Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Vilket datum skedde detta besök i Mariestad 2015?
Deltog fler personer i denna middag på Statt förutom den här tjejen?
Datumet kan kanske gå att få verifierat (men till vilken nytta?), men det beror på om uppgiftslämnaren själv kommer ihåg/har noterat det. Den andra frågan kan nog lättare kollas upp, även om jag efterlyser nyttan även i det fallet. Det viktiga är vad PR gjorde när han avvek från sitt tjejsällskap.
Jag vill dock bara flika in att uppgifterna faktiskt är bekräftade (att han var i stan i mars 2015, att han lämnade sitt tjejsällskap under några timmar samt att han vägrade tala om för henne var han hade varit när han kom tillbaka) och hela händelsen kan mycket väl kan ha en koppling till trådens ämne. Vi vet inte säkert, men det är därför som vi har dryftat frågan, för att försöka få klarhet i detta. Sedan vet vi ju inte om han har varit i Mariestad på liknande sätt flera gånger genom åren.
Men för att nu följa
moderatorns anvisning att inte dryfta den här frågan så mycket mera innan vi har ytterligare säker information - som eventuellt också skulle kunna visa på en koppling till trådens ämne (den information som vi har är redan säker) - vill jag återvända till lördagen den 13 juni 1992. Det har i tråden några gånger lyfts fram att PR skulle ha setts i en bil på torget av några hemtjänstkvinnor (själv har jag inte fäst något intresse vid detta tidigare, men det blev lite intressant nu på slutet), men inte observerats offentligt på stan i övrigt - i alla inte vad vi känner till. Hur säkert vet vi att denna iakttagelse
inte stämmer och hur stor är möjligheten
att den stämmer? Fick PR:s alibi - som tydligen efter många om och men gick att "trixa fram" - 100 procent godkänt av polisen eller "fick det duga", så att säga, i brist på annat?