2017-03-04, 12:17
Medlem
OvissFramtids avatar
Svårt att se självmord här, en megamiljonär "bästis" med kungen väljer väl sällan att ta sitt liv, och ännu mer sällan att dränka sig på en ödslig plats. Kan Noppe ha vetat något som den franske fjantkungen inte ville skulle komma ut? Det luktar Mille Markovic om det hela.
Citera
2017-03-04, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Cyklade han ut till Hundudden? Eller åkte han bil, gick han, motorcykel?

Kanske erbjöds han vänligt men bestämt skjuts i en skåpbil?
Citera
2017-03-04, 12:20
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Typiskt überklasse att ta till sig ett utländskt namn. Löjeväckande...
Tja, det skedde alltså i början på 1600-talet...
Citera
2017-03-04, 12:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
[quote=Simmaellersjunk|60061183]
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Tystnad. En trekant med CG14B som gick snett.

Att Henemark inte skulle få prata eller vadå? Och en trekant är såpass värt att prata om att man tar bort någon och riskera livstid för? Njäää, skulle inte tro det.... Henemark kan nog vara snurrig ibland men knappast dum i huvudet.
Citera
2017-03-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Tja, det skedde alltså i början på 1600-talet...

Dessutom när vissa förfäder de facto var av utländsk härkomst.
Citera
2017-03-04, 12:25
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Om Noppe var saknad av familjen så tidigt så tror jag inte han gick en promenad för att ta livet av sig.
Skulle man ha ro i kroppen gå 4.5 kilometer före man ska ta livet av sig?
Olycka verkar oxå konstigt på det stället och varför sticka iväg så fort utan säga nåt till familjen.
Nä jag börjar mer tro på att ett brott ligger bakom ändå.
Noppe har åkt till platsen med någon annan.

Jag spekulerar bara nu jag vet alltså inte ska tilläggas.Olycka som jag trodde först är jag inte så säker på inte heller självmord.
Kanske synd om polisen tar allt som olycka det kan ju finnas nån som sett nåt och inte ger sig till känna förräns polisen knackar på dörren och dörrknackning lär det väl inte bli?

Det enda polisen har sagt officiellt är "Det finns inga misstankar om brott".

Det behöver man ju iofs inte läsa in hur mycket som helst i.

När jag t.ex fick min mobil stulen ur en jackficka jag hängt in i garderoben på en klubb sade de samma sak och snuvade mig därmed på någon möjlighet till försäkring.

Det man misstänker när de går ut så snabbt med att de inte misstänker brott isf är väl att man har hittat bevis på att detta har gjorts medvetet. Nej jag kan inte heller tänka mig att en man på nästan 70 bast med förmodligen begynnande Parkinsson går särskilt snabbt. Max 3 km/h, och när man har väldigt låg ämnesomsättning och kroppstemperatur tål man inte kyla särskilt bra. -5 måste kännas som - 30.

Skall vi göra det här till en överdrivet dramatisk tv-deckare...

Sanningen får vi aldrig veta. Det här blir inget brottsmål med några offentliga handlingar.
Citera
2017-03-04, 12:29
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Kroppen riskerade ju inte att försvinna mer än om han bara dränkt sig. Om han nu låg helt i vattnet? Han kan ju ha legat i vattenbrynet utan risk för att driva iväg. Eller har det framkommit med säkerhet att han låg fritt i vattnet?

Dykare dök efter kroppen står det i blaskorna.
Citera
2017-03-04, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Det enda polisen har sagt officiellt är "Det finns inga misstankar om brott".

Det behöver man ju iofs inte läsa in hur mycket som helst i.

När jag t.ex fick min mobil stulen ur en jackficka jag hängt in i garderoben på en klubb sade de samma sak och snuvade mig därmed på någon möjlighet till försäkring.

Det man misstänker när de går ut så snabbt med att de inte misstänker brott isf är väl att man har hittat bevis på att detta har gjorts medvetet. Nej jag kan inte heller tänka mig att en man på nästan 70 bast med förmodligen begynnande Parkinsson går särskilt snabbt. Max 3 km/h, och när man har väldigt låg ämnesomsättning och kroppstemperatur tål man inte kyla särskilt bra. -5 måste kännas som - 30.

Skall vi göra det här till en överdrivet dramatisk tv-deckare...

Sanningen får vi aldrig veta. Det här blir inget brottsmål med några offentliga handlingar.

Ja fast man kan väl tolka in att de utesluter brott? Eljest betraktas väl alla dödsfall som misstänkta till dess man konstaterat sjukdom, självmord eller olycksfall (så skall det förfaras i alla fall). Och det brukar vanligtvis ta någon dag. I detta fall meddelades detta väldigt snart inpå det att de funnit honom.
Citera
2017-03-04, 12:33
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ja fast man kan väl tolka in att de utesluter brott? Eljest betraktas väl alla dödsfall som misstänkta till dess man konstaterat sjukdom, självmord eller olycksfall (så skall det förfaras i alla fall). Och det brukar vanligtvis ta någon dag. I detta fall meddelades detta väldigt snart inpå det att de funnit honom.

I deckarexemplet ovan utgår jag ifrån att flera av hans vänner är införstådda i det hela.
Mycket troligt att någon av dem ringt in det inom någon timme.

Mer troligt är väl att man hittat ett självmordsbrev eller liknande.
Citera
2017-03-04, 12:34
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Dykare dök efter kroppen står det i blaskorna.
Jo, visserligen. Men motsades inte det av någon annan tidningsuppgift? De kan ju ha dykt efter vapnet kanske.
Citera
2017-03-04, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Svårt att se självmord här, en megamiljonär "bästis" med kungen väljer väl sällan att ta sitt liv, och ännu mer sällan att dränka sig på en ödslig plats. Kan Noppe ha vetat något som den franske fjantkungen inte ville skulle komma ut? Det luktar Mille Markovic om det hela.

Att det sker sällan bevisar bara att det sker då och då. Någon "megamiljonär" var nog inte den här killen.

För många år sedan tog en arvtagare i familjen Wallenberg i sina bästa år bilen ut i skogen och sköt sig. Där kan vi tala om "megamiljonär".
Citera
2017-03-04, 12:37
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Ja polisen gick ut med informationen att "man inte misstänker brott" i stort sett direkt efter man funnit och identifierat honom. Därefter omtalas att man informerat anhöriga och att han ska obduceras.

* Då skulle han kanske ha identifierats utan anhörigas hjälp? Fanns det plånbok? ID-handlingar som inte skadats av vattnet. Ja kanske körkort i plånboken på kroppen?

* Man misstänker inget brott - trots att någon obduktion inte är gjord. Har man ens tagit av kläderna för att kontrollera skotthål? Vet man att han har vatten i lungorna? Eller är han skjuten - hur vet man då att det var han själv som avfyrade vapnet?

Nej det mest sannolika är att det finns avskedsbrev någonstans, troligen hemma. Det skulle också förklara den snabba efterlysningen av honom.
Senast redigerad av Solglittret 2017-03-04 kl. 12:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in