2017-03-05, 22:18
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag tror inte Donald Trump bryr sig ett smack om medelklassamerikanen och fattiga, hans politik kommer enbart att gynna de rikaste.
Menar du att de rikaste tvingade Trump att införa "Muslim Ban", "The Wall", jävlas med dömande makten, hylla Putin och säger till kongress att fixa Obamacare? Eller att det bara är spel för galleriet?

Det kanske har du rätt i.. Men vad fan har Arnold gjort till de rikaste att de hatar honom så mycket?
2017-03-05, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
"Medias taktik" är hur de normalt agerar, inget direkt samarbete medier emellan, mer ett arbetssätt de utvecklat under flera decennium, som Trump är van vid och vet exakt hur han ska manipulera.

Den bästa "attacken" jag sett mot Trump var när han skröt om hur stort han vann, att han hade den största voteringsvinsten sedan Reagan, och en reporter bevisade upprepade gånger hur fel han hade live under presskonferensen.

Men andra att attacker typ "Hahah det hände inte alls något i Sverige igår blabla" har inte funkat utan har istället lett till en närmare granskning av Sverige, vilket troligtvis var Trumps tanke. Ett proxyattack mot Demokraterna, att anfalla deras "favvoland". Hans "idiotiska" statements leder alltid media ditt han vill. I detta senaste fallet har jag ingen aning om vad Trumps taktik är, ens om han har någon. Jag har varit tveksam varje gång men han tycks också lyckas varje gång.

För övrigt vet jag inte om Trump kommer bli någon bra president, jag tror troligtvis han blir avsatt om några år innan hans period är slut.

Trumps tanke var att få till en närmare granskning av Sverige?

Det han gjorde fick ju honom att visa hur han försöker lura de som tror på honom. De är ju de enda han kan lura. De som vet vad han sysslar med förstår precis när han försöker peka med sitt finger bort från sig själv.

Och nu när hans paranoia är fullt utblommad så kommer han ju att komma med allt konstigare påståenden. Att Obama avlyssnat Trump Tower är bara början. Att det sitter fånar och försöker se hans beteende i ljuset av något sammansatt tankearbete är ju lustigt. Ser de inte att kejsaren är naken?
2017-03-05, 22:32
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Vad har Schumer gjort för fel, menar du?
Fel och fel, det ser ju inte bra ut för honom att en person han hjälpte ordna visum blir misstänkt för sexuella övergrepp på en 12-årig flicka.

http://www.adirondackdailyenterprise.com/news/local-news/2017/03/indian-snowshoer-charged-with-sexual-abuse/
2017-03-05, 22:38
Medlem
Det Trump bedriver är helt enkelt en helt vanlig populistisk politik som inte gynnar USA för fem öre.
Han är misstrodd av flertalet amerikaner och många i hans hans stab är politiskt okunniga, och så undra en del varför det enbart är kaos och tokpolitik som Trump ger ansiktet åt. Trump har inga lösningar, han bryr sig nog inte heller, bar han får glänsa och genom presidentskapet stärka sina företag. Att han skulle bry sig om den vanlige amerikanen är givetvis en politiks myt, han försämrar ju helt öppet villkoren för anställda och för att få råd med ännu mer kärnvapen bantar han olika myndigheter. Nu har ju Trump dessutom fullt schå med att anlägga moteld när det börjar brinna i baken. Det han anklagat Clinton och nu Obama för har ju bevisligen republikanska politiker agerat än värre avseende säkerheten. Att han inte skäms den gamle mannen. Trump verkar allt mer gaggig och gnällig.
2017-03-05, 22:41
Medlem
bernad_laws avatar
Nu har FBI-chefen Comey kommit ut och sagt att det inte har skett någon buggning, och att Trumps påstående är falskt:

Citat:
WASHINGTON — The F.B.I. director, James B. Comey, asked the Justice Department this weekend to publicly reject President Trump’s assertion that President Barack Obama ordered the tapping of Mr. Trump’s phones, senior American officials said on Sunday.
https://www.nytimes.com/2017/03/05/us/politics/trump-seeks-inquiry-into-allegations-that-obama-tapped-his-phones.html?hp=&action=click&pgtype=Homepage&click Source=story-heading&module=first-column-region&region=top-news&WT.nav=top-news&smid=tw-nytpolitics&smtyp=cur

Nu blir det allvar; om det är så att Trump bara hittat på detta kan det komma att slå tillbaks mycket hårt.
2017-03-05, 22:43
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nu har FBI-chefen Comey kommit ut och sagt att det inte har skett någon buggning, och att Trumps påstående är falskt:

https://www.nytimes.com/2017/03/05/us/politics/trump-seeks-inquiry-into-allegations-that-obama-tapped-his-phones.html?hp=&action=click&pgtype=Homepage&click Source=story-heading&module=first-column-region&region=top-news&WT.nav=top-news&smid=tw-nytpolitics&smtyp=cur

Nu blir det allvar; om det är så att Trump bara hittat på detta kan det komma att slå tillbaks mycket hårt.

Absolut, är Trumps påstående helt substanslöst kommer detta sluta illa för honom.
2017-03-05, 22:49
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Absolut, är Trumps påstående helt substanslöst kommer detta sluta illa för honom.

En annan pikant detalj är att spånskallen Roger Stone är ute och twittrar om hur han hade kontakt med Wikileaks under det att det släppte mailen i höstas, jag fattar inte om han tror att han inte kan kallas in för förhör eller om han bara är dum?

Citat:
Former Trump adviser Roger Stone claimed he has a “perfectly legal back channel” to WikiLeaks’ Julian Assange on Saturday.
http://thehill.com/homenews/322431-roger-stone-claims-legal-back-channel-to-assange

Hålet börjar bli riktigt djupt nu.
2017-03-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Menar du att de rikaste tvingade Trump att införa "Muslim Ban", "The Wall", jävlas med dömande makten, hylla Putin och säger till kongress att fixa Obamacare? Eller att det bara är spel för galleriet?

Det kanske har du rätt i.. Men vad fan har Arnold gjort till de rikaste att de hatar honom så mycket?

"Muslimban" är inget heltäckande förbud för muslimer att komma till USA , då behöver han vidta mera åtgärder som blir mer omfattande, det bör inkludera länder som Indonesien,Egypten, Saudiarabien, Marocko med flera.

Muren är röstfiske hos folk som anser att Mexikaner med flera tar jobb för amerikaner( jobb som förmodligen inte genomsnittsamerikanen vill ha på grund av dålig lön och dåliga arbetsvillkor).

När det gäller Obamacare beror utfallet på vad Trump kommer att ersätta den med.

Jag förstår inte varför Ryssland blivit så populärt i USA.s högerkretsar ,jag har nog svårt att lära om från kalla krigets dagar då Sovjetunionen var Amerikas huvudfiende i alla kategorier.
2017-03-05, 22:52
Medlem
sxephils avatar
Citat:
En annan pikant detalj är att spånskallen Roger Stone är ute och twittrar om hur han hade kontakt med Wikileaks under det att det släppte mailen i höstas, jag fattar inte om han tror att han inte kan kallas in för förhör eller om han bara är dum?

http://thehill.com/homenews/322431-roger-stone-claims-legal-back-channel-to-assange

Jag kan ärligt säga att jag höll och delvis fortfarande håller på Trump, men det verkar gå utför på riktigt nu. Nu börjar de riktiga skandalerna, inte fejk-skandalerna som msm försökt blåsa liv i hittills.
2017-03-05, 22:55
Medlem
Citat:

Har dem avlyssnat Trump eller inte?

Att Obama gett order är något vi inte kan bevisa oavsett om Trump säger det eller FBI.

Frågan är fortfarande hare dem avlyssnat Trump.
2017-03-05, 23:21
Medlem
Citat:

Det där är precis samma "non-denial denial" som tidigare. Trump påstod att det var Obama som buggade honom men det var förmodligen Loretta Lynch (fast egentligen Obama).

Edit. Jag citerade fel inlägg men orkar inte ändra. Samma författare dock.
Senast redigerad av Friherr 2017-03-05 kl. 23:33.
2017-03-05, 23:27
Medlem
Citat:

Nej, Comey har sagt att Obama inte har beordrat wiretap, inte att det aldrig existerande en wiretap på Trump. Två skilda saker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in