2017-03-05, 06:42
Medlem
Vedträs avatar
Äldre män, som får en jobbig diagnos, utgör en större del av självmordstatistiken. Därmed inte sagt att det är så. Om det nu är en olycka - och ingen såg det - tycker jag det är lite konstigt att man avskriver brott direkt.
Citera
2017-03-05, 07:41
Medlem
Vikingablod76s avatar
Ja det är inte ovanligt med prostatacancer i den åldern och då är det många som tar livet av sig. Det är annars en seg och plågosam process.
Citera
2017-03-05, 07:48
Medlem
Känns ju ändå som att det låg en skandal bakom hörnet. I Expressens "tv-inslag" hade ju tydligen Noppe ett 2 timmar långt möte med en PR-konsult dagen innan han dog. What is that about annars?
Citera
2017-03-05, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Om man ska ta livet av sig så går ingen och dränker sig i iskallt vatten. I dom kretsarna skulle det vara smidigare att beställa hem en överdos av något slag och just missbruk kan göra en människa deprimerad. Hela Östermalm drösar av narkomaner som har stora problem med sitt missbruk. Bara ett halvår sen som ett par langare åkte dig och hade just sån här kundkrets. Dricker man för mycket champagne sätter det sig också på psyket till slut.

Grannen vid Odenplan (också med fint familjenamn) hittades i extralägenheten och fördes till sjukhus - överdosen hann inte hjälpa honom. Nästa gång låste han 7-tillhållarlåset inifrån och hängde sig - då lyckades han.

(släktingen som torde ha hoppat från Västerbron så här års lyckades också - hittades först framåt sommaren bortåt Grand hotell).
Citera
2017-03-05, 08:19
Medlem
Polisen verkar vara övertygad om att det inte ligger något brott bakom dödsfallet, vilket torde tyda på att det finns bevis för att det var självmord, som ett brev e.dyl.
Citera
2017-03-05, 08:37
Medlem
Bellapellas avatar
Bouppteckningen efter Noppe blir offentlig (liksom alla bouppteckningar).
Citera
2017-03-05, 08:42
Medlem
Noppe var en Gentleman, en av de sista, i Sverige.
Med honom, dog hoppet om att han genom sitt sätt att vara, även i framtiden skulle inspirera och lära även andra, om gentlemannaskap.
Jag tror inte att han tog livet av sig själv. Det gjorde andra.
Noppe var för mycket gentleman för detta.
En gentleman skulle inte riskera att mentalt skada andra, som ev skulle hitta hans kropp efter döden.
Om han mådde dåligt, var fanns alla hans vänner? Hjälpte de honom, genom att skåla i hans champagne?

Sverige har blivit stort fattigare.
Men himlen har fått en god rikedom mer.
Citera
2017-03-05, 08:52
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissaren
Känns ju ändå som att det låg en skandal bakom hörnet. I Expressens "tv-inslag" hade ju tydligen Noppe ett 2 timmar långt möte med en PR-konsult dagen innan han dog. What is that about annars?
Ja en smaskig knullskandal vore ju toppen, hoppas knugen också är inblandad i så fall.
Citera
2017-03-05, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bailey
Polisen verkar vara övertygad om att det inte ligger något brott bakom dödsfallet, vilket torde tyda på att det finns bevis för att det var självmord, som ett brev e.dyl.

Hur kan man i så fall vara så övertygad innan man faställt dödsorsaken. Ett brev kan ju vem som skriva och kan ju knappast vara ett avgörande bevis timmar efter att man hittar en kropp. De måste inledningsvis ha sagt att det i nuläget inte misstänker något brott. Kan ju komma att ändras.

Läser om de ekonomiska spekulationerna i tråden men kan inte se vad ett självmord skulle göra "för nytta" Finns livförsäkring så upphör de flesta vid fyllda 70 år. Noppe var 69 år. Vid självmord betalas det väl knappast ut alls. Om skulder skulle uppkommit i bolaget så finns det ju fortfarande kvar. Det finns ju flera personer i styrelsen som uppbär ansvar om det nu skulle föreligga något märkligt i det avseendet.
Citera
2017-03-05, 09:05
Medlem
D.B-Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Jag har ju den uppfattningen att riktiga män skjuter sig själva. En adelsman tillika en av Hans Majestäts vänner gå och dränka sig i ett "grisigt dike" - nej, det tror jag inte på.

Saknar han tillgång till vapen eller inte önskar göra det hemma så tar han väl in på hotell.

Skulle jag ta livet av mig skulle jag skjuta mig i huvudet och se till att kroppen föll ner i vatten. Alla självmordsförsök riskerar ju att misslyckas, och vem vill bli en grönsak på vårdavdelning 53?
Nä, skott i huvudet och huvudvärken är borta, en eventuellt överlevande zombie drunknar sedan och släktingarnas huvudvärk är också borta.
Citera
2017-03-05, 09:11
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnelito
Noppe var en Gentleman, en av de sista, i Sverige.
Med honom, dog hoppet om att han genom sitt sätt att vara, även i framtiden skulle inspirera och lära även andra, om gentlemannaskap.
Jag tror inte att han tog livet av sig själv. Det gjorde andra.
Noppe var för mycket gentleman för detta.
En gentleman skulle inte riskera att mentalt skada andra, som ev skulle hitta hans kropp efter döden.
Om han mådde dåligt, var fanns alla hans vänner? Hjälpte de honom, genom att skåla i hans champagne?

Sverige har blivit stort fattigare.
Men himlen har fått en god rikedom mer.

Nej, men det var säkert därför han valde det tillvägagångssättet han gjorde. Hade han tagit en överdos hemma skulle familjen hitta honom. Skulle han gjort det någonstans i naturen skulle en motionär eller hundägare hitta honom. Dessutom skulle ryktet dessutom gå att han (miss)brukade droger.

Likadant med hängning. Den som skulle hitta honom skulle aldrig glömma synen, då valde han bort detta.
Det han faktiskt gjorde nu var det skonsammaste han kunde han göra. Eftersom han hittades i vattnet blir automatiskt räddningstjänsten inkopplade. De har sett döda människor förut och de är proffs på att hantera situationen, så man kan faktiskt säga att han in i det sista tänkte på att ingen skulle må psykiskt dåligt av att påträffa hans döda kropp.
Citera
2017-03-05, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Även om han åkte bil så tyder det på nerver av stål, just nu är det liknande väder, tror väldigt få skulle våga åka dit helt solo.

Varför skulle det krävas nerver av stål för att våga ta en kvällspromenad där Noppe var? Jag har själv gått hundratals promenader med min lilla hund där och jag har svårt att tänka mig någon plats inom tullarna där det känns mindre troligt att råka ut för ett brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in