Citat:
Ursprungligen postat av
mercy
Vad jag förstått så kommer hans fru ursprungligen från Korea och har tidigare varit gift med en annan framstående svensk. Frun har också varit en affärskvinna, som bland annat tidigare varit verksam som chef på NK och senare bl. a bedrivit verksamhet inom Noppes företag med heminredning m.m.
Såå pinsamt med alla förlegade kommentarer och inställningar om personer som har ursprung från Asien. Om ni inte har möjlighet att själva resa runt i världen och se hur världen ser ut kan jag rekommendera att ni uppdaterar era fördomsfulla åsikter och läser på lite ehh?!
Sydkoreaner har väl närapå eller samma status som japaner och allt det jag sade med utgångspunkt från att hon är japanska gäller även sydkoreaner. Som sagt, det var inget fel på hennes status eller hans status efter deras giftermål.
Och visst finns det olika sorts status mellan olika asiatiska folkgrupper precis som det finns olika sorters status mellan europeiska folkgrupper. Om en svenska gifter sig utomlands och bosätter sig där så förutsätter ytterst få att det är för att Sverige är fattigt och hon vill därifrån. Om en bulgariska gör samma sak så tänker många att hon gör det för att komma bort från fattigdom.
Citat:
Ursprungligen postat av
MegaTant
Hon är inte var koreanska.
Du får nog öva lite på det svenska språket. Hon är inte Noppes fru längre. Hon är änka efter Noppe.
Citat:
Ursprungligen postat av
gurkelurkan
Kan NUPPE ha blivit NOPPE för att konung Carl Gustav den sextonde inte kunde tala rent?
Hur helvete ska jag kunna veta det? Idiotdjävel.