2017-03-05, 09:32
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RainbowChild
Kan ju ha varit hjärtattack och så har han drattat i vattnet i samband med det. Självmord låter inte så troligt

Herregud, har du ens läst tråden?
Citera
2017-03-05, 09:46
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kungen är i alla fall oskyldig, han är synlig i publiken på skid-vm.

Alltså om nu kungen ville få bort Noppe tror du då att han själv skulle utföra jobbet?

Att han ser till att vara synlig på skid-vm är ju ett bra alibi. Extra bra blir det ju då han alltid brukar vara på skid-vm.
Citera
2017-03-05, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
... så man kan faktiskt säga att han in i det sista tänkte på att ingen skulle må psykiskt dåligt av att påträffa hans döda kropp.

Hur känns det för dom som var inbjudna till ostronkalaset när värden under pågående fest går och dränker sig vid en hundbegravningsplats? Förstår dom piken?
Citera
2017-03-05, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Varför skulle det krävas nerver av stål för att våga ta en kvällspromenad där Noppe var? Jag har själv gått hundratals promenader med min lilla hund där och jag har svårt att tänka mig någon plats inom tullarna där det känns mindre troligt att råka ut för ett brott.

Mörkt, råkyla, fuktigt. Igår kväll var vädret också sådant och jag skulle då inte vilja lämna stugvärmen för att ge mig dit. Att N avviker från ostronfesten i goda vänners lag och istället frivilligt ger sig dit ut tyder på att han hade starka nerver, tycker jag.
Citera
2017-03-05, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Hur känns det för dom som var inbjudna till ostronkalaset när värden under pågående fest går och dränker sig vid en hundbegravningsplats? Förstår dom piken?

Ja så många vänner som nu talar sig varmt om hur underbar han var men ingen kom till undsättning om vi nu utgår ifrån att det skulle vara ett självmord.

Jag fastnar för små detaljer som att vittnen under kvällen säger att han såg pressad ut. Att hans passerkort inte fungerade så han var tvungen att ta sig in med nycklar.

Ett magnetkort kan naturligtvis bli avmagnetiserat men det kan också bli manuellt inaktiverat. Man håller öppet som vanligt trots ägarens tragiska bortgång. Redan dagen efter aviserar man att allt är som vanligt, styvsonen tar över.

Var han inte längre önskvärd på sin egen krog?
Citera
2017-03-05, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Man kanske fann att din smak för sadistisk barnsex inte var lika uttalad som ditt "vittne" först trodde?

Skämtar du?
Drunkning är det absolut skönaste sättet man kan dö på.

Bull, enligt en professor i rättsmedicin är det rätt smärtsamt.Kroppen vill göra sig av med vattnet genom kräkningar. Dessa blir ofta så våldsamma att magmunnen spricker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Hur kan man i så fall vara så övertygad innan man faställt dödsorsaken. Ett brev kan ju vem som skriva och kan ju knappast vara ett avgörande bevis timmar efter att man hittar en kropp. De måste inledningsvis ha sagt att det i nuläget inte misstänker något brott. Kan ju komma att ändras.

Läser om de ekonomiska spekulationerna i tråden men kan inte se vad ett självmord skulle göra "för nytta" Finns livförsäkring så upphör de flesta vid fyllda 70 år. Noppe var 69 år. Vid självmord betalas det väl knappast ut alls. Om skulder skulle uppkommit i bolaget så finns det ju fortfarande kvar. Det finns ju flera personer i styrelsen som uppbär ansvar om det nu skulle föreligga något märkligt i det avseendet.

Men så klart Gubbtolvan hjälper varandra ekonomiskt. Vad annars. De fick ju ihop 500 000 tillsammans ihop till Daniel Webb och Milan Sevo.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14925030.ab

"Aftonbladet har tidigare publicerat den faktura som kunga*vännerna betalade* Daniel Webb och hans *kompanjon Milan Sevo för uppdraget: 500 000 kronor."

Mannen som nämns i Aftonbladet tros ligga bakom bilderna, äkta eller falska, det var frågan om. Det var han som skaffade kaffeflickorna till Milles club. Det sägs i ryktesväg att han äger en lägenhet i Övfre Östermalm, som Noppe skulle ha betalat för. Sant ellet falskt vem vet...
Citera
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist

Ja, du!
Nu är jag inte insatt i Noppes ekonomi och mående. Men det har ju framkommit i tråden att hans dåliga mående inte var en hemlighet. Ekonomin var säkert inte heller den bästa, någon har visat hur "Noppes" gick back.
Det jag reflekterade på var priset man fick betala för champagne och ostron. Under 300 kr, det är ju helt omöjligt att stället skulle generera någon som helst vinst.

Ett visst antal utvalda människor fick känna sig speciella till ett mycket lågt pris.

Uppriktigt sagt tror jag de väljer att se det på sitt sätt att han gentlemannamässigt tog sitt liv. De vill inte befatta sig med dålig ekonomi eller dåligt psykiskt mående trots att han enligt tidigare skribenter hade uttalat det väldigt tydligt. De anser att det var hans avsked den kvällen..

Jag delar din uppfattning, förstår de piken? Jag tror inte det eftersom de "hedrade" Noppe någon kväll efter. The show must go on..
Citera
2017-03-05, 10:25
Medlem
eight8t8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissaren
Känns ju ändå som att det låg en skandal bakom hörnet. I Expressens "tv-inslag" hade ju tydligen Noppe ett 2 timmar långt möte med en PR-konsult dagen innan han dog. What is that about annars?

Jag kan tänka mig att han lade upp planerna för en fortsättning på Noppes utan honom.
Utan att avslöja sin verkliga agenda för PR-mannen kan han ha planerat för en framtid som snabbt infann sig.
Är förresten styvsonen Leonard Johansson konstnären med samma namn, bosatt i London?
http://www.leonard-johansson.se
Citera
2017-03-05, 10:43
Medlem
Man behöver inte ha ett svagt hjärta eller vara sjuk på något sätt alls för att stryka med i kallt vatten. Man kan få så kallat, Lungfrys.

Druttar man i iskallt vatten händer det ofta att lungor och muskler direkt låser sig i kramp av chocken. Man får då inte in luft i lungorna och förlorar all flytkraft. Man har också mycket kläder på sig på vintern. Kombinationen av att inte få in luft i lungorna och tyngden av de blöta kläderna gör att man sjunker under ytan och drunknar.

Därför är det lika farligt att trilla i sjön på vintern om du är 25 år gammal och vältränad. Skulle tippa att det är det som drabbade den gode Noppe, snarare än hjärtattack.
Citera
2017-03-05, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eight8t8
Jag kan tänka mig att han lade upp planerna för en fortsättning på Noppes utan honom.
Utan att avslöja sin verkliga agenda för PR-mannen kan han ha planerat för en framtid som snabbt infann sig.
Är förresten styvsonen Leonard Johansson konstnären med samma namn, bosatt i London?
http://www.leonard-johansson.se

Ja, det är han. Så han får väl flytta hem från London nu ...
Citera
2017-03-05, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rivercrow
Man behöver inte ha ett svagt hjärta eller vara sjuk på något sätt alls för att stryka med i kallt vatten. Man kan få så kallat, Lungfrys.

Druttar man i iskallt vatten händer det ofta att lungor och muskler direkt låser sig i kramp av chocken. Man får då inte in luft i lungorna och förlorar all flytkraft. Man har också mycket kläder på sig på vintern. Kombinationen av att inte få in luft i lungorna och tyngden av de blöta kläderna gör att man sjunker under ytan och drunknar.

Därför är det lika farligt att trilla i sjön på vintern om du är 25 år gammal och vältränad. Skulle tippa att det är det som drabbade den gode Noppe, snarare än hjärtattack.

Men här handlade det inte om att han "druttade" i, det som hände var ingen olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in