2017-03-08, 17:43
Medlem
ArneIIIs avatar
Hörde jag fel eller var det inte en enda "Hej, jag heter Jan" igår? Trots att han figurerade vid två tillfällen i programmet.
Citera
2017-03-08, 18:06
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Hörde jag fel eller var det inte en enda "Hej, jag heter Jan" igår? Trots att han figurerade vid två tillfällen i programmet.

Du hörde rätt, skandal!
Gula Gubben borde för övrigt inte få vistas i offentliga miljöer.
Citera
2017-03-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII

Blev också förvånad, väntade mig att det skulle komma när han gick ut till Pudden som hade stoppat intaget men icke. Hade varit klockrent om det hade kommit "Hej, jag heter Jan" där.
Citera
2017-03-10, 23:12
Medlem
Åke är väl mannen från Värmland som åkt ned till Ullared med fru och syster? Den mannen säger samma sak minst 10ggr, pratar extremt bred värmländska eller har ett eget språk och verkar ständigt vara förvirrad och ser helt bortkommen ut. Jag hade blivit hysterisk efter 1 timme i samma rum som honom. Kan inte förstå hur familjen står ut. Jag tror att en del säkert spelar och överdriver sina knepiga sidor för att göra bra tv men Åke måste vara ett unikum på riktigt?
Citera
2017-03-11, 10:48
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Åke är väl mannen från Värmland som åkt ned till Ullared med fru och syster? Den mannen säger samma sak minst 10ggr, pratar extremt bred värmländska eller har ett eget språk och verkar ständigt vara förvirrad och ser helt bortkommen ut. Jag hade blivit hysterisk efter 1 timme i samma rum som honom. Kan inte förstå hur familjen står ut. Jag tror att en del säkert spelar och överdriver sina knepiga sidor för att göra bra tv men Åke måste vara ett unikum på riktigt?
Åke verkar inte vara den vassaste kniven i lådan, men detsamma verkar förvisso även gälla dottern, frugan och svägerskan. De trivs nog ganska bra ihop ändå, i sin lilla värld.

Sedan spetsar naturligtvis tv-team & co till det, en hel del skratt och kommentarer (Åke, Jan m.fl.) klipps ju in i tid och otid. Dessutom är inte Åke sådär torr och tråkig som många andra i serien, folk som man retar upp sig på. De har det nog ganska småkul på sitt eget lilla sätt, det är gott så!
Citera
2017-03-11, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Åke verkar inte vara den vassaste kniven i lådan, men detsamma verkar förvisso även gälla dottern, frugan och svägerskan. De trivs nog ganska bra ihop ändå, i sin lilla värld.

Sedan spetsar naturligtvis tv-team & co till det, en hel del skratt och kommentarer (Åke, Jan m.fl.) klipps ju in i tid och otid. Dessutom är inte Åke sådär torr och tråkig som många andra i serien, folk som man retar upp sig på. De har det nog ganska småkul på sitt eget lilla sätt, det är gott så!

Tråkig är han absolut inte men väldigt svår att förstå sig på Annars är ju Kjell den store filosofen i serien. Kjell kan sitta hela sommaren på campingen och konstatera självklarheter och nicka belåtet och säga "jo, så är det".
Citera
2017-03-11, 22:20
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenbiff
Varför har inte Ullared berikats med tiggare? Där av något borde de gå och tjäna mycket pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
De finns, var där för två veckor sedan, skulle hämta ut en kundvagn. Innan jag hinner stoppa i ett mynt kommer en tiggare med en trasa och torkar av handtaget på vagnen samtidigt som han sträcker fram en öppen hand. Jag tittar förvånat på honom och väljer en annan vagn. Satt även en kärring precis utanför utgången och tittade bedjande.
Jag var också där för någon vecka sedan. Då satt det en tiggare med en katt(?!) och tiggde pengar. Sen gick det runt en kille som hämtade kundvagnar på parkeringar och tog tiorna/femmorna som folk hade satt i.

Vet någon vilka produktionsteamet är? Vet att Bobbo Krull är mannen som låter lite aggresiv. Men vilka är dom andra 2? En tjej och en kille
Citera
2017-03-11, 23:29
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Jag var också där för någon vecka sedan. Då satt det en tiggare med en katt(?!) och tiggde pengar. Sen gick det runt en kille som hämtade kundvagnar på parkeringar och tog tiorna/femmorna som folk hade satt i.

Vet någon vilka produktionsteamet är? Vet att Bobbo Krull är mannen som låter lite aggresiv. Men vilka är dom andra 2? En tjej och en kille

Köpte du nåt roligt?
Citera
2017-03-12, 01:16
Medlem
Italos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash

Det här avgör det hela för mig. Jag kommer inte att besöka Ullared bara för att bli deprimerad av synen av en liten katt med tiggare. Jag har absolut inget emot tiggare men oavsett om det är organiserat tiggeri eller inte så är det sorgligt.
Citera
2017-03-12, 21:15
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.G
Varför köpte han Rederiet på DVD? Serien ligger ju ute på Öppet arkiv.
https://www.oppetarkiv.se/etikett/titel/Rederiet/?sort=tid_stigande

Tänkte jag också på, fast han verkade gilla att köpa på sig boxar. Fast varför slänga alla kläder varje år? Alla kan ju inte ha blivit för små. Sen köpa tandborstar, tvättmedel och allt annat för ett helt år verkar bisarrt. Vart ska man förvara allt? Sen är ju inget av de grejerna speciellt dyra på öb och rusta. Sådana där stora kartonger med tvättmedel de köpte finns på öb för 129 kronor
Citera
2017-03-12, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Tänkte jag också på, fast han verkade gilla att köpa på sig boxar. Fast varför slänga alla kläder varje år? Alla kan ju inte ha blivit för små. Sen köpa tandborstar, tvättmedel och allt annat för ett helt år verkar bisarrt. Vart ska man förvara allt? Sen är ju inget av de grejerna speciellt dyra på öb och rusta. Sådana där stora kartonger med tvättmedel de köpte finns på öb för 129 kronor
Det tänkte jag också senast jag var på Ullared, "detta kan jag lika gärna köpa på Ö&B eller Rusta. Hemelektronik är billigare på nätet. Sen är det jävligt tråkigt på nåt sätt att köpa saker för ett helt år.
Citera
2017-03-13, 09:41
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer

Att slänga alla kläder och köpa nytt är ju ren idioti. Dock tror jag det kan vara väldigt överdrivet av produktionen att familjen köper allt nytt varje år.
Dom får ju även räkna på resekostnaderna etc för ett besök. Sedan är ju inte kvalitén något att ha på Ullared kan jag tänka mig, har aldrig köpt nåt där men det känns ju troligt att så är fallet.

Beträffande typ ÖoB så blir det väl bara fler och fler sådana ställen typ Dollarstore etc? Finns liksom ingen anledning beträffande just tvättmedel etc att åka till Ullared.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in