2017-03-06, 11:50
Bannlyst
Säg att OP blev handplockad som ung av erfarna globala makter (Rotschild Frimurare,Scientologer icensättarna av 1 o 2 världskrigen och Ryska revolutionen mm-De familjer som aldrig syns men alltid tjänat båda sidorna av konflikten samtidigt. De som ser världen som en spelplats att tjäna pengar på helt fritt från nationaliteter o raser. Som såg Hitler som en perfekt person att sälja vapensystem till o flygplansutrustning. Olof var likt Hitler en person eliten kunde tjäna på att lyfta fram. Tror ni då att Olof kunde förstå helheten i denna fulekonomiska labyrint? Tror ni att det är så enkelt(han fotade vietnamdemostrationen bla bla) Eller (geijeraffären) När han som ung spolingdrogs in? Där dessa makter inte hade någon direkt hederligt syfte med hans roll? Där OP omöjligt kunde förstå helheten av vad för situationer han i framtiden skulle ställas inför. Hur Olof likt den kokta grodans princip tänjdes av krafterna bändes till att acceptera mer. Arbetade Olof för samma krafter idag som övsköljer oss medvetet med invandrare från Afrika? Fast då hette det internationalism och att bry sig om andra delar av världen. Var i själva verket bara OP en del av globalisternas/internationalisternas dolda agenda? Lite som Reinfeldt när han bad oss öppna våra hjärtan? Emma Rotschild var ju alltid nära vilken var hennes roll? Glöm inte att Rotschild och skapandet av Israel och samtidigt Palmes närhet med Arafat. Var det samma här-OP gav Rotschild info om palestinierna men till slut fattade han tycke för palestinerna på riktigt?
Det har ju hävdats att OP var där för att spela rollen som Usas fiende för att kunna komma nära
länder som var kommunistiska. Cuba Nicaragua Chile- Frågan är om inte Olof alltid haft sympatier av de utsatta och inte löd sina herrar som det var tänkt. Olof kanske inte ville hetsa mot Ryssland för att Vapenfabrikerna skulle få feta kontrakt o rusta så som det sker idag bla i Sverige. Olof kanske ville ha fred på allvar.
Senast redigerad av janostortan 2017-03-06 kl. 12:04.
Citera
2017-03-06, 12:18
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Kan man tänka sig att det är tre delar: beställaren av mordet > fixare/arrangörer > skytten

Ja, det kan man tänka sig.
Citera
2017-03-06, 12:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevlin
Min film om Palmemordet ar klart, del av serie program på engelska om svenskar som blivit trakasserade
när de har forskat i Palmemordet, på 2010 talet!

Serien heter Something Rotten in the State of Sweden (anspelning på something rotten in the State of Denmark, i Hamlet....). Två program till tillkommer i de närmaste veckorna, inkl en intervjua med författaren Sten Flygare som påstår sig varit förgiftad. Kan detta verkligen stämma? Döm själva...

Här kommer första programmet, varsågoda

https://vimeo.com/205626161

Book available here amzn.to/2aue9zl
Olof Palme was harassed throughout his life by the business right and military/intelligence community, with help from NATO. One campaigner turned editor now finds himself a victim of the same dirty tricks. Poetic justice maybe but also an illustration of a darker side of Swedish history and contemporary affairs

MVH
P N TAYLOR

Banquo: - It will be rain tonight.
1st Murderer: - Let it fall down.

(Citat från scenen i pjäsen där Hamlets vän Banquo och (inbillade?) konkurrent om tronen mördas, som av någon anledning också citeras i den senaste videon av John Cales framförande av Leonard Cohens "Hallelujah", finns på youtube, lite småäcklig med maskar och skalbaggar på flygeln han spelar på, han går och sparkar på en flygel i barnstorlek och slår sönder den med en yxa). Prince of Denmark är väl drottning Elizabeth IIs man, nuvarande Duke of Edinburgh som sist hade titeln, om jag inte minns fel?

Kanske man hade tendens att blanda ihop frågor om affärer och vad som utgör frågor rörande säkerhet i egentlig mening? Att man utnyttjar förfaranden som har som har försvars eller polisiärt syfte utan att den aspekten är gällande in casu, för att komma runt allmänna otrevligheter eller besvärligheter eller för att förenkla för lönsamhet?

Bra musik dock även om video från konserter med cellisten och violinisterna estetiskt sett är en trevligare video men dock sämre ljud i inspelningen

https://m.youtube.com/watch?v=-gi3J8nPKPE
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-06 kl. 13:17.
Citera
2017-03-06, 13:56
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannock
Varför måste han göra det personligen?

De poliser som samtalat med vittnen under
natten sammanställer ju informationen och för den vidare i befäls- och informationskedjan.

Dom som samtalat med vittnen och sammanställt informationen Sune Sandström,KK1-chefen Nils Linder och Gösta Welander är dom som fram till lördag lunch behåller rikslarmet om två GM. Därför bör det logiska vara att dom delger den infon till Hans Holmer när han påstås komma från Dalarna 1050. Att dom skulle behållit de två GM i rikslarmet fast de visste att det bara var en är så korkat att det inte är trovärdigt.

HH gjorde sig omgående till spaningsledare och det första en sådan bör göra är att ta kontakt med den polis som tidigast haft kontakt med det viktigaste vittnet, Åke Rimborn. Men Rimborn blir från ruta 1 persona non grata i PU: Under hela det året som HH leder utredningen hör inte Rimborn ett ord från PU. Under kommande spaningsledningar fortsätter ignorerandet förutom ett förhör 1991.
Citera
2017-03-06, 14:06
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Presentera något som visar att det finns en liten gnutta sanning i det du påstår. Det verkar vara rent trams.

GT:s löpsedel den 9 maj 1996: http://forumbilder.se/G7NEM/dscf2656
Artikel i tidningen: http://forumbilder.se/G7NEM/dscf2652
I artikeln står att läsa: http://forumbilder.se/G7NEM/dscf2658

Jag studerade på Göteborgs universitet, vistades på Göteborgs universitetsbibliotek med sex våningar under jord (där man sällan såg någon), bodde i en studentlägenhet och såg Ira Eihorn i sällskap med en manlig amerikansk gästforskare strax efter 24.00 en sen kväll. Jag lärde sedan känna den am gästforskaren som visade mig sitt labb på Sahlgrenska, bjöd ut mig på en am Pizza Hut i stan och varnade mig för att åka till USA: jag skulle inte komma tillbaka levande.

mvh

edit: vänner har jag inte svårt att få när man talar ut på tu man hand
Senast redigerad av MossTrums 2017-03-06 kl. 14:21.
Citera
2017-03-06, 14:24
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men menar du att Scientologerna övertagit Ira Einhorns eventuella uppdrag, eller antar du att individer inom organisationen kan tänks ha gjort det?
Individer inom organisationen har gjort det, ja. Scientology Church är ett världsomspännande nätverk som kan utnyttjas av underrättelsetjänster som CIA.
Citera
2017-03-06, 15:13
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
GT:s löpsedel den 9 maj 1996: http://forumbilder.se/G7NEM/dscf2656
Artikel i tidningen: http://forumbilder.se/G7NEM/dscf2652
I artikeln står att läsa: http://forumbilder.se/G7NEM/dscf2658

Jag studerade på Göteborgs universitet, vistades på Göteborgs universitetsbibliotek med sex våningar under jord (där man sällan såg någon), bodde i en studentlägenhet och såg Ira Eihorn i sällskap med en manlig amerikansk gästforskare strax efter 24.00 en sen kväll. Jag lärde sedan känna den am gästforskaren som visade mig sitt labb på Sahlgrenska, bjöd ut mig på en am Pizza Hut i stan och varnade mig för att åka till USA: jag skulle inte komma tillbaka levande.

mvh

edit: vänner har jag inte svårt att få när man talar ut på tu man hand
Ok, kan du berätta när Einhorn var i Stockholm och när befann han sig på Mallorca?
Citera
2017-03-06, 16:10
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Ok, kan du berätta när Einhorn var i Stockholm och när befann han sig på Mallorca?
Jag vet inget om att Einhorn vistats på Mallorca.

1985 har han vistats på Irland under namnet Ben Moore. I Stockholm bodde han hos hyresvärden An*ka Flod*in (*=i) omkr. 1986 som han gifte sig med och de flyttade till Frankrike. Hon var till det yttre lik den mördade flickvännen Maddux som han bragte om livet 1977.

Einhorn har bytt namn, varit beskyddad av någon med gott om pengar, fört sig väl i akademiska kretsar i Europa, blivit populär och varit mycket svår att få pejl på för de som jagade honom under 16 år för mordet på flickvännen Maddux 9 september 1977 i USA.

Ira Einhorn kan ha använts som kontraktsmördare, det är den uppfattningen jag har efter att man varnade för honom i Göteborg 1996.

Ira Einhorn har skrivit flera böcker bl.a. en bok om flyktåren i Europa från 1981 fram till 1987. Titeln är Prelude to Intimacy och säljs av Amazon.
Källa: https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Dstripbooks&field-keywords=prelude+to+intimacy

Jag har inte läst denna bok än.
Senast redigerad av MossTrums 2017-03-06 kl. 16:13.
Citera
2017-03-06, 16:22
Medlem
Citat:
Individer inom organisationen har gjort det, ja. Scientology Church är ett världsomspännande nätverk som kan utnyttjas av underrättelsetjänster som CIA.

Har du någon uppfattning om Scientologerna är tillgängliga för att nyttjas av ex
empelvis underrättelsetjänster eller om det sker utan deras vetskap eller godkännande? Du skriver "utnyttjas" som kan ha en negativ konnotation men väl egentligt betyder "används", vad menar du?

Vissa organisationer kan väl ha egenheter som gör dem lättare tillgängligt ur användbarhetsaspekt, så det är väl inte osannolikt även om det är mer tveksamt att de kanske godkänt sådant.

Därefter då, skulle Ira Einhorn ha koppling till Scientologerna, eller bara hans "jobb" som gått dit? Om man tänker ur motsatt perspektiv, ifall det du säger stämmer, så lyckades ju inte Ira Einhorn och då kanske man väljer uppdragstagare ar totalt annan krets? Fast sådant bör väl rimligtvis bestämmas av omständigheter kring det presumtiva objektet? Det är här det blir lite svårt att följa med i resonemanget om du aldrig haft med Scientologerna att göra men du är intresserad av schack och religion (som rent akademiskt intresse?). Vet du säkert att du aldrig diskuterat med någon som är med i Scientologerna, det kanske bara är ett värvningsförsök, att de vill värva dig, om någon du någon gång dryftat religionsfrågor med råkat vara medlem i Scientologerna? Och inte värre än postkodlotteriet som fyller brevlådan med fantastiska erbjudanden och elbolag som ringer stup i kvarten.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-06 kl. 16:49.
Citera
2017-03-06, 17:15
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har du någon uppfattning om Scientologerna är tillgängliga för att nyttjas av ex
empelvis underrättelsetjänster eller om det sker utan deras vetskap eller godkännande? Du skriver "utnyttjas" som kan ha en negativ konnotation men väl egentligt betyder "används". Vissa organisationer kan väl ha egenheter som gör dem lättare tillgängligt ur användbarhetsaspekt, så det är väl inte osannolikt även om det är mer tveksamt att de kanske godkänt sådant.
Jag tror inte att det finns något formellt godkännande att släppa in underrättelsetjänster i Church of Scientology.

Det är personliga kontakter, gemensamma intressen, eller utarbetade scheman som bäddar för infiltratören. Det är nog ingen större konst att infiltrera en organisation som scientologerna.

Däremot kan en styrelse på en handfull personer vara medveten om vad organisationen också används till. Men det kräver kännedom om styrelsen sammansättning.
Citera
2017-03-06, 17:30
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Jag vet inget om att Einhorn vistats på Mallorca.

1985 har han vistats på Irland under namnet Ben Moore. I Stockholm bodde han hos hyresvärden An*ka Flod*in (*=i) omkr. 1986 som han gifte sig med och de flyttade till Frankrike. Hon var till det yttre lik den mördade flickvännen Maddux som han bragte om livet 1977.

Einhorn har bytt namn, varit beskyddad av någon med gott om pengar, fört sig väl i akademiska kretsar i Europa, blivit populär och varit mycket svår att få pejl på för de som jagade honom under 16 år för mordet på flickvännen Maddux 9 september 1977 i USA.

Ira Einhorn kan ha använts som kontraktsmördare, det är den uppfattningen jag har efter att man varnade för honom i Göteborg 1996.

Ira Einhorn har skrivit flera böcker bl.a. en bok om flyktåren i Europa från 1981 fram till 1987. Titeln är Prelude to Intimacy och säljs av Amazon.
Källa: https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Dstripbooks&field-keywords=prelude+to+intimacy

Jag har inte läst denna bok än.
Citat:
* Under 1980-talet har Ira Einhorn bott i England och Irland, men också på Mallorca och i Stockholm.
* 1986 träffade Einhorn (under namnet Ben Moore) svenskan Annika Flodin (mycket rik) och bodde i hennes fastighet till slutet av 1988.
* När Polisen började spana på lägenheten försvann han från Stockholm.
Du skrev att han har bott på Mallorca.
Senast redigerad av Gothus 2017-03-06 kl. 18:02.
Citera
2017-03-06, 17:31
Medlem
Citat:
Jag tror inte att det finns något formellt godkännande att släppa in underrättelsetjänster i Church of Scientology.

Det är personliga kontakter, gemensamma intressen, eller utarbetade scheman som bäddar för infiltratören. Det är nog ingen större konst att infiltrera en organisation som scientologerna.

Däremot kan en styrelse på en handfull personer vara medveten om vad organisationen också används till. Men det kräver kännedom om styrelsen sammansättning.

Jag känner inte till dem speciellt men om de av många beskrivs som en sekt så antar jag att många däri är auktoritetsbundna med en personlighetstyp att vara lydig. Man kanske gör mycket för dem man tycker "förtjänar" att vara lyckade. Men inte nödvändigtvis att alla är så. Men som du säger, vissa egenheter i organisationen och beståndsdelarna gör det lätt att de drabbas. Eller kanske lättare än andra i vart fall. Särskilt om det också är en aktivt uppsökande organisation. Om Ira Einhorn var en förmögen "udda existens" så är det väl möjligt att man skulle vilja frälsa honom, hans pengar och kontakter med förmögna skulle nog inte heller varit till besvär. Mer osäkert om Ira Einhorn skulle vara intresserad. Dock kanske de har en hel del kunskap om dem de vill värva, jag st för att de är så aktivt uppsökande jämfört med andra. Mormonerna är ju också aktiva men de bearbetar ju geografiska områden, likt Jehovas, dem verkar ju inte rikta sig till någon specifik person även det är möjligt att de väljer områden eller tågstationer efter kännedom om att någon specifik finns där.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-06 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in