2017-03-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Det ligger en hund begraven och jag misstänker att överheten vill tysta ner allt så mycket det går. Om nu Noppe blivit rånad istället för avsugen av eventuellt flyktingbarn så lär Eliasson och hela regeringen mörka inklusive släkt samt hela kungahuset och medlemmar ur klubben. Ingen kan vara så ledsen och ensam att man går till en sjö mitt i vintern och dränker sig.

Jag tror däremot att det är Säpo som har tagit över och har lagt locket på pga att Noppe bokstavligen tillhörde till hovet redan från barnsben. Noppe och kungen har haft ett långt liv tillsammans. Noppes pappa jobbade ju till drottning Sibylla. Han var hennes kammarherre i tio år och sedan som kabinettkammarherre. Noppe bodde stort sett i slottet och lekte med den stackars ensamma lille prinsen. Sedan från tonåren har de säkert sprungit benen av sig och gjort bus.

Noppe har en äldre bror, men varför hör man aldrig något om honom? Lever han?

Jag tro att kungen avbröt sin resa till Finland. Såpo har nog bett honom komma hem.
Citera
2017-03-04, 22:08
Medlem
En del inlägg talar ju för att han var deprimerad och att han varit det tidigare och att han också hotat med att ta livet av sig vid upprepade tillfällen och nu skred till verket. Om han var deprimerad pga yttre omständigheter eller pga återkommande depressionssjukdom vet vi inte. Hans närmaste krets kände till detta och därför kan man ju tänka sig att någon ringde frun efter att han i förtid lämnat krogen och hon bestämde sig för att utan dröjsmål göra en anmälan. Han kände ju väl till området han hittades i - promenerade ständigt där och hans hund låg begravd i närheten också. Sedan kan man ju spekulera i varför just nu - efter alla år av återkommande depressioner. Kanske gick krogen dåligt men han var ju pensionist så det var väl inte så mycket att ta livet av sig för. Kanske ville frun skiljas men han hade ju genomlevt ett antal skilsmässor tidigare. Kanske var han narkoman men folk i den åldern brukar inte knarka - antingen orkar de inte med det längre eller så har de redan avlidit. Barnlösheten var en sorg men ingen nyhet - sålde väl godset då det inte fanns en naturlig arvtagare. Perversioner vet vi inget om men sådant brukar väl avta med åldern också. Det finns således inge trolig yttre förklaring utan han hade antagligen en återkommande depressionssjukdom och bestämde sig för att gå händelserna i förväg. Metoden vet vi inte mer om än att han hittades i vattnet. Självmordsbrev vet vi inget om heller.
Citera
2017-03-04, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Inte kan polisen ha sagt att brott kan uteslutas? Det vore ett extremt konstigt uttalande när dödsorsaken ännu inte är fastställd.

Man har sagt att det inte finns någon misstanke om brott. Det är en helt annan sak.
Ok, ingen misstanke om brott. Tycker ändå det verkar skumt. Ett ärrat partydjur som lämnar sitt eget ostronkalas och ger sig ut i mörka natten för att dränka sig nära en hundbegravningsplats, vad är budskapet? Hade han genomskådat att samtliga som sagt sig vara hans vänner i själva verket var genomfalska och ville få dom att känna skuld?
Senast redigerad av Externalist 2017-03-04 kl. 22:34.
Citera
2017-03-04, 22:14
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant

Nej.

Citat:
Men då hade prinsessan redan hittat kärleken i greve Greger Lewenhaupt från Gäddeholm herrgård, en relation som fick ett abrupt slut 1960, då Greger omkom i en skidolycka.

https://johanoberg.wordpress.com/2013/06/02/prinsessan-desiree-75-ar/
Citera
2017-03-04, 22:14
Medlem
Hus finns nära där Noppe hittas jämför själva fotona och det röda huset med vita fönster.

https://www.google.se/search?q=hundudden&prmd=minv&source=lnms&tbm=isch& sa=X&ved=0ahUKEwjyjLGG373SAhWLVywKHQw9C8AQ_AUICCgC &biw=1024&bih=671#imgrc=NmGLxgH9JmCbOM:

https://www.google.se/search?q=hundudden&prmd=minv&source=lnms&tbm=isch& sa=X&ved=0ahUKEwjyjLGG373SAhWLVywKHQw9C8AQ_AUICCgC &biw=1024&bih=671#tbm=isch&q=expressen+noppe&*&img rc=DtUO8OwcC0fmfM:
Citera
2017-03-04, 22:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag tror däremot att det är Säpo som har tagit över och har lagt locket på pga att Noppe bokstavligen tillhörde till hovet redan från barnsben. Noppe och kungen har haft ett långt liv tillsammans. Noppes pappa jobbade ju till drottning Sibylla. Han var hennes kammarherre i tio år och sedan som kabinettkammarherre. Noppe bodde stort sett i slottet och lekte med den stackars ensamma lille prinsen. Sedan från tonåren har de säkert sprungit benen av sig och gjort bus.

Jag tro att kungen avbröt sin resa till Finland. Såpo har nog bett honom komma hem.

Du tror det är något misstänkt med dödsfallet? SÄPO lär väl knappast engageras för att tysta ned tämligen vardagliga "skandaler" (självmord, drattat i berusad etc) ens om någon tillhör kungahuset? Fast det kanske blivit ändring på det nu när ofrälse blivit ingifta, då kanske inte något alls, ens nageltrång, får komma ut.
Citera
2017-03-04, 22:19
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Var han ättling till den där Generalen som förlorade vid Poltava?
Citera
2017-03-04, 22:26
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Har du någon ide om vad man gör där mitt i natten? Eller skulle han ta ett morgondopp? Är det badvänligt?
Jag vill inte spekulera i det. Men det är väl självklart att man inte går dit för att ta ett dopp i nollgradigt vatten.
Citera
2017-03-04, 22:29
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Hur svårt ska det vara var är parkbänkarna nånstans? Det verkar vara flera villor i detta imråde.Om man känner till området hur kan man missa 2 bänkar som sitter fast i berget på klippan?
Det går väl en stig hit därför finns det bänkar och bord.
Var exakt är detta?
Med den brist på ödmjukhet du uppvisar har jag inga funderingar på att hjälpa dig med något, vad det än vara månde. Pallra dig dit själv, du!

För övrigt är bänkarna helt ointressanta i sammanhanget.
Citera
2017-03-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Inte helt säker det är rätt bänk för det ska vara två stycken nära varandra.Nör jag gick igenom bilderna hittade jag det röda huset med vita fönster som syns på Expressens bild när Polisbåten fotas.
Kortet är taget från klippan med bänkarna in mot husen och husen är väldigt nära.
Så det är bara trams att det inte skulle vara husen i närheten.
Jag jämförde fotona och det är samma röda hus, längre åt höger på kortet ser man en hög skorsten samt höghus fast dessa är ju bra mycket längre bort.

Men nu kan vi konstatera att det är flera hus i närheten av där Noppe verkar ha hittats.Nästa fråga är ju vilka bor här?

Här finns lite information om villorna.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kakn%C3%A4sv%C3%A4gen

Platsen som jag tror är kroppens fyndplats ligger ca 200 meter söderut från det gröna huset. Mätte upp avståndet på Enirokartan. Expressens fotograf har ett teleobjetiv på sin kamera så det blir en synvilla. Jag tyckte också att husen ser ut att ligga väldigt nära.
Citera
2017-03-04, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Med den brist på ödmjukhet du uppvisar har jag inga funderingar på att hjälpa dig med något, vad det än vara månde. Pallra dig dit själv, du!

För övrigt är bänkarna helt ointressanta i sammanhanget.

Oj såkänslig man kan vara.
Nä bänkarna är inte ointresanta för nedanför den klippan hittas Noppe.
Går du tbx kan du se att jag redan listat ut var Noppe hittas och att det finns hus nära Noppr hittas.
Bra eller hur
Citera
2017-03-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Lite lustigt att adelsmannen levde ihop med en asiatimport. Det är ju inte högstatus precis utan för snarare tankarna till en ensam lite vrång ungkarl med relationsproblem boende i Norrland. Var dom gifta?

Noppe var en mycket fin man som alltid var trevlig och gav energi till skillnad från din personlighet som är raka motsatsen. Ditt förakt för asiatiska kvinnor, som kan komma från ekonomiska förutsättningar du inte kan föreställa dig, alternativt trevliga människor med en vacker buddistisk tro, stör mig enormt. Du är så jävla sjuk och tragisk att den kvinnan du mot all förmodan kommer träffar genomskådar din tomma personlighet och föraktar dig. Det är uppenbart att alla asiatiska kvinnor i din livssyn är horor och thaimassage som kan ge dig en happy ending. Ditt liv kommer dock inte få en happy ending utan påläst som du är i ämnet lär det bli motsvarande slut på filmen...

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in