Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Som sagt, förstår du inte, så gör du inte!
Jag är ledsen, men det där är inget argument för någonting.
Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Om du inte med klarhet kan säga att scenario två är brottsligt och fel, så har vi inget mer att diskutera.
Det är ju detta som vi diskuterar i över huvud taget. Så din argumentationsteknik går ut på att säga:
Jag tycker X. Om du inte tycker X så har vi inget att diskutera? Känns inte helt övertygande. Kom med argument istället!
Dock är det mycket möjligtvis brottsligt, men det säger ju bara att någon annan har valt att göra det brottsligt. Huruvida det är fel (och varför det borde vara förbjudet) är väl snarare det som vi i över huvud taget diskuterar här?
Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Scenario 1 - inga problem, så klart. Ej heller scenario tre, är några problem, då jag får ta ställning till om det priset är värt det hela och kanske försöka pruta direkt med säljaren.
Ok, där är vi överens.
Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Scenario fyra kommenterar jag inte ens.
Varför inte? Spelar det någon roll vad säljaren har för skäl till att höja priset? Eventuellt kan hen med argument övertyga dig varför du borde vilja betala ett högre pris och då är det bra för hen själv om argumenten är bra, men menar du att hen också har någon slags skyldighet att ha en vettig anledning att höja priset?
Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Jag lägger nu ner denna diskussion då den egentligen är helt ointressant för mig - IGNORE!