2017-03-06, 11:59
Medlem
jugbandbluess avatar
brita zackari lever som hon lär och bor mitt i mångkulturen:

kör "nämndemansbacken" i https://www.birthday.se/ och skåda mångfalden
Citera
2017-03-06, 14:09
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

På senare år har vissa närförorter - eller delar av dem, direkt syd- och sydväst om innerstaden blivit hippa i södermalmsmänniskors ögon och området där paret Zackari bosatt sig i är en av dessa. Konstigt nog är det nära nog kritvitt i dessa områden. Ingen korrelation såklart för det kan väl inte vara så att lika gillar lika, hemska tanke?
Senast redigerad av konstapel 2017-03-06 kl. 14:13.
Citera
2017-03-06, 14:33
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
På senare år har vissa närförorter - eller delar av dem, direkt syd- och sydväst om innerstaden blivit hippa i södermalmsmänniskors ögon och området där paret Zackari bosatt sig i är en av dessa. Konstigt nog är det nära nog kritvitt i dessa områden. Ingen korrelation såklart för det kan väl inte vara så att lika gillar lika, hemska tanke?

Dessa gamla 60-talsstadsdelar har alltid varit vita i huvudsak. Nämndemansbacken är bara radhus, kanske det finns några flerfamiljshus också, men jag har inga sett. Bagis är också ett gammalt arbetarområde historiskt bebott av vanliga riktiga arbetare*. Det finns inget hippt över dessa områden och inte heller någon no-go-zone. Vanliga förorter utan något speciellt, precis som det flesta.

* Byälvsvägen med omnejd är lite problemdrabbad, vilket är satan synd för de som bor där har 30 meter till Nackareservatet men istället för kantareller brukar man kunna se lite uppbrunna moppar o gamla kylskåp....

Jag har inte sett Brita mer än när hon lugnar ner Zackari i hans gym-program, som jag förövrigt uppskattar mycket.
Citera
2017-03-06, 14:51
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Dessa gamla 60-talsstadsdelar har alltid varit vita i huvudsak. Nämndemansbacken är bara radhus, kanske det finns några flerfamiljshus också, men jag har inga sett. Bagis är också ett gammalt arbetarområde historiskt bebott av vanliga riktiga arbetare*. Det finns inget hippt över dessa områden och inte heller någon no-go-zone. Vanliga förorter utan något speciellt, precis som det flesta.

* Byälvsvägen med omnejd är lite problemdrabbad, vilket är satan synd för de som bor där har 30 meter till Nackareservatet men istället för kantareller brukar man kunna se lite uppbrunna moppar o gamla kylskåp....

Jag har inte sett Brita mer än när hon lugnar ner Zackari i hans gym-program, som jag förövrigt uppskattar mycket.

Angående 60-talet så har du nog inte riktigt hängt med sedan dess. Bagis "arbetarområde", menvisst, fullt med bidragstagande blattar och WT, samma som med närliggande Skarpnäck.
Citera
2017-03-06, 14:53
Medlem
skippers avatar
Citat:
Angående 60-talet så har du nog inte riktigt hängt med sedan dess. Bagis "arbetarområde", menvisst, fullt med bidragstagande blattar och WT, samma som med närliggande Skarpnäck.

Är du bekant med området? Det känns som det är en ganska tydlig gräns vid gångvägen som ligger strax väst om torget. Öster om gångvägen känns mer problemfylld än den västra delen, den mot Britas håll då för att hålla oss on-topic! :-)
Citera
2017-03-06, 15:29
Medlem
Ratads avatar
Det var inte illa av henne att komma i mål. Jag har aldrig sett någon av SVT's åkande reportrar med så stora problem. Det syntes att skidor var nytt för henne när hon vinglande till efter var tredje stakning - typiskt nybörjarsvaj.

Jag orkade inte med hennes svammel, men det är inget som har med hennes ADHD-behov av att prata eller henne som person att göra. Jag tycker det är tråkigt med det "folkliga" konceptet att lyssna och se en amatör fumla fram och försöka störa andra åkare. Ohlsson kunde stå på skidorna men inte heller med honom var det värt eventuella licenspengar.
Citera
2017-03-06, 16:47
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:

tack för klargörandet. en vit hipster-enklav med förortsalibi alltså
Citera
2017-03-06, 17:07
Medlem
kinky_Ms avatar
Jag upptäckte henne först i Grym kemi med Ulf Ellervik. finns på ur play.
Där var den ovetande lite virriga kvinnan i labbet. Här är hon den ovetande lite virriga kvinnan i skidspåren.
Stackars Britta. Kunde de inte ge henne någon bättre roll?
Blir inte upprörd av att hon säger hen. Tycker det är ett utmärkt ord och mycket kortare än de gamla alternativen.
Hennes man är en jobbig hurtbulle men det kunde vara värre. Se bara på våra prinsessor.

grym kemi var annars en bra programserie där man bl a får se Edward Blom bli berusad på riktigt.
Citera
2018-07-24, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

Va??? Det är ju för fan villaområde?
Citera
2019-02-14, 19:03
Medlem
Dottern Essa föddes för snart tre år sedan.
Nu ska Kalle Zackari Wahlström och Brita Zackari bli föräldrar igen.
”Kan äntligen berätta att jag blivit utvald till surrogatmamma åt Kim Ks fjärde barn”, skriver Brita på Instagram.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0ERRgB/kalle-zackari-wahlstrom-och-brita-zackari-ska-bli-foraldrar-igen
Citera
2020-12-16, 00:03
Medlem
Nu är Brita (Britta) med i Musikhjälpen 2020. Hon är ju komplett olidlig att lyssna på. Hon ska skohorna in sig själv och om sig själv HELA tiden. Fyfan vilken oskön galning.
Citera
2020-12-16, 06:07
Avslutad
Det är något med vårtan på hennes kind som stör mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här