2017-03-04, 17:39
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Naiv? Det finns ingen möjlighet för dig att se djupet i en bild rätt framifrån. Du fabricerar din egen sanning.

Om du har sett en kamerabild från en backe rakt framifrån borde du inse att kameran ljuger kraftigt vad det gäller djupet och därmed avståndet mellan två åkare efter varandra.

Ja eller så är du ute och cyklar vilket är det mest sannolika.

Men du kan ändå uttala dig så tvärsäkert.

Ok då ska jag förklara riktigt sakta så till och med du fattar.

Jag har kollat incidenten ett 20tal gånger händelseloppet sker precis så som jag beskrev det, ser man inte det så är man antingen gravt utvecklingsstörd (mest troligt i ditt fall) eller så är man blind norrbagge.

Sen svarade du i vanlig ordning på något som inte var ämnat till dig men jag ska även förklara det för dig.

själv tror jag innebär inte tvärsäkert utan att det är MIN uppfattning.
2017-03-04, 17:40
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tror det var runt 54:50. Man ser inte åkarna på ett par sekunder innan dom kommer upp till drickalangning och då tycks Börjes stav vara bruten.

Tack, jag ska kolla sen på SVT Play hur det gick till i verkligheten och pausa där.
2017-03-04, 17:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Jag har kollat incidenten ett 20tal gånger händelseloppet sker precis så som jag beskrev det, ser man inte det så är man antingen gravt utvecklingsstörd (mest troligt i ditt fall) eller så är man blind norrbagge.

Nej, det är du som ser fel på grund av partiskhet och allmän okunnighet när det gäller att se på löpningsfilmer. Det är inte tillförlitligt att titta på en händelse framifrån eftersom djupet blir fel. Sedan finns det inget som tyder på att du inte är precis det du påstår om mig.
2017-03-04, 17:44
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Weng åker framåt och momentet är en ögonblickshändelse. Weng åker inte på staven från sidan. Kalla för den bakåt och Wengs vänstra skida skjuts fram i samma stund. Det är en renodlad tävlingsincident som olyckligtvis händer ibland. Hade det varit Kalla som gjort detta mot Weng skulle de som nu skriker att Weng borde bli diskad i stället tyckt att det var bra. Så ser det »objektiva« tyckandet ut. Det är likadant på läktarna i ishockey och fotboll, nämligen en partisk publik som tycker efter vem som drabbas.

Du är riktigt hudik-rolig...

Du sitter framför tv och joddlar...

"Kalla för staven bakåt" ujuj...man får nog inte så mycket kraft då hehe. Man sätter faktiskt staven framför sig. Även om du tror att man sätter staven bakom sig så är det inte så...jag lovar dig...
2017-03-04, 17:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Herregud det är väl så uppenbart det bara kan bli att äckel-weng gjorde det med flit.

Hon brukar markera i varenda lopp att ingen ska vara i närheten av hennes skidor. Nog för att hon är efterbliven, men då brukar man ju i alla fall hålla avstånd till andra.

Istället för att hålla Kallas rygg efter kurvan går hon snävt inpå och dessutom sätter skidan i annorlunda riktning, dvs trampar över Kallas ena stav.

Hennes bittra anlete efter målgång avslöjar rejält vilken simpel dopad fuskare hon är.

Precis inte värt att diskutera ens. Hon är upp i Kallas arsle närmast på bilderna och den hon har bakom sig är Astrid Jacobsen som har bra med avstånd. Direkt när Weng bryter Kallas byter hon spår och hon och Björgen gör ett ryck. Det är lite drygt 10 sekunder Kalla är utan stav och direkt så kör norskorna. Weng skyller ifrån sig eller skyller på att hon är däng ibland men detta är givet fusk och då inte bara utav henne. De var livrädda för att ha med Kalla på upploppet så då hade de denna "lösning" på lager.
2017-03-04, 17:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Du är riktigt hudik-rolig...

Du sitter framför tv och joddlar...

Bra självbeskrivning.
2017-03-04, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Precis inte värt att diskutera ens. Hon är upp i Kallas arsle närmast på bilderna och den hon har bakom sig är Astrid Jacobsen som har bra med avstånd. Direkt när Weng bryter Kallas byter hon spår och hon och Björgen gör ett ryck. Det är lite drygt 10 sekunder Kalla är utan stav och direkt så kör norskorna. Weng skyller ifrån sig eller skyller på att hon är däng ibland men detta är givet fusk och då inte bara utav henne. De var livrädda för att ha med Kalla på upploppet så då hade de denna "lösning" på lager.

Ja med tanke på Kallas glid då hon till och med gled snabbare än mannen som vann idag, trots att mannen låg bakom och kunde utnyttja slipstream så gled Kalla ändå förbi. Det glidet och Kallas uppenbart pigga kropp idag hade slagit mannen och övrigt håriga norskor.
2017-03-04, 17:49
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Herregud det är väl så uppenbart det bara kan bli att äckel-weng gjorde det med flit.

Hon brukar markera i varenda lopp att ingen ska vara i närheten av hennes skidor. Nog för att hon är efterbliven, men då brukar man ju i alla fall hålla avstånd till andra.

Istället för att hålla Kallas rygg efter kurvan går hon snävt inpå och dessutom sätter skidan i annorlunda riktning, dvs trampar över Kallas ena stav.

Hennes bittra anlete efter målgång avslöjar rejält vilken simpel dopad fuskare hon är.

Nu går skam på torra land, jag håller med dig för en gång skull
2017-03-04, 17:50
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Bra självbeskrivning.

Citat:
Sedan finns det inget som tyder på att du inte är precis det du påstår om mig.

Räcker inte hjärncellerna till att skriva något eget eller vad är problemet?
2017-03-04, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Nu går skam på torra land, jag håller med dig för en gång skull

Tack, typ. Hur ska staven annars av? De som tror att Kalla gjorde det själv har lyssnat för mycket på äckel-weng. Det GÅR inte att knäcka en stav med kraft ovanifrån. Solklart medvetet taktiskt val av weng.
2017-03-04, 17:55
Medlem
Jag ogillar Weng, men att hon skulle köra sönder andras utrustning med flit känns långsökt. Men det behöver inte betyda att hon eller andra åkare som kör huvudlöst inte har agerat på ett respektlöst eller dåligt sätt. Stina Nilsson tog en för snäv kurva i sprinten. Det var knappast hennes mening att trilla och förstöra för ryskan, men enligt regelboken gjorde hon fel och hon blev diskad. Iversen förstörde för både sig själv och för Niskanen i sprintstafetten. Han gjorde det inte med flit men agerade fel (konstigt att Norge inte blev diskade).

Allt behöver inte vara med flit. Weng är en hängåkare och ligger allt ofta för tätt inpå sina medtävlare. Jag tycker att det är lite respektlöst med tanke på att risken för incidenter ökar markant genom att agera på det sättet. Genom att ligga 10-15 cm längre bak kan såna incidenter undvikas. Man behöver inte ligga som ett frimärke på medtävlare när det inte går utför. Det gäller Weng, men även andra åkare.
Senast redigerad av stifmeister89 2017-03-04 kl. 17:58.
2017-03-04, 17:56
Medlem
slå mig inte!

hur tusan åker man snabbt på skidor och klarar av att sikta med sina skidor på andras stavar? Jag tror att wengs skida är inblandad men det spelar ju ingen roll alls! det är tävling och alla vill åka fort!

Även jag tycker weng är en osympatisk åkare men det spelar ju ingen roll, hon gör ju inget fel.

SÅ SJUKT tråkigt att kalla inte får utmana norskorna idag! jag tror efter upplösningen av loppet skulle ha haft chansen att vinna och slå marit, snälla läs chansen

Sen känns det som att kalla har sjuk utvecklings potential fortfarande att lära sig stå på skidor bland annat.
Senast redigerad av Thincan 2017-03-04 kl. 17:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in