2017-03-05, 17:52
Medlem
Vad döljs bakom inloggningen eller
är det möjlig att komma förbi den?
http://www.noppe.se/
Citera
2017-03-05, 17:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Min mamma älskade mig för mycket och min far var för snål så jag undslapp att skickas iväg.

Docka har jag en del vänner och bekanta som växt upp på internatskolor. När det gäller gossarna från England så är det defenitivt så som jag hört och sett. Men dom kan ju alla vara bisexuella av naturen.

Fast internatskolor har väl ofta elever av bägge kön?
Citera
2017-03-05, 18:18
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad döljs bakom inloggningen eller
är det möjlig att komma förbi den?
http://www.noppe.se/

Det finns 1000 medlemmar i landet som har tillåten tillgång till insidan.

Skulle misstänka att det var något ytterst odramatiskt typ en meny och datum för olika typer av events.
Möjligtvis en och annan mingelbild på sin höjd.
Citera
2017-03-05, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast internatskolor har väl ofta elever av bägge kön?

Ja men könen är mer separerade än i en vanlig skola. Tack och lov!

Föräldrar skickar sina söner till internat för att fostra dem i manlighet och ge dem det självförtroende och de kontakter som krävs för att bli ledare i stat och näringsliv.
Citera
2017-03-05, 19:33
Bannlyst
Om det var ekonomiska problem som ledde till hans död, gör det inte det hela ännu mera pinsam att kungen var hans bästa vän? Help a brother out?
Citera
2017-03-05, 19:51
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Regeln att statschefen ska kunna stjäla, mörda etc utan att rättsligt behöva stå till svars för sina handlingar finns väl där av en anledning? Har något sådant inträffat så är det naturligtvis hemligstämplat.

Ja, och anledningen är att det blir jävligt juridiskt komplicerat för staten att åtala någon som rent teoretiskt är chef för staten. Detta kanske du kan själv förstå av titeln statschef?

Istället för att skriva ihop någon enormt komplicerad lag som bara gäller en människa är man så pass pragmatisk att man inser att en statschef som begår ett grovt brott inte är statschef så långe till.

Sen finns också det triviala som att man tycker det skulle skada mer än det ger att åtala statschefen för småbrott såsom snatteri, fortkörning, och liknande. Sådant skulle således kungen komma undan med om han ville i teorin. Ett helt normalt förfarande i alla länder och ett ickeproblem mer än för jantemänniskor.
Citera
2017-03-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Ja, och anledningen är att det blir jävligt juridiskt komplicerat för staten att åtala någon som rent teoretiskt är chef för staten. Detta kanske du kan själv förstå av titeln statschef?

Istället för att skriva ihop någon enormt komplicerad lag som bara gäller en människa är man så pass pragmatisk att man inser att en statschef som begår ett grovt brott inte är statschef så långe till.

Sen finns också det triviala som att man tycker det skulle skada mer än det ger att åtala statschefen för småbrott såsom snatteri, fortkörning, och liknande. Sådant skulle således kungen komma undan med om han ville i teorin. Ett helt normalt förfarande i alla länder och ett ickeproblem mer än för jantemänniskor.
Bra att det blev utrett. Vi kan i lugn och ro exspektera.
Citera
2017-03-05, 20:56
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Ja men könen är mer separerade än i en vanlig skola. Tack och lov!

Föräldrar skickar sina söner till internat för att fostra dem i manlighet och ge dem det självförtroende och de kontakter som krävs för att bli ledare i stat och näringsliv.

Och klä ut de yngre pojkarna i tjejkläder, runka bulle och skjuta sats på lektionerna. Konstigt nog så har de ofta en negativ styn på homosexualitet men att ha sex med en man är inget konstigt.

Om Noppe var sådan så borde skvallret ha gått.
Citera
2017-03-05, 21:02
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Intresset för tråden, har ikväll börjat mattas.

Bland många, synes den officiella förklaringen ha fått fotfäste och accepterats. Flashbacks medlemmar, skiljer sig där inte så mycket ifrån gemene man och det svenska rikssnittet.

Kanske är det, för nattsömnen säkrast så. Ifrågasättande, av officiellt fastslagna sanningar, kan för sanningssökaren få högst ohäsosamma följder.

Tack, Noppe, för allt du gav oss. När du inte längre är med oss, så känns det som att det blåser kallare, kring Karlaplan.
Citera
2017-03-05, 21:05
Medlem
Lite skumt ändå att hovet går ut med ett pressmeddelande om att prinsessan Christina, fru Magnuson, ska testa stamcellsbehandling pga sin obotliga blodcancer. (kom ut i fredags) Om det ligger något skumt bakom och herr Tosse Magnuson är inkopplad, så är det väl klart att media backar om frun är svårt sjuk. Känns som klassisk PR-strategi. Eller så är det bara en slump alltihop....
Citera
2017-03-05, 21:34
Medlem
Jag vill skriva min fundering här.

Det stod i Expressen att den siste som sett Noppe var när Noppe iklädd svart överrock gick ner till den undre våningen på klubben, där han har sitt kontor. Ingen såg honom alltså komma upp? Han kanske satt där hela natten då och inte gick iväg förrän framåt tidiga morgonen.

Finns det en utgång från kontoret där han obemärkt kan ha gått ut utan att ta den vanliga vägen ut? (Annars bör ju någon rimligen ha sett karln)

Kan det vara så att han hade besök där nere av någon/några som kanske hade ihjäl honom och som sedan bar ut honom, lastade honom i bagageluckan och sedan dumpade honom ute vid Hundudden?

En sak till som jag finner märkligt. Familjen går ut med att Noppes styvson ska ta över verksamheten. En man som Noppe måste ju rimligen ha lämnat något skriftligt över vad som ska hända med hans klubb osv om han skulle dö.

Om man som nära anhörig är i sorg efter ett oväntat dödsfall så bestämmer man väl inte sådant så jäkla snabbt? Det är väl liksom inte det första man tänker på... Tycker det tyder på att han kanske tog livet av sig ändå och lämnat avskedsbrev samt instruktioner gällande sin klubb. (Speciellt med tanke på att han blev anmäld som försvunnen och polisens snabba konstaterande om ingen misstanke om brott)
Citera
2017-03-05, 21:42
Medlem
Ja jag måste säga att ju längre tiden har gått desto mer sannolikt känns ett mord, kanske arrangerat som ett självmord. Det enda tidningarna har skrivit är att han dog och ingen vet varför, att han hittades av någon i vattnet, att polisen omedelbart uteslöt brott.

Det känns definitivt inte som en olyckshändelse, men det finns ju en del som talar emot självmord också. För det första att det inte har kommit fram något bevis för självmord, sedan att hans bil stod på Östermalm. Att han var på gott humör ända tills han försvann och att han bara försvann spårlöst.

Det känns i alla fall som att han kan ha blivit bortförd av någon och dränkt. Kanske var detta med hans hundnamn, att han dog vid Hundudden och vid en hundkyrkogård ett sätt att förnedra honom. Han var en hund och skulle dö som en hund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in