2017-03-04, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Till Atervandsgrand4: Glöm nu inte att besvara mina frågor i mitt inlägg 11537.

Jag har avböjt som tidigare sagts för att vara någon nickedocka för fanatiker.
Sedan har det redan tidigare besvarats frågor som åter frågas.
Citera
2017-03-04, 18:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Det förhörde mig om det som de antas tycka vara väsentligt. Vi får nog antaga att detta förhör berodde på PK. Som jag sade så skruvas det och vrider på allt som sägs. Anledningen till att jag vet att ni är på fel spår då det gäller mig. Är givetvis att jag är oskyldig. Det där med att flytta fokus det är ni nog bäst på själv. Ni hängivna konsensus trance fans.

"Det förhörde mig om det som de antas tycka vara väsentligt. Vi får nog antaga att detta förhör berodde på PK."

Lika förbannat otydligt och luddigt som vanligt. Fick du konkreta frågor om PK:s uppgifter om ditt fysiska och psykiska tillstånd på morgonen den 14 juni 1992 samt om PK:s uppgift att du desperat hade bett om alibi för natten eller fick du inte? Hur svårt kan det vara att svara på detta?
Och exakt vad var det som polisen ska ha antagit vara väsentligt? Kan du förklara det?

Och fick du frågor om din bil, den som du enligt PK tvättade i klorin, iklädd overall, stövlar och handskar?

Och fortfarande: Skriv med egna ord vad du gjorde efter det att Statt stängde fram till dess att du dök upp hos PK.
Citera
2017-03-04, 18:12
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Jag kommer inte att bli besviken. Min agenda här i tråden har alltid varit att försöka hjälpa till att få Helena-fallet uppklarat samt att på vägen dit reda ut otydligheter och andra konstigheter. Jag tyckte till exempel att det var skumt att du i ett PM inte kunde svara på frågan om du hade varit i Mariestad under våren 2015 och vad du gjorde. I det läget blev jag nyfiken och "tryckte på" lite.

Märkligt dock att du helt plötsligt ska återkomma med en redogörelse för mars 2015 när du i ett PM till mig basunerade ut att jag INTE fick skriva om den händelsen i tråden. Jag vet också via PM från en annan användare att du har gått hårt åt den användaren om samma sak och försökt tvinga denna att släppa ämnet. Sådant gör ju att man blir ännu mer undrande. Det måste du väl förstå?

Men varsågod, fältet är fritt. Jag tar tacksamt emot ett klargörande så att vi kan gå vidare!

Jag återkommer imorgon med en redogörelse för vad jag gjorde även om jag tycker det är en privat angelägenhet.
Jag skrev helt rätt ett PM och bad personen att inte hänga upp sig på att jag var i Mariestad och med tanke på tråden känner jag tyvärr att jag får förklara mig vilket sker imorgon.
Mvh PR
Citera
2017-03-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Jag har inte kontakt med UA längre men återkommer med en redogörelse för Mars 2015 och vem jag träffade det jag kan säga nu är att Ugglan kommer bli besviken och jag har alibi med personen jag sk avvek med.
PR

Vissa fanatiker på denna tråd lyckas fantisera ihop att vi skulle ha träffat då denna dag. Vi som inte ens känner varandra. Ganska fantastiskt hur förvirrade hjärnor kan inbilla sig allsköns dravel för att rättfärdiga sina önskningar som inte ens är verklighetsöverstämande.
Citera
2017-03-04, 18:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Jag återkommer imorgon med en redogörelse för vad jag gjorde även om jag tycker det är en privat angelägenhet.
Jag skrev helt rätt ett PM och bad personen att inte hänga upp sig på att jag var i Mariestad och med tanke på tråden känner jag tyvärr att jag får förklara mig vilket sker imorgon.
Mvh PR

Men låt den vara privat och skicka den via PM? Redogörelsen stannar hos mig.
Citera
2017-03-04, 18:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Vissa fanatiker på denna tråd lyckas fantisera ihop att vi skulle ha träffat då denna dag. Vi som inte ens känner varandra. Ganska fantastiskt hur förvirrade hjärnor kan inbilla sig allsköns dravel för att rättfärdiga sina önskningar som inte ens är verklighetsöverstämande.

Sluta dumma dig!

Och svara på mina frågor!!!!!
Citera
2017-03-04, 18:28
Medlem
Citat:
"Det förhörde mig om det som de antas tycka vara väsentligt. Vi får nog antaga att detta förhör berodde på PK."

Lika förbannat otydligt och luddigt som vanligt. Fick du konkreta frågor om PK:s uppgifter om ditt fysiska och psykiska tillstånd på morgonen den 14 juni 1992 samt om PK:s uppgift att du desperat hade bett om alibi för natten eller fick du inte? Hur svårt kan det vara att svara på detta?
Och exakt vad var det som polisen ska ha antagit vara väsentligt? Kan du förklara det?

Och fick du frågor om din bil, den som du enligt PK tvättade i klorin, iklädd overall, stövlar och handskar?

Och fortfarande: Skriv med egna ord vad du gjorde efter det att Statt stängde fram till dess att du dök upp hos PK.

Nu var det inte jag som kallade polisen till mig utan polisen kallade mig. Då antages att dessa poliser är väl förberedda med de frågor som är relevanta utifrån den orsak de åkte ända till Göteborg för. Så om nu denna orsak var för att kontroller PKs uppgifter så utgår jag från att eftersom denna ansträngning gjordes för att färdas till Gbg, de hade som avsikt att söka svar på det som för dem var oklart.
Om vidare oklarheter hade funnits får vi antaga att mer förhör hade gjorts. Jag menar med väsentligt för Helena fallet.
Citera
2017-03-04, 18:31
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Men låt den vara privat och skicka den via PM? Redogörelsen stannar hos mig.

Du har sett till att det inte är privat därför vill jag andra i tråden skall få veta vad som hände.
Citera
2017-03-04, 19:33
Bannlyst
Citat:
Om ni så ändå för ett ögonblick kan kliva ur er konsensus trance och möjligen upprätta en aning sunt förnuft. Till att börja med så bör jag påpeka och bestämt understryka att sorgligt nog är ni djupt vilsna i fiktionen och illusionernas världar. Ni tror att ni är något på spåren men ni jagar endast något som inte finns. Det är min sorg till alla de som är inblandade i fallet Helena att ni är så vilsna och helt på fel spår. Ni slösar med tid och i sämsta fall för andra på fel spår till nackdel för sanningen.

Det är naivt att tro ni kommit längre än vad polisen gjort.
Det är naivt att tro polisen inte kontrollerat PK uppgifter.

Förhör gjordes med mig någon gång maj/jun 98. Efter detta år har inga förhör gjorts. Vad tror ni det ligger i uppgifternas värde då polisen inte varit intresserade av mer förhör efter detta? Ni är naiva som tror att polis skulle släppa mig utan mer förhör om det fanns något tvivel eller intresse i de uppgifter som PK lämnat till polis. Det finns inget av värde i de uppgifter som givits vad beträffar fallet Helena.
Sedan kan ni skruva och vrida på era uppgifter i all oändlighet, för att passa er story. Ni kommer aldrig nå sanningen den vägen det vet jag.

Kan det möjligtvis vara dig som den här artikeln handlar om?:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9805/09/telegram/inrikes4.html
Citera
2017-03-04, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Om man är konspiratorisk skulle man kunna tro det var du som körde hem UA från festen?
Varför är det så svårt komma ihåg?

Vad menar du? Komma ihåg något som inte är sant? Komma ihåg något som någon tror och är konspiratorisk?
Citera
2017-03-04, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Kan det möjligtvis vara dig som den här artikeln handlar om?:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9805/09/telegram/inrikes4.html

Jag vet inte, det kanske det är.
Mig har ingen delgivit några misstankar. Sedan har det blossats upp i pressen om många misstänkta under denna tiden. Har det inte skrivits om nya misstänkta efter denna artikel?
Citera
2017-03-04, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ja, precis!

Nej, det är endast de två gångerna som jag berättat om. Det första som alla som var ute denna kväll fick göra. Sedan ett kompletterande förhör runt år 2000.
Efter detta har ingen kontakt förekommit eller något visat intresse.

Hur många förhör har du varit inne på? 2 eller 3? Du nämner ett initialt, ska vi kalla det för rutinmässigt förhör i samband med försvinnandet. Sedan ett i maj/juni 1998, och sedan ett "kompletterande" förhör runt år 2000. Tacksam om du ger klarhet i detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in