2017-03-05, 01:08
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Hans koreanska fru är ett IT-geni med eget framgångsrikt företag alternativt hög chefsposition, kommer inte ihåg vilket.

Hon arbetade som säljare. De träffades på NK när hon stod i kassan och hjälpte honom med ett köp.
Citera
2017-03-05, 01:09
Medlem
Till en början var jag övertygad om att det måste handla om en olycka. Men ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att så inte kan vara fallet.
Då återstår tre alternativ;
* Hastigt sjukdomsfall
* Självmord
* Mord

Hastigt sjukdomsfall
låter mindre troligt. Varför skulle han lämna sin egen tillställning, åka ut på Djurgården och bli hastigt sjuk, för att drutta i plurret och dö? Nej, det låter inte troligt.
Självmord är inte heller mitt främsta alternativ. Varför skulle han lämna mitt i pågående festligheter för att ta livet av sig? Det är ju sämsta tänkbara tillfället. Vill man verkligen ta livet av sig, så väntar man väl till ett mer "osynligt" tillfälle. Man väljer väl inte en situation där man blir saknad direkt.
Mord... Jag vet inte varför han skulle ha mördats eller vem som skulle ha gjort det, men det känns ändå som det minst otroliga alternativet. För de anhörigas skull hoppas jag dock att svaret är något mindre dramatiskt.
Senast redigerad av DilsNacke 2017-03-05 kl. 01:12.
Citera
2017-03-05, 01:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Hon arbetade som säljare. De träffades på NK när hon stod i kassan och hjälpte honom med ett köp.

Är det säkert? Har för mig att jag läst någonstans att hon var IT-chef men det kanske var en överklasslögn.
Citera
2017-03-05, 01:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Om det går så här lättvindigt till och att en drunkning mitt i vintern betraktas som ett självmord borde många vara oroliga. Gå inte med en vän till stranden ifall du är osäker på om han är en sådan. Om nu vissa som till och med skriver här är så noga med att poängtera att han var självmordsbenägen så borde väl ingen ur denna stora bekantskapskrets lämnat honom ur sikte. Den här Noppe må vara en otroligt god och naiv person eller också en djävul som ingen saknar. Nästan så man önskar att CG den sextonde bestämde sig för att ta ett dopp eller begå självmord mitt i vintern. Vilken utredning det skulle bli och varenda andetag inklusive nageltrång skulle stå i all media och eter som finns att uppnå.

Nu är Noppe ingen som jag ens ägnat en tanke genom åren och inte heller saknad men nog fan behövs en utredning för vår egen säkerhets skull. Märkligast är ändå kommentarerna här som är så övertygade om att han gick och dränkte sig. Vill se när Noppes mördare fälls så småningom och att det blir i denna tråd. Den som ens antyder att han tog livet av sig på detta vis ser jag som mer eller mindre misstänkt. Hallå polisen, dags att jobba lite nu!!!

Jag kände inte heller honom och har ingen specifik uppfattning om honom men han är i den åldern när diverse krämpor börjar ge sig till känna som kan vara mycket jobbigt även för tämligen okända men som har ett väldigt socialt liv, eller att de har intressen som kräver någon hyfsad fysisk förmåga att utöva. Jakt och dylikt. Och läkare kanske vill dra in körkort och vapenlicenser.
Citera
2017-03-05, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Till en början var jag övertygad om att det måste handla om en olycka. Men ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att så inte kan vara fallet.
* Hastigt sjukdomsfall
* Självmord
* Mord

Hastigt sjukdomsfall
låter mindre troligt. Varför skulle han lämna sin egen tillställning, åka ut på Djurgården och bli hastigt sjuk, för att drutta i plurret och dö? Nej, det låter inte troligt.
Självmord är inte heller mitt främsta alternativ. Varför skulle han lämna mitt i pågående festligheter för att ta livet av sig? Det är ju sämsta tänkbara tillfället. Vill man verkligen ta livet av sig, så väntar man väl till ett mer "osynligt" tillfälle. Man väljer väl inte en situation där man blir saknad direkt.
Mord... Jag vet inte varför han skulle ha mördats eller vem som skulle ha gjort det, men det känns ändå som det minst otroliga alternativet. För de anhörigas skull hoppas jag dock att svaret är något mindre dramatiskt.
I dom där kretsarna är mord inte alls något konstigt. Makt, sex och pengar är dom vanligaste orsakerna och han har väl hela paketet. Tror inte den vackra frun var speciellt intresserad av hans kropp och med droger och skit så kan andra böjelser träda fram vilket kostar några kronor. Jag hoppas verkligen att detta inte läggs till högen och att dom bränner karln. Verkligen läskigt om ingen utredning görs men jag hoppas och tror att sån pågår. Gäller oavsett vem det är för allas säkerhet.
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-03-05 kl. 01:23.
Citera
2017-03-05, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Man kan ju hoppas att det finns livförsäkringar och annat som ifrågasättes och ber dom gräva upp liket även i detta fall då det blir tvister. Om det fanns någon som verkligen tyckte om denna Noppe så borde det ge ett resultat i slutändan vem som tog livet på karln. Kan ju också vara så vilket jag verkligen hoppas att det utreds i tysthet. Vore overkligt annars om någon gick på detta.

Jovisst kan det hända att en utredning pågår på ett djupare plan än polisen uppger. Man kan väl hoppas det i alla fall.
Citera
2017-03-05, 01:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Även om man skulle ha stora skulder så är det ganska drastiskt att ta livet av sig, allt går ju att ordna på något sätt. Hans vänner skulle säkert hjälpa honom hällre än att se sin vänn död.
Men det här har pågått under hela Noppes vuxna liv. Arvet fuckades upp vad jag vet
Klubben var tolvans ide för att hjälpa till.
Han får nåt o göra. Tolvan får ett eget viprum mitt i smeten. Dom med speciella kort har haft 24 timmars access.
Q
R.I.P Noppe din gamla spjuver du servade massa skitfolk med glatt lynne
Du gick back för att du ville att alla skulle ha så trevligt som möjligt. Du bjöd på mkt. O varje bokslut var en katastrof.

Anyways. Noppe var en svensk hjälte och ville alla människors väl. Han var för snäll
Citera
2017-03-05, 01:20
Medlem
För varje kommentar som kommer med krämpor och annat skit blir misstänksamheten stor. Om man inte ens är nyfiken och intresserad på riktigt varför karln dog så blir det ännu märkligare med dessa gissningar. Om man helt plötsligt börjar få lite ont i ryggen av ålderdom på 69 år så går man och dränker sig i närmsta sjö? Hoppas att polisen får fast mördaren för rättssäkerheten i Sverige.
Citera
2017-03-05, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
* Hastigt sjukdomsfall
* Självmord
* Mord

Hastigt sjukdomsfall

Håller helt med dig.Tror exakt likadant och trodde på Olycka först.
Alla omständigheter gör ju att både olycka och självmord går bort.
Citera
2017-03-05, 01:25
Medlem
Noppe var pank end of history.
Citera
2017-03-05, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Men det här har pågått under hela Noppes vuxna liv. Arvet fuckades upp vad jag vet
Klubben var tolvans ide för att hjälpa till.
Han får nåt o göra. Tolvan får ett eget viprum mitt i smeten. Dom med speciella kort har haft 24 timmars access.
Q
R.I.P Noppe din gamla spjuver du servade massa skitfolk med glatt lynne
Du gick back för att du ville att alla skulle ha så trevligt som möjligt. Du bjöd på mkt. O varje bokslut var en katastrof.

Anyways. Noppe var en svensk hjälte och ville alla människors väl. Han var för snäll

Ja det är väl lite av det intryck jag får av honom. Långt ifrån alla har förmåga att vara framgångsrika entrepenörer även om de är kunniga och duktiga på det de gör. Aje exempelvis lever väl på royalties på värden hans föräldrar skapat.
Citera
2017-03-05, 01:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Noppe var pank end of history.

Lite mer än så kan du nog bidra med. Källa, bevis, hårda fakta, kom igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in