2017-03-06, 21:30
Medlem
mossaik-9s avatar
Undrar det.
Citera
2017-03-06, 21:31
Medlem
mossaik-9s avatar
säg en snubbe med svenskt medborgarskap finner sig själv här eller där, och känner för att bara vandra runt, -vem vet vart. Kan han nekas denna livsstil? lösdriven

Varthelst att gå alltså.
Citera
2017-03-06, 21:32
Medlem
mossaik-9s avatar
Jorden runt.
Citera
2017-03-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossaik-9
säg en snubbe med svenskt medborgarskap finner sig själv här eller där, och känner för att bara vandra runt, -vem vet vart. Kan han nekas denna livsstil? lösdriven

Varthelst att gå alltså.
Det funkar om man är rom iaf..
Citera
Medlem
mossaik-9s avatar
skräpar inte ned eller så.
Citera
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossaik-9

Varthelst att gå alltså.

Skulle tro att du måste hålla dig till visum-tiderna även om du driver runt. Att du t.ex. måste lämna USA efter 3 månader osv..
Citera
2017-03-06, 21:35
Medlem
mossaik-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Skulle tro att du måste hålla dig till visum-tiderna även om du driver runt. Att du t.ex. måste lämna USA efter 3 månader osv..

jag med.
Citera
2017-03-06, 21:36
Medlem
AA-suiteds avatar
I Sverige får du det men om du syftar på jordklotet när du säger jord så nej där får du inte gå runt bäst du vill.
Citera
2017-03-06, 22:34
Medlem
Riddarhusets avatar
Det vet du väl svaret på? Eller hur oerfaren är du?
Du vet att du inte får gå fritt i Nordkorea. Du vet att du får gå fritt i Norge men inte på privat område eller militär anläggning.. Så vad är det du inte begriper? PAPPERSKORGEN1
Citera
2017-03-06, 22:36
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Nej det får man inte och det anser jag vara ett brott mot våra mänskliga rättigheter.
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-03-06 kl. 23:17.
Citera
2017-03-07, 04:44
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Nej det får man inte och det anser jag vara ett brott mot våra mänskliga rättigheter.

På vilket sätt då? Vems mänskliga rättigheter? FNs?

FNs mänskliga rättigheter är ingen naturlag utan något som ett antal länder kommit överens om att följa och som man arbetat fram med bakgrund i bland annat gällande, vid tidpunkten, lagstiftning i olika länder.

Hur stor frihet man haft att vandra fritt har varierat över tid och just nu lever vi i en tid när man har rätt stor frihet att göra detta (EU till exempel) och för att hitta en tid med större frihet måste vi gå tillbaka långt i historien. Jämfört med när man behövde tillstånd för att ens lämna området där man var född har vi på relativt kort tid kommit långt. FNs mänskliga rättigheter har dock kommit till i en värld av nationsgränser och därmed deras begränsningar.
Citera
2017-03-07, 13:29
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Vems mänskliga rättigheter? FNs?

Mina mänskliga rättigheter förstås.

Jag liknar nationella gränser med fängelsemurar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in