2017-03-05, 14:27
Medlem
M.Cadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Vem vet vad som döljer sig bland alla hemligstämplar? Finns det en organisation som vakar över "hönan som värper guldägg"? Ingick N i en sådan organisation och betyder hans död att en plats nu är vakant?

Frimurare.
Citera
2017-03-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Cady
Frimurare.
Hur brukar dom lösa problemet när vakanser uppstår och kanske flera aspirerar på att fylla vakuumet? Kan N's död utlösa fler liknande historier?
Citera
2017-03-05, 15:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Hur var det med Ekonomin i Noppes Club? Hört att kassan i baren på vardagarna brukade ligga en bra bit över 150 000 kronor. Helgerna mycket, mycket mer.
Andra spekulerar i att han var i konkurskäge...

Hur är det?
Citera
2017-03-05, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Hur var det med Ekonomin i Noppes Club? Hört att kassan i baren på vardagarna brukade ligga en bra bit över 150 000 kronor. Helgerna mycket, mycket mer.

Hur är det?
Kanske låter som mycket pengar för oss...men vad låg hyran och löner på?
Citera
2017-03-05, 16:41
Medlem
Citat:

Hur är det?

Det var en privatklubb där dom flesta aktiva var gubbar i Noppes ålder. Så det drogs nog inte inte in några större summor.
Citera
2017-03-05, 16:53
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:

Hur är det?

http://www.allabolag.se/5563485159/noppe-bar-restaurang-ab
Citera
2017-03-05, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Det var en privatklubb där dom flesta aktiva var gubbar i Noppes ålder. Så det drogs nog inte inte in några större summor.
Var nog 2 drinkar max per person. Noppe var väl frikostig också. Har ni kollat på hans bokföring i tråden? Han betalade väl skatt och hade inkomst?
Citera
2017-03-05, 17:07
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Man får dessa böjelser i unga år på internatskolor. De ser det inte som homosexualitet, utan bara som sex. Har de sex med en annan man/pojke så är de dessutom inte otrogna mot sina fruar.

Var Noppe lundsbergare?

Sam.Boyd, du brukar ju skriva vettigt. Har du täckning för det påståendet? Jag har själv inte gått på sådan internatskola men har en hel del vänner som har. Det där är fullständigt främmande. Vi talar Sverige på 50-60-70-talet, inte strikt katolsk grundskola på Irland runt förra sekelskiftet.

Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Vilket återigen får mig att ställa frågan:
Statschefen åtnjuter åtalsimmunitet och kan följaktligen göra vad som helst utan att riskera rättslig påföljd men kan han underteckna en fullmakt som gäller för annan person?
Vem vet vad som döljer sig bland alla hemligstämplar? Finns det en organisation som vakar över "hönan som värper guldägg"? Ingick N i en sådan organisation och betyder hans död att en plats nu är vakant?

Varför i hela friden skulle Hans Majestät göra det? Har du minsta substans i tanken eller är det helt gripet ur luften?

Kanske blev N utpressad? Beskyddarverksamhet? Det har ju kommit många människor till Sverige som ständigt känner sig kränkta överallt. Kanske var vissa subgrupper i samhället inte välkomna till hans ställe.

Har han gjort några kontroversiella uttalanden? Framför allt tänker jag på om han lyft på locket till de* man inte får prata om.

*här hade det varit bra att sätta tre parenteser men FB regler förbjuder det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin

Om kvm-priset är 5000 årligen och lokalen är 200 kvm kostar det en miljon om året i bara hyra. Lokalen är kanske större och kvm-priset kanske högre - två miljoner årligen i hyra? De omsatte 6-6,5 miljoner. 5 anställda - 2 miljoner i lönekostnader om de får 25´/månad.
Gubbtolvan genererade ytterligare 450´/år.
Citera
2017-03-05, 17:15
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Hur är det?

Det där kan väl inte stämma ändå?

200 dagar á 150´ger ju 30 miljoner i bara kontanter. Till det kommer kortbetalningar. Kan det ha varit 15.000,- dagligen i kassan? Det ger 150 drinkar per kväll á 100,-/st.
Citera
2017-03-05, 17:32
Medlem
Bokföringen på krogar är nog ofta ganska tveksam. Det gäller bara att ha en liten vinst och betala lite skatt så man inte mister alkoholtillståndet för då är man körd.

Men Noppes är väl en klubb eller förening som faller under helt andra och friare regler om jag förstår det hela rätt?
Citera
2017-03-05, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Varför i hela friden skulle Hans Majestät göra det? Har du minsta substans i tanken eller är det helt gripet ur luften?

Regeln att statschefen ska kunna stjäla, mörda etc utan att rättsligt behöva stå till svars för sina handlingar finns väl där av en anledning? Har något sådant inträffat så är det naturligtvis hemligstämplat.
Citera
2017-03-05, 17:52
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Sam.Boyd, du brukar ju skriva vettigt. Har du täckning för det påståendet? Jag har själv inte gått på sådan internatskola men har en hel del vänner som har. Det där är fullständigt främmande. Vi talar Sverige på 50-60-70-talet, inte strikt katolsk grundskola på Irland.

Min mamma älskade mig för mycket och min far var för snål så jag undslapp att skickas iväg.

Docka har jag en del vänner och bekanta som växt upp på internatskolor. När det gäller gossarna från England så är det defenitivt så som jag hört och sett. Men dom kan ju alla vara bisexuella av naturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in