Citat:
Ursprungligen postat av
mercy
Vad jag förstått så kommer hans fru ursprungligen från Korea och har tidigare varit gift med en annan framstående svensk. Frun har också varit en affärskvinna, som bland annat tidigare varit verksam som chef på NK och senare bl. a bedrivit verksamhet inom Noppes företag med heminredning m.m.
Såå pinsamt med alla förlegade kommentarer och inställningar om personer som har ursprung från Asien. Om ni inte har möjlighet att själva resa runt i världen och se hur världen ser ut kan jag rekommendera att ni uppdaterar era fördomsfulla åsikter och läser på lite ehh?!
Jag vet inte var hon kommer ifrån men jag vill minnas att det var hon som arbetade på Ralph Lauren på NK på 90-talet. Jag handlade ofta där och tyckte hon var söt som attans. Jag var för blyg för att komma till skott och när jag sedan läste att hon gängade ihop sig med "Noppe" var jag glad att jag inte gjort slag i saken.
Jag uppfattade henne som professionell och kunnig.
Citat:
Ursprungligen postat av
D.B-Cooper
Om nu polisen inte misstänker brott, och han efterlyses och hittas väldigt snart efter att han sågs senast, tyder väl det på självmord om något. Han har sagt att han ska göra det (tex via telefon) och sen gjort det. Kan tänka mig väldigt naturliga orsaker. Tex obotlig elakartad tumör som har börjat smärta mer än man orkar med. Tror han funderat på det ett tag och sen skridit till verket. Eftersom han inte hade några barn är beslutet inte så svårt.
Jag har ju den uppfattningen att riktiga män skjuter sig själva. En adelsman tillika en av Hans Majestäts vänner gå och dränka sig i ett "grisigt dike" - nej, det tror jag inte på.
Saknar han tillgång till vapen eller inte önskar göra det hemma så tar han väl in på hotell.
Citat:
Ursprungligen postat av
gurkelurkan
Nu är det så att redan i skolan kunde man läsa om hur perversa kungahuset var på grund av ett förmodligen konstlat liv. Även inom adeln och herresäten ingick sådant. Noppe känns inte rätt namn på en vuxen karl utan mer åt pedofilihållet?
Sansa dig lite. Det florerar väl inga rykten om att Noppe skulle varit varken pedofil eller homofil. Då ligger ju Tosse väsentligt värre till och den fan är ju gift med Hans Majestäts syster - en prinsessa! Han borde ju spärras in! Om de har familjemiddagar undrar jag hur alla lyckas hålla sig för skratt när Tosse har något att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
FruStormufti
Han är uppkallad efter familjen hund

Alla syskonen har "personliga" (?) smeknamn.
"Vanligt folk", som Pernilla Wiberg, kallas också för barnsliga namn. Pillan, eh

Vet vi varför Pillan kallas "Pillan". Många förutsätter att det är ett smeknamn på Pernilla, men vet vi?