2017-03-04, 23:09
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Äntligen någon som fattar. Sen har jag en väldigt stor fundering om varför en vuxen karl kallas för Noppe? Det är väl sånt man säger som barn då man leker i sandlådan? Har han böjelser som förnekas av kungar och alla andra lika värdefulla människor?
Det är fullständigt normalt att folk inom överklassen får lustiga smeknamn som sedan behålls av deras barndomskamrater. I Noppes fall så har det helt enkelt spridit sig då han blivit en för allmänheten känd person.

Jag tror faktiskt inte att Noppe har haft homosexuella böjelser. Att Tosse Magnusson har det är fullständigt bevisat och utrett, han har närmast paraderat helt öppet med sitt "flyktingbarn" och sagt att han "älskar honom" trots att det varit efter att "flyktingbarnet" avslöjats med att ha stulit Tosses frus (Prinsessan Christina) juveler och smycken. Noppes kvinnoaffärer är välkända, det har inte funnits bögrykten i svang under hans levnad och han var mycket nära vän till kungen som inte riktigt känns som den typen som skulle acceptera en tvestjärt i sitt grabbgäng. Tosse Magnusson har aldrig varit en medlem i det grabbgänget.
Senast redigerad av Fnissturken 2017-03-04 kl. 23:11.
Citera
2017-03-04, 23:12
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Inte kan polisen ha sagt att brott kan uteslutas? Det vore ett extremt konstigt uttalande när dödsorsaken ännu inte är fastställd.

Man har sagt att det inte finns någon misstanke om brott. Det är en helt annan sak.

Du har rätt. Enligt Stockholmspolisen, Sven-Erik O*lsson finns i nuläget ingen misstanke om brott utan en polisiär dödsfallsutredning skall göras för att fastställa dödsorsaken.
Citera
2017-03-04, 23:21
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Förvisso har du en poäng men det är faktiskt skillnad på asiat och asiat. Om jag förstått det så var Noppes fru japanska och det är väl antagligen den högsta statusen bland asiater. En japanska flyr inte från fattigdom i sitt land och kommer inte från ett land i halvt kaos med undermåliga skolor. Japaner är ju väldigt civiliserade människor.

Hade det rört sig om en thailändska så hade naturligtvis statusen varit väldigt låg då man av goda skäl kan anta att hon i så fall gjort både det ena och det andra och kommer från usla förhållanden. (Jag är medveten om att det finns undantag men de är faktiskt få jämfört med fattiga landsortsthailändskor som hittat en farang på en gata i Pattaya.) Aje Philipsons 30 år yngre blattebrud från förorten (Bathina El-Soudi, numera Bathina Philipson) är bra mycket lägsa status än en random japanska och möjligen bara snäppet bättre än en random thailändska.

Vad jag förstått så kommer hans fru ursprungligen från Korea och har tidigare varit gift med en annan framstående svensk. Frun har också varit en affärskvinna, som bland annat tidigare varit verksam som chef på NK och senare bl. a bedrivit verksamhet inom Noppes företag med heminredning m.m.

Såå pinsamt med alla förlegade kommentarer och inställningar om personer som har ursprung från Asien. Om ni inte har möjlighet att själva resa runt i världen och se hur världen ser ut kan jag rekommendera att ni uppdaterar era fördomsfulla åsikter och läser på lite ehh?!
Citera
2017-03-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det tor jag med. Ingen har nog så många vänner som han hade. Men han har nog fått motta både hot och utpressning i sitt liv, som de flesta kända och rika människor.
Vänner? En närstående fick en summa pengar för flertalet år sedan och helt plötsligt så drösa det av "vänner". Tror tvärtom att rika personer har minst vänner och mest problem när det gäller den biten.
Citera
2017-03-04, 23:24
Medlem
D.B-Coopers avatar
Om nu polisen inte misstänker brott, och han efterlyses och hittas väldigt snart efter att han sågs senast, tyder väl det på självmord om något. Han har sagt att han ska göra det (tex via telefon) och sen gjort det. Kan tänka mig väldigt naturliga orsaker. Tex obotlig elakartad tumör som har börjat smärta mer än man orkar med. Tror han funderat på det ett tag och sen skridit till verket. Eftersom han inte hade några barn är beslutet inte så svårt.
Citera
2017-03-04, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Bänkarna torde vara helt ointressanta i sammanhanget.

Fundera istället över hur det kom sig att polisen så snabbt kunde konstatera, att det inte låg något brott bakom dödsfallet.

Men om du nu vill ha nåt att rota i, så finns det en lång, ond tvist i en bostadsrättsförening i en av villorna i närheten. Du kan ju rota utifrån detta inlägg: (FB) SVTs nya program ''Domstolen - friad eller fälld?''

Men obs; det är en blandtråd som avhandlar flera olika mål, så man får sortera bort en hel del.

Jag gillar rota och håller på rotar vilka som bor på kaknäs vägen.
Vad polisen säger tar jag med en nypa salt.
Citera
2017-03-04, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Förvisso har du en poäng men det är faktiskt skillnad på asiat och asiat. Om jag förstått det så var Noppes fru japanska och det är väl antagligen den högsta statusen bland asiater. En japanska flyr inte från fattigdom i sitt land och kommer inte från ett land i halvt kaos med undermåliga skolor. Japaner är ju väldigt civiliserade människor..

Hon är inte var koreanska.
Citera
2017-03-04, 23:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om han tog livet av sig, vilket onekligen mycket talar för, vore det nog trots allt bäst om detta kom fram.
Om inte annat för att slippa alla typer av dessa spekulationer.

Det är ju onekligen så idag att det är 1.500 personer i Sverige varje år som tar sitt liv. Den övervägande majoriteten är män 1.100 stycken. Det är tre män varje dag som suiciderar.

Varken ovanligt eller skamfyllt egentligen. Att bli deprimerad är inget någon önskar eller förtjänar, det är en sjukdom som kan drabba alla. Precis som andra kända personer som suiciderat och upplevt att detta var deras bästa alternativ; Kruger, en Wallenberg, Ted Gärdestad, Johanna Sällström etc.

Inget skamfyllt och inget som har skäl att hemlighållas.

Flashback är flashback. Gud nåde den vars namn nämns här för det är fritt fram för allt som inte kan nämnas i slaskmedia.

Men du har rätt. Nog för att jag kan ha svårt för Stockholmsadeln (har jag skrivit det förut?) men man bör nog låta saken vara tills sanningen kommer fram. Vilket det inte gör alla gånger beroende på social ställning.

Over and out.
Citera
2017-03-04, 23:35
Medlem
Han avslutade i alla fall som stålmannen själv och tog ett iskallt beslut. Lite rörande hur en del fortfarande vurmar för personer som dom själva aldrig ens kommer i närheten av. Må nu Nuppe vila i frid och hoppas att han själv fattade beslutet samt att inga livförsäkringar och annat är inblandat. Skulle vara väldigt intressant att se en bild på Nuppes båt om någon har en sådan? Är själv båtägare fast i lägre klass.
Citera
2017-03-04, 23:38
Medlem
Det är väl helt uppenbart att det handlar om självmord. Allt annat kan uteslutas.
Anmäld försvunnen efter bara några timmar
Polisen svarar på anmälan uppenbarligen = det finns direkt misstankar om orsaken till försvinnandet
Misstanke om brott avskriven direkt = avskedsbrev eller andra bevis hittade, kanske redan när försvinnandet anmäldes
Sättet pressen skriver, tragiska dödsfallet etc.. inte ett ord om olycka. Expressen skriver att dödsfallet Var oväntat för "många" dvs inte "alla", "samtliga" eller andra formuleringar som skulle visat att dödsfallet kom som en blixt från klar himmel, mm mm.

Säkerligen har han mått dåligt/varit pressad under en tid. Sanningen kryper nog fram så småningom.
Citera
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Vad jag förstått så kommer hans fru ursprungligen från Korea och har tidigare varit gift med en annan framstående svensk. Frun har också varit en affärskvinna, som bland annat tidigare varit verksam som chef på NK och senare bl. a bedrivit verksamhet inom Noppes företag med heminredning m.m.

Såå pinsamt med alla förlegade kommentarer och inställningar om personer som har ursprung från Asien. Om ni inte har möjlighet att själva resa runt i världen och se hur världen ser ut kan jag rekommendera att ni uppdaterar era fördomsfulla åsikter och läser på lite ehh?!
Sydkoreaner har väl närapå eller samma status som japaner och allt det jag sade med utgångspunkt från att hon är japanska gäller även sydkoreaner. Som sagt, det var inget fel på hennes status eller hans status efter deras giftermål.

Och visst finns det olika sorts status mellan olika asiatiska folkgrupper precis som det finns olika sorters status mellan europeiska folkgrupper. Om en svenska gifter sig utomlands och bosätter sig där så förutsätter ytterst få att det är för att Sverige är fattigt och hon vill därifrån. Om en bulgariska gör samma sak så tänker många att hon gör det för att komma bort från fattigdom.
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Hon är inte var koreanska.
Du får nog öva lite på det svenska språket. Hon är inte Noppes fru längre. Hon är änka efter Noppe.
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Kan NUPPE ha blivit NOPPE för att konung Carl Gustav den sextonde inte kunde tala rent?
Hur helvete ska jag kunna veta det? Idiotdjävel.
Senast redigerad av Fnissturken 2017-03-04 kl. 23:46.
Citera
Medlem
Polisen vet ju inte hur Noppe har dött eftersom han ska obduceras hur kan polisen då veta att inget brott ligger bakom?
Jag hade velat sända dit en Polis patrull med hund som hade fått spårat i området.Då hade man ev vetat varifrån Noppe kom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in