2017-03-06, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinos
Tror du borde sluta vara så himla trångsynt och förstå att situationen är inte bra alls nu.
Massor av de som röstar på SD vill inte "massdeportera" massor av människor, utan är mer besviken på invandringspolitiken. Det handlar om att skattepengar går till kamelparker, modulhus som håller i tre månader och sedan blir helt tomma. Flyktingsanläggningar bredvid dagisar och med annat.

Du säger att många snackar skit, men när man går igenom din historik på Flashback så sitter du konstant och snackar skit om SD samt människor som röstar på SD? Du verkar tillbringa hela tiden vardag på att klaga om folk som hatar, så du hatar på folk som hatar. Förstår du inte ironin?

Det handlar inte om "det onda/goda kraften". Sluta kolla på Star Wars. Människor är besvikna för ensamkommande män i 20+ åldern kommer hit till Sverige, mjölkar på våra skattepengar och röker heroin. Kanske inte alla, men en del. Såklart invandrare är välkomna in till Sverige, man ska inte se det svart eller vitt. Men det handlar om till en viss gräns.

Länder utanför Sverige ser ner på alla här. Romer/rumäner kommer hit och lever på människors sympati. Trakasserar alla utanför matbutiker samt tunnelbanan. Rånar äldre människor och förstör naturen genom att bygga osäkra kåkhus i skogen. Afghanska män som våldtar småpojkar samt andra kvinnor och knarkar ner sig själva.

Det är ett problem, och därför är folk missnöjda. Polisen, vården samt skola har redan brist på bidrag för Sverige kammar ut all pengar på invandringen. Folk vill ändra det.

^ Om du vill göra någon skillnad på folks åsikter så gå ut i världen, dela ut posters eller krama ett träd eller vafan ni vänstermänniskor gör. Du kommer absolut inte göra nån skillnad på att gnälla online iallafall.

(Ps. Jag är ifrån Nordafrika(!))

Du har en mycket viktig poäng och det är att man inte ska hata. Tror det snarare är kraftig frustration jag ger upplopp för samt att jag är uppriktigt ledsen, en del tendenser samt åsikter i vårt samhälle nu tycker jag är djupt tragiska.

Jag har massvis med bekanta och vänner som sympatiserar med SD och pratar skit om invandrarna, men jag hatar inte dem, nej.

Nu när ca 15-20% av hela Sveriges befolkning sympatiserar med SD skulle det bli många att hata... ;-)
Citera
2017-03-06, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Du har en mycket viktig poäng och det är att man inte ska hata. Tror det snarare är kraftig frustration jag ger upplopp för samt att jag är uppriktigt ledsen, en del tendenser samt åsikter i vårt samhälle nu tycker jag är djupt tragiska.

Jag har massvis med bekanta och vänner som sympatiserar med SD och pratar skit om invandrarna, men jag hatar inte dem, nej.

Nu när ca 15-20% av hela Sveriges befolkning sympatiserar med SD skulle det bli många att hata... ;-)
det gör ont när knoppar brister men i slutet blir det vackert
Citera
2017-03-06, 15:06
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
det gör ont när knoppar brister men i slutet blir det vackert

Indianerna i Amerika håller nog med. Men frågan är: För vem?
Citera
2017-03-06, 15:10
Medlem
Kobolds avatar
Jaså, nu är det minsann nog? När var det senast alldeles lagom?
Citera
2017-03-06, 15:13
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Nonsens

Det största problemet i det här sammanhanget är faktiskt din ointelligens. Det må låta elakt, men naturen tar inte hänsyn till rättvisa eller känslor. Du har helt enkelt fått oturen att födas jävligt korkad. Korkad till den grad att du inte förstår att sanningen inte är svart eller vit och att det inte finns en ond eller god sida. Detta handlar inte om fotbollslag eller något spel där vi ska välja den sida vi tycker mest om. Detta handlar om liv och framtid. Verkligheten är inte som media målar upp, utan man måste aktivera sin egen hjärna och öppna sina egna ögon och se och reflektera på egen hand. Visst, det kanske är skrämmande att inte bli inmatad med information utan någon som helst ansträngning, men tro mig, du får ett större djup i tillvaron och du kan välja bort det som du tydligt kan se är falskt, istället för att hoppa på varje lögn som dina gelikar drar till med.

Jag tror dock att detta blir väldigt svårt för dig, om inte helt omöjligt. Men ta mod till dig och försök, ge inte upp!
Citera
2017-03-06, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Du blandar ihop kritik mot invandrare och kritik mot invandringspolitiken.
Eller ser du nåra demonstrationer mot invandrare?
Jag ser gärna demonstrationer mot invandringspolitiken.
Hur tror du det blivit så? Har invandringspolitiken nåt med det att göra tro?
Stor skillnad serru.
Jag hatar invandringspolitiken men ej ytlänningar.
De som uppviglar bråk är den onda sidan.
blått ollon och icakort.
Citera
2017-03-06, 15:15
Medlem
Visst finns det några riktiga rasister här på fb men dessa representerar inte majoriteten av dom som väljer att lägga sin röst på SD.

Jag tror att den största anledningen är att vi lägger så mycket pengar på invandringen. Kvinnor måste föda i bilar, polisen tappar anställda, svaga människor måste slåss mot försäkringskassan. Unga får stå i kö i 10år+ för att få en bostad i en storstad. Arbetslösheten är fortfarande stor bland unga (att någon jobbar 6tim i veckan räknas just nu som ikke-arbetslös för det ser bra ut i statistiken). Vet ej hur skolan påverkats av detta dock.

Sen är nog gemene svensk trött på att dagligen läsa om stenkastning mot polis och ambulans, våldtäkter, granater och att folk blir skjutna till höger och vänster.

Det har blivit mycket osäkrare att vara ute själv sent, och något som påverkar mig personligen då jag får gå en omväg hem på kvällarna efter jobbet för att undvika "speciellt utsatta områden".

Det handlar i grunden inte om rasism. Det handlar om att man som svensk är orolig över hur allt detta kommer fortsätta och att man sätter sig och sitt lands medborgare i första hand. Visst kanske det låter själviskt, men man kan inte bara tänka med hjärtat och tro att allt löser sig utan att använda logik.

Dessutom tror jag att hatet mot medias lögner (Ja där har du riktigt hat) och hur dom undviker att nämna etnicitet, eller förmedla information som är riktig när det gäller invandring som tänder den där lågan inom oss. Medias mörkning gör att man känner sig kontrollerad likt boken 1984, och då väljer många att rösta på det parti media är emot.
Citera
2017-03-06, 15:16
Avslutad
Citat:
Jag håller självklart med om att man ska slå så hårt mot fundamentalism och extremism som bara det går men detta handlar inte om det.

Dessutom vill jag ha en polis med ökade resurser och tuffare straffskalor, vi måste få kontroll över de kriminella elementen och sluta upp med allt daltande.

Det här handlar om att invandrarna och flyktningarna har börjat smutskastas på bred front och felaktigt anklagas för både det ena och andra, oerhört äckligt det hela, rent avskyvärt.

Fast de är ju inte "flyktingar". Tycker du att det är helt okej och moraliskt oproblematiskt att åka till rikare länder och leva på deras tillgångar?

Förstår du öht något om hur människan fungerar? Att acceptera det jag skrev ovan, DET vore det onormala och sjuka. Inte att motsätta sig det.

Utanför Fb är invandrarnas beteende och uppförande direkt kopplat till varför svenskarna har tröttnat på dem.
Citera
2017-03-06, 15:17
Medlem
En sak ska du ha jävligt klart för dig; DU ÄR INTE GOD!
Citera
2017-03-06, 15:17
Medlem
Citat:
Du får ursäkta mig men jag har fortfarande svårt att ta ett parti som i rakt nedstigande led härstammar från det bruna (SD) på allvar. Ett sjukt exempel: En av de allra första medlemmarna var ju till och med en före detta SS korpral som arbetat i högkvarteret i Berlin (Rottenfuhrer).

Varför tror du Sverige inte blev invaderat av vår käre Adolf?

Vet du hur många Femtekolonnare Sverige hade inom princip alla partier i Sverige under andra världskriget?

Och Vänsterpartiet kommunisterna sympatiserade med kommunismen ändra fram till att Sjödstedt tog över. En ideologi som dödat fler människor än nazismen och som än idag skördar många offer. Var Sjöstedt står vet vi inte säkert. Men han är klok nog att inte yttra sig om det.
Citera
2017-03-06, 15:19
Medlem
Citat:
Det ni SDare samt övriga högerextrema...
.

Visst har du rätt i att det hatas.
Visst har du rätt i att tonläget har skruvats upp. Inte bara i Sverige utan i hela Europa.
Visst har du rätt i att det är skrämmande.

Sen hittar jag inga fler rätt....

Framförallt så missar du helt, ja, eller vill inte, fundera över VARFÖR det hart blivit så här.
Kan det månne bero på en invandringspolitik som inte är riiiiktigt förankrad hos folket?
Kan de månne bero på en helt horribel, vansinning massinvandringspolitik, där det närmast är fantastiskt att den inte har orsakat upplopp, attacker, nya Peter Mangsare och andra otrevligheter?

Svensken överlag är strävsam, lugn och fredlig. Försynt och kanske lite feg.
Det ska du vara jävligt tacksam över.

Nu tycker du inte heller att han ska få opponera sig ens på flashback om än med hårda ord?

Träffar jag rätt om jag tror att du tillhär den där vänsterskaran som är för demokrati och yttrandefrihet? Ja, under förutsättning att åsikterna är der "rätta"?

Och du, sluta med att kalla alla som är starkt kritiska till invandringspolitiken för "högerextrema" och bruna. Det du hör o läser, kanske framförallt det du INTE HÖR och det som aldrig trycks, uttalas av var o varannan i stugorna runt om i landet.

Jag ser SD som det enda vettiga partiet i invandringsfrågan men jag ser mig varken som höger eller vänster. De enda du kan skrämma med "bruna högerextrema stöveltrampare" är dina egna vänsteranhängare.

PS. Lämnade in min bil hos en liten "garagemekaniker" härom dagen. Tog inte lång tid innan samtalet geld in på massinvandringen och dess konsekvenser. Det kom även fram att han röstade på SD förra valet. Och du, han är så långt ifrån en "högerextrem" man kan komma...
Och han skiter fullständigt i vad SD bestod av för xx år sedan.
Citera
2017-03-06, 15:20
Avslutad
Citat:
Sverige måste sluta upp vara så mjäkiga mot kriminella element samt självklart även mot terrorism och extremism.

Polisen måste ges kraftigt ökade resurser, befogenheter och vissa straffskalor måste ökas betydligt. Sverige måste på något sätt börja jobba mot en nollvision.

Jag har aldrig hävdat att det inte skulle finnas problem i Sverige också.

Finns det något land på vår jord utan problem?

Hur ska en balans kunna uppnås mellan alla instanser i samhället när det fortfarande väller in brottsbenägna folkslag över vår gräns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in