Citat:
Jag köper det här till största delen.Fast det du beskriver har ingenting med säkerheten att göra. Metoden är ett sätt för stora företag att kartlägga användare. Blir Flashback hackat så blir det ju hela databasen som läcker ut (vilket redan skett en gång). Hade du då alltså känt dig tryggare om ditt riktiga namn och telefonnummer stod bredvid ditt användarnamn och IP?
Du kan inget om IT-säkerhet du är bara en idiot som låtit dig grundluras av vissa stora företags lögner att de vill veta ditt mobilnr för "din egen säkerhet". Du har svalt lögnen med hull och hår. Tvärtom så är det en säkerhetsrisk att lägga ut säkerhetsfunktioner över mobilnäten. Att avlyssna och kapa någons mobiltelefon är inget svårt för en hacker.
Du kan inget om IT-säkerhet du är bara en idiot som låtit dig grundluras av vissa stora företags lögner att de vill veta ditt mobilnr för "din egen säkerhet". Du har svalt lögnen med hull och hår. Tvärtom så är det en säkerhetsrisk att lägga ut säkerhetsfunktioner över mobilnäten. Att avlyssna och kapa någons mobiltelefon är inget svårt för en hacker.
Självfallet är det ett sätt för Google och Facebook att kartlägga dig, och själv skulle jag aldrig någonsin använda något sådant där. I så fall skulle jag köpa en helt separat telefon för enbart sådana ändamål.
Och ja, det går att avlyssna mobiler men det blir ändå ett extra steg du ska komma över. Där jag jobbar använder vi sådan inloggning för inloggning på vpn-tjänsten. Där har vi dock inga problem med anonymitet. Skulle deras databas läcka spelar det mig ingen som helst roll om någon kan koppla ihop mobilnumret med kontot. Det är en problematik som finns på Flashback. Om någon kapar mitt flashbackkonto skapar jag bara ett nytt. Det spelar mig ingen större roll. Så länge jag inte publicerat någon personlig information här är det enda jag förlorar att någon kan smutskasta ett anonymt konto.
Så ja, tvåstegsverifiering är inte ett bra alternativ här. Det skyddar inte rätt sak.
Varför så extremt otrevlig ?