2017-03-05, 10:52
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, du!
Nu är jag inte insatt i Noppes ekonomi och mående. Men det har ju framkommit i tråden att hans dåliga mående inte var en hemlighet. Ekonomin var säkert inte heller den bästa, någon har visat hur "Noppes" gick back.
Det jag reflekterade på var priset man fick betala för champagne och ostron. Under 300 kr, det är ju helt omöjligt att stället skulle generera någon som helst vinst.

Ett visst antal utvalda människor fick känna sig speciella till ett mycket lågt pris.

Uppriktigt sagt tror jag de väljer att se det på sitt sätt att han gentlemannamässigt tog sitt liv. De vill inte befatta sig med dålig ekonomi eller dåligt psykiskt mående trots att han enligt tidigare skribenter hade uttalat det väldigt tydligt. De anser att det var hans avsked den kvällen..

Jag delar din uppfattning, förstår de piken? Jag tror inte det eftersom de "hedrade" Noppe någon kväll efter. The show must go on..

Ja jag håller med.
Min erfarenhet är att väldigt välbesuttna personer - framförallt de som inte tjänat sin förmögenhet själva - ofta har en mycket snål attityd att betala för sig.
Det kan naturligtvis ha att göra med att det de äger är bunden förmögenhet och inte kapital - men samtidigt klär de sig dyrt, dyra bilar, resor etc.

Men det är som att de mår så otroligt bra av att få något "billigare" att de verkligen försöker - varje gång. Det är som de får bekräftat att de är något eller kan något om de lyckas få det billigare.

Det är ett ständigt prutande och tiggande, resonerande om att just de kan få varan billigare/gratis ihop med något annat etc.. Lilla fru Svensson däremot, som sparat ihop sina pengar i en kaffeburk, prutar aldrig!

Att vara en genuint artig, snäll, omtänksam person som ska ha dessa personer som betalande kunder/gäster kan inte ha varit lätt. Speciellt inte om de också var hans mångåriga "vänner".
Kanske därför som det var viktigt med avgiftsbelagda medlemskort. Men det är svårt att dra in något på det dessa människor konsumerar... Hur fakturerar man kungen? Om kungen får så vill fler ha...

Jag tror att dessa "vänner" som idag mår dåligt, helt enkelt har skott sig i det lilla på N.
Citera
2017-03-05, 10:58
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Förvisso har du en poäng men det är faktiskt skillnad på asiat och asiat. Om jag förstått det så var Noppes fru japanska och det är väl antagligen den högsta statusen bland asiater. En japanska flyr inte från fattigdom i sitt land och kommer inte från ett land i halvt kaos med undermåliga skolor. Japaner är ju väldigt civiliserade människor.

Hade det rört sig om en thailändska så hade naturligtvis statusen varit väldigt låg då man av goda skäl kan anta att hon i så fall gjort både det ena och det andra och kommer från usla förhållanden. (Jag är medveten om att det finns undantag men de är faktiskt få jämfört med fattiga landsortsthailändskor som hittat en farang på en gata i Pattaya.) Aje Philipsons 30 år yngre blattebrud från förorten (Bathina El-Soudi, numera Bathina Philipson) är bra mycket lägre status än en random japanska och möjligen bara snäppet bättre än en random thailändska.
Nej, hustrun till N är knappast japanska. På bilder ser hon typiskt koreansk ut.
Citera
2017-03-05, 11:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixertx
Vänstertomtar som sitter och hittar på lite av varje utan belägg. Undra om de hatar lottomiljonärer också? LoL

Intervjun jag läste var nog inget påhitt. Påståenden i tråden att han drack kan kanske vara det, men det kanske inte var så han drack sig redlös utan för att hålla humöret uppe. Är väl rätt vanligt i restaurangbranschen att avsluta passet med ett par glas vin annars.
Citera
2017-03-05, 11:07
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Nej, hustrun till N är knappast japanska. På bilder ser hon typiskt koreansk ut.
Häng med i tråden om du ska svara, uppgiften om att hon har japanskt ursprung har korrigerats efter att jag postade det där inlägget!
Senast redigerad av Fnissturken 2017-03-05 kl. 12:02.
Citera
2017-03-05, 11:09
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Nu vände han blad och jag med. Orkar inte diskutera om kungen knullade runt med Hedenmark eller ej. Här var frågan om Noppe precis som Tosse kunde varit förtjust i marockanska sexsäljare? Det är inte så att man kan se utanpå om någon har den böjelsen.

Man får dessa böjelser i unga år på internatskolor. De ser det inte som homosexualitet, utan bara som sex. Har de sex med en annan man/pojke så är de dessutom inte otrogna mot sina fruar.

Var Noppe lundsbergare?
Citera
2017-03-05, 11:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja jag håller med.
Min erfarenhet är att väldigt välbesuttna personer - framförallt de som inte tjänat sin förmögenhet själva - ofta har en mycket snål attityd att betala för sig.
Det kan naturligtvis ha att göra med att det de äger är bunden förmögenhet och inte kapital - men samtidigt klär de sig dyrt, dyra bilar, resor etc.

Men det är som att de mår så otroligt bra av att få något "billigare" att de verkligen försöker - varje gång. Det är som de får bekräftat att de är något eller kan något om de lyckas få det billigare.

Det är ett ständigt prutande och tiggande, resonerande om att just de kan få varan billigare/gratis ihop med något annat etc.. Lilla fru Svensson däremot, som sparat ihop sina pengar i en kaffeburk, prutar aldrig!

Att vara en genuint artig, snäll, omtänksam person som ska ha dessa personer som betalande kunder/gäster kan inte ha varit lätt. Speciellt inte om de också var hans mångåriga "vänner".
Kanske därför som det var viktigt med avgiftsbelagda medlemskort. Men det är svårt att dra in något på det dessa människor konsumerar... Hur fakturerar man kungen? Om kungen får så vill fler ha...

Jag tror att dessa "vänner" som idag mår dåligt, helt enkelt har skott sig i det lilla på N.

Det kan vara sådana som tjänat sin förmögenhet själv också. Hade en klasskompis vars mor hade en inredningsbutik och hon berättade att det typiskt var de som man skulle anta hade råd som kom och lämnade tillbaka dukar, gardiner m. m. fast det klart syntes att det var använt.

Men som du skriver, han kanske inte hade läggning att vara företagare fast han skulle varit en bra manager som anställd sådan. Men i något decennium har det väl varit så att man skulle vara egen företagare.
Citera
2017-03-05, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, men det var säkert därför han valde det tillvägagångssättet han gjorde. Hade han tagit en överdos hemma skulle familjen hitta honom. Skulle han gjort det någonstans i naturen skulle en motionär eller hundägare hitta honom. Dessutom skulle ryktet dessutom gå att han (miss)brukade droger.

Likadant med hängning. Den som skulle hitta honom skulle aldrig glömma synen, då valde han bort detta.
Det han faktiskt gjorde nu var det skonsammaste han kunde han göra. Eftersom han hittades i vattnet blir automatiskt räddningstjänsten inkopplade. De har sett döda människor förut och de är proffs på att hantera situationen, så man kan faktiskt säga att han in i det sista tänkte på att ingen skulle må psykiskt dåligt av att påträffa hans döda kropp.

"Eftersom han hittades i vattnet blir automatiskt räddningstjänsten inkopplade. De har sett döda människor förut och de är proffs på att hantera situationen, så man kan faktiskt säga att han in i det sista tänkte på att ingen skulle må psykiskt dåligt av att påträffa hans döda kropp."

Innan räddningstjänsten kopplas in, hinner mycket hända. Det är ju inte räddningstjänsten som hittar kroppen. Hur mår hundägaren som hittade Noppe, idag? Tänk om någon hade simmat i Värtan och dykt på hans kropp...Ingen skulle vilja krocka med ett lik i vattnet.
Noppe, Sveriges finaste gentleman, skulle inte ha riskerat tillse annan smärta.

Känner verkligen stor sorg över hans bortgång.
Och en hel del avsky mot de av hans vänner som visste att han mådde dåligt men inte verkar ha gjort annat, än sippat på Noppes champagne.

Hoppas Noppes fru var och är snäll. Hon ser ganska hård och otrevlig ut.
Inga varma "Noppe leenden" där inte.
Klubben ska genast drivas vidare...men kommer att sakna dess viktiga signum, värme och leende.
Citera
2017-03-05, 11:44
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnelito
"Eftersom han hittades i vattnet blir automatiskt räddningstjänsten inkopplade. De har sett döda människor förut och de är proffs på att hantera situationen, så man kan faktiskt säga att han in i det sista tänkte på att ingen skulle må psykiskt dåligt av att påträffa hans döda kropp."

Innan räddningstjänsten kopplas in, hinner mycket hända. Det är ju inte räddningstjänsten som hittar kroppen. Hur mår hundägaren som hittade Noppe, idag? Tänk om någon hade simmat i Värtan och dykt på hans kropp...Ingen skulle vilja krocka med ett lik i vattnet.
Noppe, Sveriges finaste gentleman, skulle inte ha riskerat tillse annan smärta.

Känner verkligen stor sorg över hans bortgång.
Och en hel del avsky mot de av hans vänner som visste att han mådde dåligt men inte verkar ha gjort annat, än sippat på Noppes champagne.

Hoppas Noppes fru var och är snäll. Hon ser ganska hård och otrevlig ut.
Inga varma "Noppe leenden" där inte.
Klubben ska genast drivas vidare...men kommer att sakna dess viktiga signum, värme och leende.
Å andra sidan kanske Leonard konstnär är bättre på att driva klubb än att kladda som ett barn på duk. Titta på hans konst och ni får ett gott skratt!
Citera
2017-03-05, 12:16
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Å andra sidan kanske Leonard konstnär är bättre på att driva klubb än att kladda som ett barn på duk. Titta på hans konst och ni får ett gott skratt!

Tycker inte det var så farligt. En del kändes nästan lite Miró. Skulle kunna tänka mig ett par av tavlorna hemma faktiskt. Figurativ konst känns rätt överspelat när vi har kameror.

Hellre hans konst än Fransk fyr i storm

Om du inte gillar tavlorna så gläds åt att de åtminstone inte är målade med mensblod. Det räcker ganska långt idag.
Citera
2017-03-05, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Varför skulle det krävas nerver av stål för att våga ta en kvällspromenad där Noppe var? Jag har själv gått hundratals promenader med min lilla hund där och jag har svårt att tänka mig någon plats inom tullarna där det känns mindre troligt att råka ut för ett brott.

Har du inte sett alla Spetsnaz och Navy Seals som kliver iland från ubåtar i området?
Antagligen bevittnade han hemlig spionverksamhet, givetvis lägger Must ut rökridåer om "olyckshändelse".
Senast redigerad av Wal1berg 2017-03-05 kl. 12:25. Anledning: rättning
Citera
2017-03-05, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Varför skulle det krävas nerver av stål för att våga ta en kvällspromenad där Noppe var? Jag har själv gått hundratals promenader med min lilla hund där och jag har svårt att tänka mig någon plats inom tullarna där det känns mindre troligt att råka ut för ett brott.

Området är ingen farlig plats, inte alls. Men den är perfekt ställe i Östermalm, att ha nattliga möten, där man gör upp "affärer", som inte tål dagsljus.
Citera
2017-03-05, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Området är ingen farlig plats, inte alls. Men den är perfekt ställe i Östermalm, att ha nattliga möten, där man gör upp "affärer", som inte tål dagsljus.

De flesta av dom "affärerna" brukar ske mellan män och kvinnor.
Senast redigerad av Wal1berg 2017-03-05 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in