2017-03-06, 23:08
Medlem
Danneskjölds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Vi vet ju inte hur omfattande den blir, men finns det någon förundersökning med 5-siffrigt antal sidor?

Japp. Kolla aktuella tråden om kidnappningen och mordet på 23-åringen i Gävle 😏 FUP på ca 12000 sidor!
Citera
2017-03-06, 23:14
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
[quote=rotesau|60089486]Vad iaf jag finner anmärkningsvärt här, är att hon alltså tidigare gått under radarn med 8 ärenden av mordstämpling. I Sverige... Ingen har visslat, ingen har reagerat utåt, ingen har tagit tag i vare sig henne eller ärenden, trots att dessa stämplingar i vart fall resulterat i fall av misshandel.
Ok om hon anlitat ljusskygga typer, men rimligtvis ska en till synes ordinär samhällslevande person inte kunna mörka sig genom så stark vilja att ha livet av annan/andra.
Märkligt, och rätt skrämmande.

Tyvärr tycker inte jag att det är så konstigt att hon inte upptäckts tidigare, hon är ju socionom och har jobbat på Socialtjänsten med "kallet" att "rädda utsatta barn". Placerat ut barn, och själv tagit emot placeringar.

Om någon/några klagat på placeringen hos henne, eller klagat på hennes eget arbete med att ta barnen ifrån människor, så har de med all säkerhet gått samma öde till mötes som flyktingsexpojkarna.......INGEN LYSSNAR!! IVO/Socialstyrelsen är sochaggor själva och håller de allra flesta "kollegor" bakom ryggen.

Som barnhandelssochagga har hon haft många och långa kontakter med andra myndighetspersoner, speciellt polis (som ofta hämtar och lämnar barn i familjehem), domstolar, advokater, kommunpolitiker, sjukvården (speciellt beroende"vården" (hon hade inriktat sig på drogberoende ungdomar ett tag, som hon tog som fosterbarn).

Och ALLA dessa tror på henne, helt hej blint!! Hon kunde bortförklara ALLT om något gick lite snett, speciellt med att skylla på någon annan, speciellt fosterbarnen........det är vardag inom barnhandelssoctjänsten.

Förutom den enorma naturbegåvning hon tydligen besitter i manipulation, så har hon ju även fått en ypperlig utbildning av staten också, i samma ämne

Sochaggor har alldeles för mycket egen makt totalt utan insyn och granskning!!
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2017-03-06 kl. 23:18. Anledning: Edit
Citera
2017-03-06, 23:27
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Livförsäkring kanske det fanns, men det fanns ingen make!
Dom gifte sig i början av december 2014, om jag minns rätt.

Man kan ju ha livförsäkring utan att vara gifta.
Dom hade väl en gemensam fastighet. Hon kanske inte ville dela på vinsten vid försäljningen?

4000 sidor FUP? Har inte antalet brott tredubblats sedan det gällde?

Vi vet ju inte hur omfattande den blir, men finns det någon förundersökning med 5-siffrigt antal sidor?

Expressen ställde en klurig fråga och Jessica Wenna (åklagare) gav ett klurigt svar:

"Är något av de tilltänkta offren fortfarande vid liv?"

"– Det är fler tilltänkta offer än de som figurerar i utredningen, säger hon"

Var det ett ja eller ett nej?
Kanske finns det några garderober som inte öppnats ännu...

"– Det är fler tilltänkta offer än de som figurerar i utredningen, säger hon"
Dessa tilltänkta offer kanske inte vet om själva att att JM ville stanna hjärtat på dem fören någon liten häktad pojke började kvittra
Tror nog att hon bett fler än honom att dräpa folk som varit obekväma i hennes omgivning.
Svärsonen kanske har några släktingar eller polare som har blivit tillfrågade om de har lust att dräpa
frågan är ju bara VEM eftersom det är uppenbart att för JM handlar allt om pengar
Citera
2017-03-06, 23:54
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Tyvärr tycker inte jag att det är så konstigt att hon inte upptäckts tidigare, hon är ju socionom och har jobbat på Socialtjänsten med "kallet" att "rädda utsatta barn". Placerat ut barn, och själv tagit emot placeringar.

Om någon/några klagat på placeringen hos henne, eller klagat på hennes eget arbete med att ta barnen ifrån människor, så har de med all säkerhet gått samma öde till mötes som flyktingsexpojkarna.......INGEN LYSSNAR!! IVO/Socialstyrelsen är sochaggor själva och håller de allra flesta "kollegor" bakom ryggen.

Som barnhandelssochagga har hon haft många och långa kontakter med andra myndighetspersoner, speciellt polis (som ofta hämtar och lämnar barn i familjehem), domstolar, advokater, kommunpolitiker, sjukvården (speciellt beroende"vården" (hon hade inriktat sig på drogberoende ungdomar ett tag, som hon tog som fosterbarn).

Och ALLA dessa tror på henne, helt hej blint!! Hon kunde bortförklara ALLT om något gick lite snett, speciellt med att skylla på någon annan, speciellt fosterbarnen........det är vardag inom barnhandelssoctjänsten.

Förutom den enorma naturbegåvning hon tydligen besitter i manipulation, så har hon ju även fått en ypperlig utbildning av staten också, i samma ämne

Sochaggor har alldeles för mycket egen makt totalt utan insyn och granskning!!

Nu börjar du bli lite tråkig igen som du blir då du kommer för djupt i boxen eller vad det nu beror på. De flesta utav oss här skiter högaktningsfullt i hur dina förhållanden till socialtjänstens personal ter sig. Har du en taskig erfarenhet till dem så beklagar jag men jag vill inte läsa om dem i varje inlägg som du gör.

Om vi koncentrerar oss på ämnet så berör du även försäkringsbedrägeri. JM och hennes toyboy har ansökt om hindersprövning. Tror du att JM har gjort det av djup innerlig kärlek eller skulle den följas upp med ännu en ny livförsäkring? Vad tror du om det?
Citera
2017-03-07, 00:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Nu börjar du bli lite tråkig igen som du blir då du kommer för djupt i boxen eller vad det nu beror på. De flesta utav oss här skiter högaktningsfullt i hur dina förhållanden till socialtjänstens personal ter sig. Har du en taskig erfarenhet till dem så beklagar jag men jag vill inte läsa om dem i varje inlägg som du gör.

Om vi koncentrerar oss på ämnet så berör du även försäkringsbedrägeri. JM och hennes toyboy har ansökt om hindersprövning. Tror du att JM har gjort det av djup innerlig kärlek eller skulle den följas upp med ännu en ny livförsäkring? Vad tror du om det?

Hehe, nu finns det inga boxar att köpa ens där jag bor, och jag dricker inte så mycket, men det händer att jag ibland tar mig lite av nationaldrycken här; whiskey .

Du får väl scrolla förbi min samhällsinformation om socionomer och socialtjänst om det blir jobbigt för dig, för mig är det viktigt att andra börjar förstå hur illa det är för samhället och skattepengar, att så mycket makt har lagts i enskildas händer.

Jag har inte själv haft så mycket med socialtjänsten att göra, jag har varit personligt ombud för några.......varit med till Förvaltningsrätten, möten, varit på möten på s.k. HVB-Hem.

Tänk dig själv att få sitt yngre tonårsbarn med lite drogstrul placerat hos JM kommer tillbaka som fullfjädrad kriminell och mördare

JM och djup förälskelse.....hahahahaa, nej det går nog inte. Jaa, vad var tanken med honom.....snarare en uppoffring av JM, en betalning med ett permanent uppehållstillstånd för älskling. Det kanske var hans krav, för att utföra morden på pappan och mamman, att de skulle gifta sig så att han säkrare kunde få uppehållstillstånd. plus ett barn. Hindersprövning ansöks det ju om i juni 2016, alltså före mordet på GM.

Många säger att JM har ett stort förakt för män, men jag undrar om hon inte har förakt för alla människor och kanske allt levande.

Har ingen av hennes ex märkt av detta mansförakt, jag menar att det ju borde ha lyst igenom rätt ordentligt. Men de kanske gillade att bli lite psykiskt torterade, lite sadomachism över dem.....

Hon verkar ha förlorat åtminstone boendet över fjärde barnet till pappan......undrar vad som hände där? JM är ju något av en expert på barnvårdnadsutredningar i familjerätten
Citera
2017-03-07, 05:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
"Redan i juni 2014 misstänks hon ha planerat första mordet på sin make Aki Paasila."
https://unvis.it/expressen.se/nyheter/brottscentralen/aklagaren-kvinnan-planerade-fler-mord

Vad kan ha varit orsaken till det försöket, fanns det någon livförsäkring vid den tidpunkten?
"Planerat första mordet på sin make." Ursäkta Expressen men hur många gånger kan man mörda en människa?
Citera
2017-03-07, 06:24
Medlem
Citat:
Den 42-åriga kvinnan uppges ha ljugit för sina föräldrar om maken Aki Paasilas död vid föräldrarnas sommarstuga.
Detaljen fick försäkringsbolaget If:s utredare att fatta misstankar.
– Den version som har getts till anhöriga är att Aki Paasila dog i en arbetsplatsolycka, säger Anders Lindstrand, If:s chefsutredare.
– Lite konstigt är det ju, säger Kenneth Ågren, kriminalkommissarie.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnans-logn-for-mamman/
Citera
2017-03-07, 06:32
Medlem
ArseneLupins avatar
Expressen: Arbogakvinnans lögn för mamman
Citat:
Han berättar att detaljen under det långa samtalet fick försäkringsbolaget att fatta misstankar. Försäkringsbolaget tyckte det var märkligt att ägarna av stugan, föräldrarna, inte fått veta om Aki Paasila faktiskt dött i en drunkningsolycka.
– Det är ytterligare en omständighet som är anmärkningsvärd i sammanhanget. Varför skulle man inte berätta det? Den version som har getts till anhöriga är att Aki Paasila dog i en arbetsplatsolycka någon helt annanstans, säger Anders Lindstrand.
[...]
För mer om Arbogamordet - se premiäravsnittet av Brottscentralen tisdagen den 7 mars klockan 20.00 på Expressen TV.
Citera
2017-03-07, 06:47
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
"Totalt är Arbogakvinnan nu misstänkt för två fall av mord, ett mordförsök, försök till grovt bedrägeri, förberedelse till grovt bedrägeri, åtta fall av stämpling till mord, givande av muta och hot mot tjänsteman."

Ja, sorry alla nytillkomna i tråden. Det här fallet är nu bortom all sammanfattning. Det behövs en bok. FUP har förannonserats till 4000 sidor, kan nog bli mer.

Citera
2017-03-07, 07:45
Medlem
grey.eagles avatar
Antar att många är glada att hon är inlåst, undras hur länge, ty i skitlandet Sverige får man rabatt desto mer brott du gör desto högre rabatt. Fantastiskt
Citera
2017-03-07, 08:29
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Expressen: Arbogakvinnans lögn för mamman

Ytterst besynnerligt och anmärkningsvärt. Vad skulle anledningen vara att inte berätta att Aki hade dränkts (drunknat) utanför bryggan? skulle mamma ha fattat misstankar om att någonting inte stod rätt till ?
Aki`s släktingar borde ju fått reda på att han drunknat så jag antar att familjerna inte umgicks alls
Eftersom polisen var på plats när de tog upp Aki kan man även dra slutsatsen av att Herr och fru Möller inte vistades i stugan alls under denna period utan att den disponerades av JM
Det kommer fram mer och mer besynnerliga saker i detta fall
Citera
2017-03-07, 09:42
Medlem
JustLikeMoneys avatar
E-kurirens artikel om Expressens uppgifter

42-åringens lögn: "Exmaken dog i arbetsplatsolycka"

http://www.ekuriren.se/eskilstuna/42-aringens-logn-exmaken-dog-i-arbetsplatsolycka/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in