2017-03-06, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheesycake77
Går han på något? Blir orolig för honom när han försöker vara rolig och tala om skruvmejslar, guleböj osv. Han kan inte vara frisk, 44 år gammal och humor som en tioåring.

Men förolämpa inte hans sjukdom; han verkar ju ha downsyndrome eller något.

Han är en förolämpning mot dem som har adhd ju. Man har inte adhd för man är lite efter....
2017-03-06, 21:36
Medlem
ganghatarens avatar
Var kan man se detta?
2017-03-06, 21:47
Medlem
cromos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganghataren
Var kan man se detta?

Sök på "harakiri" på Youtube eller "harakirilive" på Twitch så hittar du hans kanaler. Hälsa från Backflash.
2017-03-06, 22:40
Medlem
Cents4s avatar
Vi på "backflash" är tydligen duktiga på att klippa ihop och fejka filmer enligt Jesper.

2017-03-07, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Vet inte om nördvärns lagen är för han? Får han slå till någon som kommer in i hans vagn eller förstör!
Hur mycket våld får Jesper bruka?

Ärligt talat vet jag inte vad man ska säga om manen. Han hjälper hemlösa men är detta ett sett får att få mer respons är en annan sak! Och han kallar sin mamma för kärring och är lite för aggressiv mot kunderna i ett land som lagom!

Tycker i alla fall det är intressant med liv streamningen några bra skratt har man fått!

Noll våld såklart? Är du dum i huvudet eller 10 år?
2017-03-07, 00:19
Medlem
Sa han något roligt ikväll?
2017-03-07, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterdiagnos
Noll våld såklart? Är du dum i huvudet eller 10 år?
Om det är någon som kommer in i hans vagn och förstör gäller inte nödvärn då eller?
Varför inte det är hans egedom ju? Å kalla mig inte dum din fjolliga fjantiga tattare
2017-03-07, 00:24
Medlem
Faxes avatar
Då har jag sett på kvällens sändning och uthängning av trollen. Har han verkligen rätt att hänga ut dessa människor på nätet som han gör. Anmälningen till livsmedelsverket kan väl göras i falska namn. Ingen aning om hur anmälningarna görs, är det med personnummer? det går också så fall att få fram.
2017-03-07, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Om det är någon som kommer in i hans vagn och förstör gäller inte nödvärn då eller?
Varför inte det är hans egedom ju? Å kalla mig inte dum din fjolliga fjantiga tattare

Nej? Han får inte rättigheten att misshandla folk bara för att de är i hans vagn...
2017-03-07, 00:53
Medlem
Faxes avatar
[quote=jeerkerr|60090249]Om det är någon som kommer in i hans vagn och förstör gäller inte nödvärn då eller?

BrB 24 kap. 1§ säger att du har laglig rätt att försvara:
• Dig själv eller någon annan från obehag, smärta, skada eller död
• Din egen eller annans egendom från skada eller förstörelse
• Din egen eller annans egendom från stöld

men du får inte använda mer våld än vad nöden kräver. Hur man kan tolka våldet mot killen som spottar ut maten på disken kan ifrågasättas......om det inte är ihopklippt också
2017-03-07, 01:04
Medlem
Herregud vad slut i huvudet han är. Återigen påstår han filmen är redigerad när han kletar på äckelpäckel på hamburgaren. Att han inte kan stå för vad han gör och erkänna sitt misstag säger väl allt om honom.

Tänk om alla företag som får en anmälan mot sig skulle gå ut offentligt med vilka som anmält dem.
Det är inget normalt beteende och sannolikt olagligt.

Hans mamma måste tappat han hårt när han var liten, för så här beter sig inte en 44-åring.
2017-03-07, 02:23
Medlem
Tvillingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faxe
Då har jag sett på kvällens sändning och uthängning av trollen. Har han verkligen rätt att hänga ut dessa människor på nätet som han gör. Anmälningen till livsmedelsverket kan väl göras i falska namn. Ingen aning om hur anmälningarna görs, är det med personnummer? det går också så fall att få fram.

Möjligtvis att han kan åka dit för förtal eller att det bryter mot personuppgiftslagen.

Datainspektionen skriver så här angående PuL.
Citat:
Att publicera personuppgifter i en löpande text, till exempel i ett blogginlägg, är i princip alltid tillåtet så länge man inte (i lagens mening) kränker den som uppgifter avser.
http://www.datainspektionen.se/fragor-och-svar/personuppgiftslagen/jag-funderar-pa-att-skriva-en-kritisk-artikel-pa-min-blogg-om-missforhallande-pa-ett-aldreboende-far -jag-skriva-namnet-pa-de-personer-som-ar-ansvariga-for-aldreboendet-i-mitt-inlagg/

Förtal
Citat:
5 kap, 1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.

Sen om det här är tillräckligt för att bli dömd vet jag inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in