Citat:
Ursprungligen postat av
Externalist
Hur känns det för dom som var inbjudna till ostronkalaset när värden under pågående fest går och dränker sig vid en hundbegravningsplats? Förstår dom piken?
Ja, du!
Nu är jag inte insatt i Noppes ekonomi och mående. Men det har ju framkommit i tråden att hans dåliga mående inte var en hemlighet. Ekonomin var säkert inte heller den bästa, någon har visat hur "Noppes" gick back.
Det jag reflekterade på var priset man fick betala för champagne och ostron. Under 300 kr, det är ju helt omöjligt att stället skulle generera någon som helst vinst.
Ett visst antal utvalda människor fick känna sig speciella till ett mycket lågt pris.
Uppriktigt sagt tror jag de väljer att se det på sitt sätt att han gentlemannamässigt tog sitt liv. De vill inte befatta sig med dålig ekonomi eller dåligt psykiskt mående trots att han enligt tidigare skribenter hade uttalat det väldigt tydligt. De anser att det var hans avsked den kvällen..
Jag delar din uppfattning, förstår de piken? Jag tror inte det eftersom de "hedrade" Noppe någon kväll efter. The show must go on..