2017-03-05, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Det kan diskuteras. Om Noppe hade skulder eller belånat lägenheten så kan det mycket väl vara så att han hade likvidetsproblem. Det är inte första gången adelsmän tar livet av sig pga ekonomin.

*Fortfarande spekulationer från min sida*

Ja han släckte lampan i god tid kanske, inna misären började komma ifatt honom.
Av reaktioner av hans (s.k) vänner så verkar händelsen inte så oväntad hellet.
Citera
2017-03-05, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thundergod
Det är väl helt uppenbart att det handlar om självmord. Allt annat kan uteslutas.
Anmäld försvunnen efter bara några timmar
Polisen svarar på anmälan uppenbarligen = det finns direkt misstankar om orsaken till försvinnandet
Misstanke om brott avskriven direkt = avskedsbrev eller andra bevis hittade, kanske redan när försvinnandet anmäldes
Sättet pressen skriver, tragiska dödsfallet etc.. inte ett ord om olycka. Expressen skriver att dödsfallet Var oväntat för "många" dvs inte "alla", "samtliga" eller andra formuleringar som skulle visat att dödsfallet kom som en blixt från klar himmel, mm mm.

Säkerligen har han mått dåligt/varit pressad under en tid. Sanningen kryper nog fram så småningom.

Även här i tråden har det sagts att de som kände honom väl inte är förvånade över självmord. N förefaller av omständigheterna tvingats leva sitt liv i en gyllene bur. Släpp fångarna loss det är vår!
Citera
2017-03-05, 00:42
Medlem
olasvenssons avatar
Han drack hejdlöst.
Citera
2017-03-05, 00:42
Medlem
DenKorruptas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Nej, det var han som drunknade på en meters djup och kallas Arbogafallet. Nu är ju flera häktade och det tog ett par år. Jag tror inte att det här fallet är löst med Noppe och frågan är vem som får polisen att inte utreda noggrannare? Kungahus, medlemsklubbar, eliten, domstolar och drama som heter duga runt Noppe och även droger vilket skulle vara ett under annars. Varför börjar du dra upp det där gamla fallet?

Börjar bli gammal och gaggig själv du vet och har intresserat mej en del för alla pissjournalister som sprang på hans krog - för att senare återfinnas i typ lekprogram som "Let´s Dance".
Tur för dessa "kära" kroggäster att "styvsonen" tar över nu.
Jag undrar också hur Noppes bästis "Kicken" passar in i denna märkliga härva. Finns det någon länk om "Arbogafallet"? Saker och ting även här på Flashback tenderar ju att "försvinna" i arkiv X -eller också är jag för virrig för att hitta dem.
Citera
2017-03-05, 00:49
Medlem
Nåt man vill veta är ju när Noppe hamnade i vattnet?
Var han död redan på tisdagen eller befann han sig nånstans under natten för att dö på onsdagen?
Citera
2017-03-05, 00:49
Medlem
DenKorruptas avatar
Citat:
Skulle vara intressant att veta hur utredningen varit om det vore kungen själv som gick ner och dränkte sig i en sjö? Hade Noppe ens en båt där? Kände han dom i bostadsrättsföreningen? Djävla korrupt land och det borde skrämma dom flesta. Nu verkar det som att Noppes f.d vänner anser att tråden spårar ur när den i själva verket börjar vakna till.

Hahaha! Jadu, antar att han åkt Finlandsfärja med frugan? Blir spännande att se hur "Hänt i veckan" ska hantera det. Fick Kungen ens leka med Noppe officiellt? Eller det kanske bara var bara Lettström som fick kalla handen av Kungahuset?
Citera
2017-03-05, 00:52
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Vad jag förstått så kommer hans fru ursprungligen från Korea och har tidigare varit gift med en annan framstående svensk. Frun har också varit en affärskvinna, som bland annat tidigare varit verksam som chef på NK och senare bl. a bedrivit verksamhet inom Noppes företag med heminredning m.m.

Såå pinsamt med alla förlegade kommentarer och inställningar om personer som har ursprung från Asien. Om ni inte har möjlighet att själva resa runt i världen och se hur världen ser ut kan jag rekommendera att ni uppdaterar era fördomsfulla åsikter och läser på lite ehh?!

Jag vet inte var hon kommer ifrån men jag vill minnas att det var hon som arbetade på Ralph Lauren på NK på 90-talet. Jag handlade ofta där och tyckte hon var söt som attans. Jag var för blyg för att komma till skott och när jag sedan läste att hon gängade ihop sig med "Noppe" var jag glad att jag inte gjort slag i saken.

Jag uppfattade henne som professionell och kunnig.

Citat:
Ursprungligen postat av D.B-Cooper
Om nu polisen inte misstänker brott, och han efterlyses och hittas väldigt snart efter att han sågs senast, tyder väl det på självmord om något. Han har sagt att han ska göra det (tex via telefon) och sen gjort det. Kan tänka mig väldigt naturliga orsaker. Tex obotlig elakartad tumör som har börjat smärta mer än man orkar med. Tror han funderat på det ett tag och sen skridit till verket. Eftersom han inte hade några barn är beslutet inte så svårt.

Jag har ju den uppfattningen att riktiga män skjuter sig själva. En adelsman tillika en av Hans Majestäts vänner gå och dränka sig i ett "grisigt dike" - nej, det tror jag inte på.

Saknar han tillgång till vapen eller inte önskar göra det hemma så tar han väl in på hotell.

Citat:
Nu är det så att redan i skolan kunde man läsa om hur perversa kungahuset var på grund av ett förmodligen konstlat liv. Även inom adeln och herresäten ingick sådant. Noppe känns inte rätt namn på en vuxen karl utan mer åt pedofilihållet?

Sansa dig lite. Det florerar väl inga rykten om att Noppe skulle varit varken pedofil eller homofil. Då ligger ju Tosse väsentligt värre till och den fan är ju gift med Hans Majestäts syster - en prinsessa! Han borde ju spärras in! Om de har familjemiddagar undrar jag hur alla lyckas hålla sig för skratt när Tosse har något att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Han är uppkallad efter familjen hund Alla syskonen har "personliga" (?) smeknamn.
"Vanligt folk", som Pernilla Wiberg, kallas också för barnsliga namn. Pillan, eh

Vet vi varför Pillan kallas "Pillan". Många förutsätter att det är ett smeknamn på Pernilla, men vet vi?
Citera
2017-03-05, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Det kan diskuteras. Om Noppe hade skulder eller belånat lägenheten så kan det mycket väl vara så att han hade likvidetsproblem. Det är inte första gången adelsmän tar livet av sig pga ekonomin.

*Fortfarande spekulationer från min sida*

Även om man skulle ha stora skulder så är det ganska drastiskt att ta livet av sig, allt går ju att ordna på något sätt. Hans vänner skulle säkert hjälpa honom hällre än att se sin vänn död. Är man deprimerad finns medecin. Läser en del kommentarer på FB bland vänner som delat olika artiklar. En del frågar rakt ut - vem mördade honom.

För övrigt så har jag för mig att hans koreanska fru själv kom från en rik familj.

Någon skrev i tråden att hans fru var sjuk men jag finner det märkligt då att man istället för att stötta sin livskamrat i en svår situation då väljer att ta sitt liv istället.

När det gäller brf och bråket mellan Uggla och Kilefors så faller dom den 15 Mars men kan inte riktigt se kopplingarna till Noppe i de spekulationerna i tråden.
Citera
2017-03-05, 00:57
Medlem
Om det går så här lättvindigt till och att en drunkning mitt i vintern betraktas som ett självmord borde många vara oroliga. Gå inte med en vän till stranden ifall du är osäker på om han är en sådan. Om nu vissa som till och med skriver här är så noga med att poängtera att han var självmordsbenägen så borde väl ingen ur denna stora bekantskapskrets lämnat honom ur sikte. Den här Noppe må vara en otroligt god och naiv person eller också en djävul som ingen saknar. Nästan så man önskar att CG den sextonde bestämde sig för att ta ett dopp eller begå självmord mitt i vintern. Vilken utredning det skulle bli och varenda andetag inklusive nageltrång skulle stå i all media och eter som finns att uppnå.

Nu är Noppe ingen som jag ens ägnat en tanke genom åren och inte heller saknad men nog fan behövs en utredning för vår egen säkerhets skull. Märkligast är ändå kommentarerna här som är så övertygade om att han gick och dränkte sig. Vill se när Noppes mördare fälls så småningom och att det blir i denna tråd. Den som ens antyder att han tog livet av sig på detta vis ser jag som mer eller mindre misstänkt. Hallå polisen, dags att jobba lite nu!!!
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-03-05 kl. 01:02.
Citera
2017-03-05, 01:00
Medlem
Rick.Jamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProsumBritannica
Känner någon till var Greven utbildade sig?

Beror ju helt på vad du menar med "utbildade sig", men givet min bakgrund så vet jag att Noppe, likt Carl den 16e gick på Sigtuna Humanistiska Läroverk ( en internatskola).

Tråkigt att gobben har kålat vippen, ska bli spännande att se vad som händer med hans medlemsklubb "Noppes" nu framöver. Kanske kommer hans styvson att ta över?
Citera
2017-03-05, 01:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
För övrigt så har jag för mig att hans koreanska fru själv kom från en rik familj..

Hans koreanska fru är ett IT-geni med eget framgångsrikt företag alternativt hög chefsposition, kommer inte ihåg vilket.
Citera
2017-03-05, 01:08
Medlem
Man kan ju hoppas att det finns livförsäkringar och annat som ifrågasättes och ber dom gräva upp liket även i detta fall då det blir tvister. Om det fanns någon som verkligen tyckte om denna Noppe så borde det ge ett resultat i slutändan vem som tog livet på karln. Kan ju också vara så vilket jag verkligen hoppas att det utreds i tysthet. Vore overkligt annars om någon gick på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in