2017-03-03, 10:23
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Jag har ingen säker förklaring men det blåser lite på månen runt Ulrikas vittnesmål. Det kan ha flera olika förklaringar.
Redan under de första veckorna efter försvinnandet skrevs det om en nyckel som Ulrika skulle hänga ut.
När jag talade med hennes syster bekräftade hon att de hängde ut en nyckel när de kom hem sent.
Den här historien förändras när Ulrika är med i veckans brott.
Frågan är varför ?
Det finns fler exempel.
Mörkas någonting och om varför ?

Vet man klockslag när polisen larmas?
Citera
2017-03-03, 10:37
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Delar helt och hållet din uppfattning!

Om de som hela tiden frenetiskt utpekas går det vare sig att säga att en eller flera skulle antingen vara skyldiga eller oskyldiga.

Vem eller vilka GM var vet vi inte. Det kan ha varit boende i denna trakt eller "utsocknes".

Min personliga uppfattning att det var två st. män, svenskar, infödda eller boende under lång tid i dessa trakter och kände till omgivningarna som sina egna byxfickor.

Då kanske någon säger: Detta stämmer ju in på "treklövern"! Ja det gör det förstås men det stämmer också in på så många flera.

Att en i "treklövern" besökte sin forna hemstad 23 år efter att HA försvann tycker jag inte är något konstigt. Har knappast något att göra med hennes försvinnande. Även jag har hälsat på i den bygd i Skaraborg årtionden efter att jag flyttade därifrån.

Att en i den så kallade treklövern besöker Mariestad 2015 och dessutom besöker några som han inte vill säga vilka dom är gör möjligheten större att det är BW PU han träffade.
Moderator tycker inte detta hör till ämnet men det är ändå bekräftade uppgifter och det är väldigt konstigt varför han bara åker för att äta middag på Statt och dessutom avvika under några timmar från sitt sällskap vilket även det är bekräftat.
Citera
2017-03-03, 11:22
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bickan
Ugglan inlägg # 10 477 sidan 957.
Vi har läst igenom din beskrivning av händelseförloppet i anslutning till HA:s försvinnande.
Vi ser med förväntan fram emot när roll-listan skall besättas.
Det där med vem som gjorde vad. Vem som körde vilken bil o.s.v.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ytterligare en som har surnat till? Alltså, jag råkade bara hitta en till möjlighet att utläsa Johanssons uttalande - plus en möjlighet att någon kan ha uttalat sig slarvigt eller uppfattat slarvigt. Var det något att gå i taket för?

Har du, Bickan, något konkret att invända mot mitt inlägg som du åberopade som inte håller? Jag har aldrig påstått att mitt inlägg skulle vara "facit" eller felfritt, men jag har i alla fall täckt in alla kända parametrar i en hållbar kedja. Och det vill jag nog påstå att jag är ensam om.

Sedan är det otroligt barnsligt av dig att fråga efter när jag skall "besätta rollistan", vem som gjorde vad eller vem som körde vilken bil och så vidare. Du vet lika väl som jag att ingen annan kan berätta om de detaljerna mer än gärningsmannen/gärningsmännen.

Citat:
Ytterligare en som har surnat till? Alltså, jag råkade bara hitta en till möjlighet att utläsa Johanssons uttalande - plus en möjlighet att någon kan ha uttalat sig slarvigt eller uppfattat slarvigt. Var det något att gå i taket för?
Svar: Vi har inte alls surnat till eller gått i taket. Vad vi kan se så svarade vi inte ens på ditt inlägg i frågan. Det beroende på att man kan tolka det mesta på olika sätt. Då vi inte anser oss ha något tolkningsföreträde så noterade vi bara din tolkning.

Har du, Bickan, något konkret att invända mot mitt inlägg som du åberopade som inte håller? Jag har aldrig påstått att mitt inlägg skulle vara "facit" eller felfritt, men jag har i alla fall täckt in alla kända parametrar i en hållbar kedja. Och det vill jag nog påstå att jag är ensam om.
Svar: Det kan mycket väl ha gått till som du beskriver. Lika säkert är att det kan ha varit ett annat händelseförlopp, detta beroende på en mängd faktorer.

Sedan är det otroligt barnsligt av dig att fråga efter när jag skall "besätta rollistan", vem som gjorde vad eller vem som körde vilken bil och så vidare. Du vet lika väl som jag att ingen annan kan berätta om de detaljerna mer än gärningsmannen/gärningsmännen.
Svar: Det var ju utomordentligt glädjande att vi verkar vara helt eniga på denna punkt !
Låt oss då försöka att tillsammans med de andra nicken på tråden försöka gräva fram GM et al.
Eftersom vi tycks vara överens om att det bara är GM et al som vet vad som hände och vem som gjorde vad så kan det ju vara klokt att inte utesluta någon teori innan vi vet. Det kan ju vara bättre att lägga energin på det än att tjafsa med andra nick som har andra tankar om vad som hände.

Ok, jag ber om ursäkt, jag missförstod vad du menade med att rollistan skulle besättas. Jag uppfattade det som en syrlig pik som en följd av att du tyckte att "jag (Ugglan) vet allt" och att jag då "så självklart skulle besätta rollistan". Jag förstår nu att du hade tagit del av mitt långa inlägg och helt enkelt bara hoppas på att rätt person ska kunna placeras på rätt plats i det som hände och att vi (eller polisen) med gemensamma krafter ska kunna nå dit.

Jag ber verkligen om ursäkt. Hoppas att du vill svara på mitt senaste PM till dig.
Citera
2017-03-03, 13:00
Medlem
Följt tråden ett tag och måste säga att ni gör ett kanonjobb ni som gräver i detta fall. Min åsikt är iallafall att om BW inte var inblandad så borde han ha riggat ett nick på FB för länge sen och hjälp till med att redogöra vad han gjorde under den tiden + eventuellt hjälpa till och undersöka alla möjliga scenarier som kunde ha hänt HA.

Frånvaron från dennna tråd gör BW mer misstänkt för många av oss kan jag tänka mig. Jag tror de skyldiga är inne och läser här och det är bara att hoppas att någon snart (även fast det gått väldigt lång tid) gör bort sig och berättar. Detta möte i Mariestad 2015 känns också oerhört misstänktsamt. Var radarparer/trion iväg för att prata om HA eller om denna tråd?
Citera
2017-03-03, 13:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vilket datum 2015?

Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Att en i den så kallade treklövern besöker Mariestad 2015 och dessutom besöker några som han inte vill säga vilka dom är gör möjligheten större att det är BW PU han träffade.
Moderator tycker inte detta hör till ämnet men det är ändå bekräftade uppgifter och det är väldigt konstigt varför han bara åker för att äta middag på Statt och dessutom avvika under några timmar från sitt sällskap vilket även det är bekräftat.

Vilket datum skedde detta besök i Mariestad 2015?

Deltog fler personer i denna middag på Statt förutom den här tjejen?
Citera
2017-03-03, 15:20
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Datumet kan kanske gå att få verifierat (men till vilken nytta?), men det beror på om uppgiftslämnaren själv kommer ihåg/har noterat det. Den andra frågan kan nog lättare kollas upp, även om jag efterlyser nyttan även i det fallet. Det viktiga är vad PR gjorde när han avvek från sitt tjejsällskap.
Jag vill dock bara flika in att uppgifterna faktiskt är bekräftade (att han var i stan i mars 2015, att han lämnade sitt tjejsällskap under några timmar samt att han vägrade tala om för henne var han hade varit när han kom tillbaka) och hela händelsen kan mycket väl kan ha en koppling till trådens ämne. Vi vet inte säkert, men det är därför som vi har dryftat frågan, för att försöka få klarhet i detta. Sedan vet vi ju inte om han har varit i Mariestad på liknande sätt flera gånger genom åren.

Men för att nu följa moderatorns anvisning att inte dryfta den här frågan så mycket mera innan vi har ytterligare säker information - som eventuellt också skulle kunna visa på en koppling till trådens ämne (den information som vi har är redan säker) - vill jag återvända till lördagen den 13 juni 1992. Det har i tråden några gånger lyfts fram att PR skulle ha setts i en bil på torget av några hemtjänstkvinnor (själv har jag inte fäst något intresse vid detta tidigare, men det blev lite intressant nu på slutet), men inte observerats offentligt på stan i övrigt - i alla inte vad vi känner till. Hur säkert vet vi att denna iakttagelse inte stämmer och hur stor är möjligheten att den stämmer? Fick PR:s alibi - som tydligen efter många om och men gick att "trixa fram" - 100 procent godkänt av polisen eller "fick det duga", så att säga, i brist på annat?
Citera
2017-03-03, 15:28
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:

Han var där med en tjej dom åt middag sen avvek PR i några timmar detta är bekräftat
dom bodde på Statt och vilka han träffade tyckte inte han spelade någon roll hon fick reda på.
Det finns en chans att tråden diskuterades ingen av dom ville väl lämna elektroniska spår efter sig.
Och om det inte vore något konstigt borde PR gått i tråden och förklarat.
Vidare är denna treklöver intressant för dom har vad jag vet aldrig satts samman i tråden.
Citera
2017-03-03, 15:53
Medlem
Ugglan.s avatar
Ok, men jag tycker att vi följer moderatorns råd och avvaktar denna diskussion tills vi har samlat på oss ytterligare matnyttig information. Jag tror att vi är klara så här långt.
Citera
2017-03-03, 17:28
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge

HA ringer hem till UA och berättar att hon ska promenera hem.
UA går efter samtalet och lägger sig igen.
UA berättar i intervju att de brukar sitta och prata efter utgång och ,rätta mig om jag har fel, och om du inte kallar dig Ankia, det var tanken även denna natt?

Om nu det är tanken samt att HA ska komma in där hemma över huvud taget, varför går då UA ens och lägger sig igen?

Promenaden mellan torget och HA's hem tar ingen lång stund. Det finns ingen mening m att gå och lägga sig. 😉

Nja! Personligen vill jag inte lägga ngn större vikt på att UA lägger sig igen, jag vill nog se det som så att hon gått och lagt sig trött, trött och trött (kl 2 på natten) men ändå inte hunnit somna, därför hon svarar. Sedan vet hon ju ändå inte hur lång tid det tar innan Helena väl kommer till skott och börjar gå från torget!
Sedan är vi människor gjorda så att vi alltför ofta säger en sak men gör ngt annat, så om vi då fantiserar att Helena kommit hem typ kl 02.45 (efter att stått och tjötat med folk på torget) så hade kanske UA efter att blivit väckt av henne sagt att: Gå och lägg dig så snackar vi imorgon!

Bara mina reflektioner antaganden och gissningar.
Citera
2017-03-04, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Jag har ingen säker förklaring men det blåser lite på månen runt Ulrikas vittnesmål. Det kan ha flera olika förklaringar.
Redan under de första veckorna efter försvinnandet skrevs det om en nyckel som Ulrika skulle hänga ut.
När jag talade med hennes syster bekräftade hon att de hängde ut en nyckel när de kom hem sent.
Den här historien förändras när Ulrika är med i veckans brott.
Frågan är varför ?
Det finns fler exempel.
Mörkas någonting och om varför ?

Det var viktigare att poängtera om taxin och den glömda plånboken och att U skulle lägga sin plånbok innanför dörren så H kunde betala taxin. Om de ändå inte brukade ta taxi varför sådant besvär när H ändå inte hade någon plånbok?
Citera
2017-03-04, 06:56
Medlem
Greenskys avatar
Citat:

Tidigare ställda frågor.

2. UA lämnar inflyttningsfesten hos PJ i Töreboda. UA lämnar festen efter HA. Vid vilken tid lämnar hon festen? Med vem eller vilka lämnar hon festen? Hur tar hon sig till hemmet? Går färden direkt till hemmet ? När anländer UA till hemmet? Med vem eller vilka anländer hon till hemmet?
( Reflektion: Ett vittne uppger att hon sett en mindre vit bil köra på ” cykelvägen ” ca. 00.00-00.30. Att bilen kommer från det håll som det senare skall framkomma att en ” efterfest ” pågått ute på Ekudden. Att UA måste varit hemma senast 01.30 då hon uppger att HA ringer från Statt. )

3. Är UA ensam i hemmet under natten?

Men som sagt det skulle vara bra om ” någon ” kunde svara på de frågorna vi med en dåres envishet ställer.

Bickan

Det här borde vara enkelt för dig att få reda på, om UA inte vill att svaren kommer ut i tråden eller kommer ut offentligt alls tycker jag du borde få de svaren av henne om du lovar henne hålla k-ft om det!

Citera
2017-03-04, 15:35
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Det här borde vara enkelt för dig att få reda på, om UA inte vill att svaren kommer ut i tråden eller kommer ut offentligt alls tycker jag du borde få de svaren av henne om du lovar henne hålla k-ft om det!

Tyvärr vet jag från säkra källor att familjen Andersson samt en del nära vänner inte pratar med privatpersoner utan hänvisar hela tiden till polisen (vissa privatpersoner som har hört av sig ska ha mötts av ett direkt nedlåtande bemötande). Personligen tycker jag att detta är mycket synd och oklokt, eftersom vi har sett att polisen inte kommer någon vart. Jag vågar kaxigt nog påstå att vi är några här som är betydligt närmare lösningen än vad polisen är eller att vi möjligen (även om jag tvivlar starkt!) står på samma position. Vi har ju sett i tråden under diskussionen mellan PK och PU att polisen - vad det verkar, i alla fall - inte ens har konfronterat PU med PK:s uppgifter om vad som hände i PK:s lägenhet. Kan detta verkligen vara sant? Och är det sant torde detta vara den här utredningens absolut största misstag, utan att för den sakens skull påstå att PU är gärningsmannen. Men vem vet vad som hade kunnat bli utfallet?
Som seriös privatspanare behöver till exempel inte jag ta hänsyn till en massa byråkrati, åklagares pekfingrar och annan skit. Dessutom tickar tiden iväg. Helenas mamma och pappa är gamla nu. Familjen Andersson med vänner bör överväga att faktiskt gå "utanför boxen", men jag tror tyvärr att polisen sedan första början har familj och vänner i ett järngrepp i den här frågan. Och det är synd. Ok, det var kanske rätt i början, men absolut inte nu längre. Jag är till och med beredd att gå så långt som att säga att jag tror att familjen Andersson med vänner förstör för sig själva genom att fortsätta sätta sin tilltro till polisen - i alla fall den lokala polisen med Lars Johansson i spetsen.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-03-04 kl. 16:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in