2017-03-04, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Var han dyngrak har han troligtvis inte gått till platsen och han har troligtvis inte kört bil heller.Frågan är om han har brsökt nån i husen in mot viken där han hittas?
Får inga svar var dessa två bänkar är nånstans som ligger nära hunduddens båt plats och där det är flera hus.
Får snart åka ut dit själv undersöka platsen

Bänkarna ligger mittemot de två kären som båda heter Kaknässkär.

https://www.openstreetmap.org/#map=17/59.33360/18.14723
Citera
2017-03-04, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om du googlar "hundudden" och trycker på "bilder" kommer den här bänken och bordet fram såväl på en höstbild som en vinterbild.
Verkar finnas en bänk fastsatt i berggrunden med utsikt över vattnet, nås antagligen från en gångväg som frekventeras av joggare och hundägare.

På Expressens bilder när Polisbåten ligger där så finns det hus i närheten av bänken på berget.
Jag tror även det finns en stig dit typ från parken.
Hus ligger i närheten för man kan se stenar och en lite ö så det är väldigt grunt vatten och nära land alltså inte långt från husen.
Citera
2017-03-04, 21:44
Medlem
Det var väldigt snabbt familjen anmälde honom försvunnen. Hade han alzhaimer eller någon liknande sjukdom?
Citera
2017-03-04, 21:50
Medlem
Citat:
Det vet vi inte. Kanske det som fick polisen att både identifiera honom och avfärda brott så snabbt om den stod där?
Hans svarta Jaguar hade fått en p-bot på Sibyllegatan på tisdag eftermiddag 200m från klubben, men om den stod kvar där har ännu inte framgått.
Även om bilen fanns på platsen så kan väl inte brott uteslutas?
Citera
2017-03-04, 21:50
Medlem
Det ligger en hund begraven och jag misstänker att överheten vill tysta ner allt så mycket det går. Om nu Noppe blivit rånad istället för avsugen av eventuellt flyktingbarn så lär Eliasson och hela regeringen mörka inklusive släkt samt hela kungahuset och medlemmar ur klubben. Ingen kan vara så ledsen och ensam att man går till en sjö mitt i vintern och dränker sig.
Citera
2017-03-04, 21:51
Medlem
Citat:
Om du googlar "hundudden" och trycker på "bilder" kommer den här bänken och bordet fram såväl på en höstbild som en vinterbild.
Verkar finnas en bänk fastsatt i berggrunden med utsikt över vattnet, nås antagligen från en gångväg som frekventeras av joggare och hundägare.

Inte helt säker det är rätt bänk för det ska vara två stycken nära varandra.Nör jag gick igenom bilderna hittade jag det röda huset med vita fönster som syns på Expressens bild när Polisbåten fotas.
Kortet är taget från klippan med bänkarna in mot husen och husen är väldigt nära.
Så det är bara trams att det inte skulle vara husen i närheten.
Jag jämförde fotona och det är samma röda hus, längre åt höger på kortet ser man en hög skorsten samt höghus fast dessa är ju bra mycket längre bort.

Men nu kan vi konstatera att det är flera hus i närheten av där Noppe verkar ha hittats.Nästa fråga är ju vilka bor här?
Citera
2017-03-04, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RequiescatInPace
Tror inte på självmord.
Vad vet vi om hans styvson Leonard Johansson som tar över Noppes?
Är det han som är 'konstnär' och har bott i London?
RIP, Noppe.

Ja, han är en konstnär.

Men har inte du hört talas om krogmaffian?
Citera
2017-03-04, 21:59
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
jag tror inte på självmord, även om det enligt tidnignarna står att brott kan uteslutas, så tror jag itne på självmord, utan att han har halkat och ramlat i, det är alt just nu.

Inte kan polisen ha sagt att brott kan uteslutas? Det vore ett extremt konstigt uttalande när dödsorsaken ännu inte är fastställd.

Man har sagt att det inte finns någon misstanke om brott. Det är en helt annan sak.
Citera
2017-03-04, 22:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Det var min första tanke eller att han viftat med pengar för att köpa kokain? Eller annat? I dom där kretsarna är det inte alltid som det verkar. Man såg ju både hur Tosse och kungen hoppade över skaklarna och ingen ska slå i mig att inte Carl-Gustav den sextonde provat på både det ena och andra. Han har/hade dock kunglig hovleverantör och slipper springa omkring bland buskarna?

Men va fan?!?! Du är medveten om att du talar om folk som var i 20-års åldern i slutet av 60-talet och början av 70-talet?!?!?
Citera
2017-03-04, 22:03
Medlem
Sökte på bilder på google och hundudden.
Detta kort är taget från klippan med dom två bänkarna där Polisbåten befinner sig på Expressens bild där jag tror Noppe hittas.

Ni kan ju själva se hur nära husen ligger.Det finns mer hus åt höger som inte syns på fotot.

https://www.google.se/search?q=hundudden&prmd=minv&source=lnms&tbm=isch& sa=X&ved=0ahUKEwjyjLGG373SAhWLVywKHQw9C8AQ_AUICCgC &biw=1024&bih=671#imgrc=NmGLxgH9JmCbOM:
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Även om bilen fanns på platsen så kan väl inte brott uteslutas?

Du har naturligtvis rätt! Uttryckte mig luddigt.
Menar förstås att han efterlämnat både bil, framlagda id-handlingar och kanske ett avskedmeddelande.
Ihop med försvunnen-anmälan och kanske vittnesmål om sucidtankar från anhöriga skulle kanske polisen bli mer säker.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Inte kan polisen ha sagt att brott kan uteslutas? Det vore ett extremt konstigt uttalande när dödsorsaken ännu inte är fastställd.

Man har sagt att det inte finns någon misstanke om brott. Det är en helt annan sak.

I och för sig. Men det låter ändå på tvärs med rutinen att betrakta dödsfall som misstänkt till man uteslutit det. Vad det låter som då är att det funnits någon indikation på antingen självmord eller olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in