-08, 23:21
Medlem
Googlas avatar
Far min sket blod ett tag, visade sig hade ändtarmscancer. Så det kan vara en god ide att återigen gå på undersökning. Be om remiss till sjukhus som har en kapselkamera, förstår att koloskopi är bra plågsamt, gjort det själv. Alltså dagen innan är plågsam.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in